ההונדה Rebal 1100 הגדול והחדש הוא אופנוע מיוחד בפני עצמו, אבל הסתכלו פה על גרסאות הספורט והבובר לאותו הרבל שנבנו בצרפת.
השבוע התעכבנו על הגרסאות המיוחדות של יבואני הונדה מצרפת, ספרד ופורטוגל שבנו הונדה CB650R בסגנון ניאו-ספורט-קפה. אלו היו אמורות להיות מיוצגות בתערוכה מקומית בצרפת. לאותה התערוכה שהתבטלה בגלל הקורונה נבנו גם שתי גרסאות מאוד מיוחדות של ה-CMX1100 רבל החדש שהוצג בסוף שנה שעברה.

סדנת העיצוב FCR Original בנתה את ה-CMX ספורט, שהחליף את הזרוע האחורית לאחת עם תוספת תחתונה אשר מבליטה את צמד בולמי האוהלינס המושחרים עם המהלך המוגדל. החישוק האחורי המקורי בקוטר 16″ הוחלף לזה של ה-CB500F בקוטר 17″, ונוספו צמיגי דאנלופ D212 ספורטיביים יותר כשהאחורי במידה 190/55. מלפנים יש חיפוי ליחידת הפנס, כידון רחב יותר ומגן בוץ שיושב 25 מ"מ נמוך יותר. המושב עטוף באלקנטרה, והגוף המינימליסטי נבנה במדפסת תלת-ממד – כולל מיכל הדלק העשוי גם משילוב של פוליאסטר וקרבון. הרגליות מייצור עצמי גם כן. במנוע לא נגעו, אבל המפלט הגדול פינה את מקומו לאחד קצוץ.
ה-CMX בובר הוא כבר חיה אחרת, כאשר כאן הזרוע האחורית והשלדה נשארו מקוריים, אך חלקו הקדמי הונמך ב-25 מ"מ וחישוקים מיוחדים נבנו לדגם עם צמיגי בריג'סטון בלוניים. יש כידון שונה מאלומיניום, חיפוי מינימליסטי לפנס מפנים, מושב מעור, מיכל הדלק מעשוי גם משילוב של פוליאסטר וקרבון ומפלט מושחר מייצור עצמי.

הונדה CMX1100 רבל
בהונדה הציגו בסוף שנה שעברה גרסה גדולת נפח של דגם הרבל, שעד כה הגיע בגרסאות 500 סמ"ק ו-300 סמ"ק (רק ה-500 מוצע בישראל). הדגם החדש משתמש במנוע ה-1,084 סמ"ק שנלקח בשלמותו מהאפריקה טווין 1100. ברבל השתמשו הונדה במערכת תזמון שסתומים שונה ובגלגל תנופה גדול יותר לטובת מומנט מוגבר בסל"ד נמוך ובינוני. בגרסה זו המנוע מפיק 86 כ"ס (לעומת 102 כ"ס באפריקה) ב-7,000 סל"ד ו-10 קג"מ ב-4,750 סל"ד (שיא המומנט באפריקה מגיע ב-6,250 סל"ד). מערכת ניהול המנוע מגיעה עם שלושה מצבי רכיבה מובנים – כביש, ספורט וגשם – ועוד מצב אחד להתאמה אישית של הרוכב. יש בקרת ווילי ובקרת שיוט.
השלדה מגיעה באותה תצורה של צינורות פלדה, כמו ב-500, אך כאן קוטר הצינורות גדול יותר. מלפנים יש מזלג טלסקופי בקוטר 43 מ"מ ומאחור צמד בולמים עבים יותר, עם כיוון עומס קפיץ. לעצירה יש על חישוק ה-18″ מלפנים דיסק בודד בקוטר 330 מ"מ, עם קליפר רדיאלי בן 4 בוכנות. על חישוק ה-16″ מאחור יש דיסק בודד בקוטר 256 מ"מ. גובה המושב הוא 700 מ"מ, כשמתחתיו יש תא קטן בנפח 3 ליטרים עם שקע USB. מיכל הדלק מכיל 13.6 ליטר. המשקל הרטוב עומד על 233 ק"ג (223 ק"ג עם הגיר הידני). לוח השעונים מורכב מ-LCD, ויש פנסי LED היקפיים.
הרבל 1100 מגיע גם בגרסת DCT, הגיר הרובוטי אוטומטי כפול מצמדים עם 6 הילוכים, של הונדה, שלמדנו להעריך בגרסת ה-DCT של האפריקה טווין 1100 ונמכר בישראל במחיר של 81,223 ש"ח לגרסה הרגילה ו-89,223 ש"ח ל-DCT.





