האפריליה מוטו 6.5 הוצג בשנת 1995 ועוצב על-ידי פיליפ סטארק, מעצב תעשייתי ידוע ומפורסם. למרות שהיה שונה ומיוחד, המוטו 6.5 לא זכה להצלחה.
נתחיל דווקא עם פיליפ סטארק – מעצב תעשייתי צרפתי ידוע ומפורסם, שעוסק בעיקר בעיצוב פנים, מוצרים ביתיים ואדריכלות. בעבר הוא גם עיצב את דירתו הפרטית של נשיא צרפת. בישראל הוא גם אחראי על עיצוב מגדלי יו שבתל אביב. בשנות ה-90 פנו לסטארק אנשי אפריליה על-מנת שיתכנן ויעצב עבורם אופנוע עירוני. כפלטפורמה נבחר האפריליה פגאסו, שהחליף בזמנו את הטוארג המקורי, והמוטו 6.5 הוצג בשנת 1995.
המנוע נלקח כאמור מהפגאסו (והב.מ.וו F650 דור ראשון) – מתוצרת רוטאקס האוסטרית. מדובר על צילינדר יחיד בנפח 649 סמ"ק, מוזן מצמד מאיידי מיקוני ועם ארבעה שסתומים, הספק של 42 כ"ס ב-6,500 סל"ד (48 כ"ס בגרסת המקור) ומומנט של כ-5.2 קג"מ (6 קג"מ במקור) ב-5,000 סל"ד, שהובילו למהירות מרבית מוצהרת של 150 קמ"ש. מנוע שבמקור היה סולידי, חלק ולא מאיים, כשכאן מיתנו אותו מבחינת מספרים. מערכת המתלים הורכבה מבולמים פשוטים ונטולי יכולת כיוונון עם מהלך של 135 מ"מ מלפנים ו-120 מ"מ מאחור. חישוקי האלומיניום היו במידות 18″ ו-17″ מלפנים ומאחור בהתאמה, עם דיסק יחיד בכל צד. גובה המושב היה 830 מ"מ, בסיס הגלגלים עמד על 1,460 מ"מ והמשקל על 171 ק"ג, עם מיכל דלק בן 16 ליטרים.
האפריליה מוטו 6.5 הוצג בתערוכת בולוניה בחודש דצמבר 1994 והחל להימסר ללקוחות הראשונים בקיץ 1995. לא היו הרבה כאלה. העיצוב פילג את העולם לשני מחנות – מי שחשב שזה יפה ומי שלא. מוזמנים לחוות דעה בעצמכם. מי שרכב עליו לא מצא בו משהו מיוחד למעט העיצוב. הוא לא היה חזק, לא נוח ולא התנהג כמו הפגאסו עליו הוא מבוסס. אופנוע פוזה למביני עניין. הייצור פסק לגמרי בשנת 1997, חודש שוב בשנת 1999 ונגנז – הפעם סופית – בשנת 2002. יחידות בודדות הגיעו גם לישראל, אך לא ידוע מה מצבם כיום.
לא. מה יש להם מהרטרו?! יש כזה גם לגברים?
אחד הכלים המכוערים והמיותרים ever!!!
זה מה שקורה כשנותנים לצרפתי שמעצב מטבחים, לעצב אופנוע.
הלו…אפריליה, הנוגס רגלי צפרדעים הזה אפילו לא איטלקי אז WTF???