הטואונו 660 החדש לגמרי מרחיב את משפחת הסטריטפייטר של אפריליה וגורם לנו להתגעגע לדגם ה-V4R הצהוב שהגיע לישראל בתחילת העשור וסובב לנו את הראש לגמרי.
האפריליה טואונו המקורי תכף חוגג 19 שנים. הדגם המקורי הוצג בתערוכת בולוניה בשנת 2001, כגרסת נייקד קרבית (סטריטפייטר במושגים של פעם) ל-RSV מילה בעל מנוע הווי-טווין 1,000 סמ"ק, ויצא למכירה כגרסה מוגבלת ב-220 עותקים. ב-2003 הוצגו שתי גרסאות סדרתיות בשם טואונו 1000 פייטר ורייסינג. שנת 2005 הביאה גרסה חדשה של הטואונו, על-בסיס ה-RSV1000 החדש, ודגמי R ופקטורי, שהצטרף ב-2007 עם מכלולים איכותיים יותר.

אפריליה החלו להימכר בישראל בשנת 2009, כאשר הטואונו הצהוב המדובר הגיע ב-2011 והיה הדגם העדכני ביותר של הנייקד, שהוצג בתחילת אותה השנה. מנוע ה-V4 החדש של ה-RSV4 כוון להספק נמוך יותר של 167 כ"ס על-ידי צילינדרים ובוכנות שונים, מערכת הזרקה חדשה, מצערת חשמלית ומעבד מהיר יותר. הטואונו V4R הציע 3 מצבי ניהול מנוע – אגרסיבית למסלול, שלא היה בישראל דאז, חזקה לרכיבה ספורטיבית, ומצב נוסף לרכיבה בגשם. שינוי נוסף ביחידת ההנעה היה בתיבת ההילוכים, שם שלושת ההילוכים הראשונים קוצרו במעט על מנת להתאים טוב יותר לאופי האופנוע. גם הפרונט הוחלף במעבר לסטריטפייטר, אם כי לא בוצע פה שנמוך אלא התאמת מזלג איכותי אחר של זקס, וכך גם הבלמים הרדיאליים של ברמבו.
היום זה מובן מאליו והכרחי, אבל כמות האלקטרוניקה שהגיעה בדגם 2011 הייתה מדהימה. גרסת הטואונו שהגיעה הייתה עם מערכת ה-aPRC היקרה יותר, בעלת 4 מערכות של אפריליה: קוויקשיפטר, בקרת אחיזה, בקרת ווילי ובקרת זינוק. המערכת נשלטה מכפתור מרכזי על בית המתגים השמאלי, וכן משני כפתורי 'פלוס' ו'מינוס' לאגודל ולאצבע. בקרת האחיזה, ה-TDC, מונתה 8 מצבי התערבות ומצב נוסף שבו המערכת מנותקת.
האפריליה טואונו V4R סובב לנו את הראש לגמרי באותה השנה, גרם לנו להתלהב מהעיצוב המיוחד והשונה שהובלט על-ידי הצבע הצהוב 'באמבלבי' שלו, ומההתנהגות שהכתירה אותו כאחד האופנועים הטובים שהיו אז לכביש הציבורי. כל זה עלה אז 120 אלף שקלים – בהחלט דגם לזכור ולנצור. הדגם הזה הוחלף בשנת 2015 וקיבל מנוע בנפח מעט גדול יותר, ושודרג בשנת 2017 (מבחן לגרסאות ה-RR והפקטורי של אותם השנים – כאן).
