אתמול (א') קיימו ה-ynet יום שידורים מיוחד בנושא 'משחררים את הפקק', שבו דנו במשך כשלוש שעות בהרחבה על יתרונותיו של הדו-גלגלי במצב התחבורתי בישראל, על העלויות ועל החיסכון למשק ולכלכלה כתוצאה משימוש בדו-גלגלי, ועל הפתרונות המיידיים הגלומים בדו-גלגלי כחולץ פקקים בכבישי ישראל.
את הפאנלים הנחו אודי עציון, עורך מדור הרכב של ידיעות אחרונות, וכן אלכסנדרה לוקאץ', עיתונאית ynet, והשתתפו בו שרת התחבורה מרב מיכאלי, ח"כ קרן ברק, מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל-אביב ומחזיקת תיק התחבורה בעירייה, סנ"צ ערד זיתוני, מפקד סיירת האופנועים הארצית לשעבר, אבנר פלור, סמנכ"ל בכיר במשרד התחבורה, גדי אבירם, יו"ר מטרו מוטור, פרופ' שלום הקרט מהטכניון, ד"ר יעקב שיין ומשה קצין, גיא אריאלי ומיכאל מושונוב, וכן פאנל בהשתתפות תומר קומורוב, מנכ"ל מטרו מוטור, ואביעד אברהמי, העורך הראשי של פול גז.
בפאנלים השונים דנו כאמור על היתרונות של כלי-רכב דו-גלגליים במצב התנועה הישראלי, על המעבר של נהגי רכב לדו-גלגלי כדי לצאת מהפקק וכדי לשלוט על הזמן והמרחב, וכן דובר על העלויות והחיסכון למשק, על תאונות ובטיחות ועוד. בראיון הראשון הודיעה שרת התחבורה על הקמת אגף דו-גלגלי חדש במשרד התחבורה, שיטפל בנושאים הייחודיים לכלי-רכב דו-גלגליים – כולל אלו המשמשים לתחבורה אורבנית אישית כמו אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים (על כך בהרחבה בהמשך). אבנר פלור, סמנכ"ל במשרד, פירט בראיון על האגף החדש, ונראה שדברים מתחילים לזוז לכיוון טוב במשרד התחבורה.
נחזיק אצבעות שמשהו כבר יזוז פה. מדינת חלם.