דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: סאן יאנג מקסים
SYM MAXSYM 400 (3)

נוסטלגיה: סאן יאנג מקסים

המקסים (Maxsym) 400 היה הקטנוע הראשון בנפח בינוני של סאן-יאנג בשנת 2011, וכמה שנים לאחר מכן כבר הגיעה גרסת ה-600 שלו שהפכה להיות רבת-מכר בישראל

במשך שנים רבות מותג סאן-יאנג היה הפופולרי בישראל, ובשנת 2011 הגיע המקסים שניסה להיות גם חזק, גם מתנהג, גם נוח וגם מספיק זול בכדי להיות אטרקטיבי בסגמנט קטנועי המנהלים – וזה בנפח של 400 ו-600 סמ"ק.

במשך שנים רבות, כבר לפני מספר עשורים, נמצאו הקטנועים של סאן-יאנג (SYM כיום) בראש רשימת המכירות והכלים שנמצאים במגרשי החניה של האוניברסיטאות ובשורה הראשונה של הרמזור האדום העירוני. למעשה הם היו מלכי המכירות (יחד עם קימקו) בנפחים של 125 ו-250 סמ"ק. אבל מעבר למספרים האלה, במחוזות ה-400 סמ"ק ראינו רק את סוזוקי עם הבורגמן ועוד קצת מהונדה, ימאהה ופיאג'ו.

סאן-יאנג מקסים 400 של 2011
סאן-יאנג מקסים 400 של 2011

בשנת 2011 הציגו בסאן-יאנג את תשובתם ופתרונם לוואקום הזה, עם קטנוע בנפח הנכון, בגודל המתאים, עם השימושיות הנדרשת ומחיר אטרקטיבי בישראל. העיצוב היה גדול ומרשים עם פנסים כפולים מלפנים ומאחור. השימושיות הייתה מדויקת עם הרבה מקום למחשבים הניידים הענקיים של תחילת העשור הקודם, וכשהרוכב הסטודנטיאלי נמצא בשיעור או בפגישה אז אפשר היה להכניס בקלות קסדה מלאה או שתיים ומעיל לתא מתחת למושב, שנפתח חשמלית על-ידי כפתור. המשקף הענק ותמיכות הגב התחתון לרוכב ולמורכב אפשרו נוחות מלאה בתוך ומחוץ לעיר.

המנוע כמובן צילינדר יחיד בנפח 399 סמ"ק, מקורר נוזל ומוזרק דלק, עם 34 כוחות סוס ב-7,000 סל"ד ו-3.4 קג"מ. התמסורת כמובן על בסיס וריאטור צנטריפוגלי, שהניע את 219 הק"ג היבשים לכ-160 קמ"ש סופיים ואופטימיים. מיכל הדלק הכיל 14.4 ליטר. היו תלונות על ויברציות קצת מוגזמות ומנוע שלא חלק עד הסוף. החישוק הקדמי היה בקוטר של 15″ והאחורי 14″ עם צמד דיסקים בקוטר 275 מ"מ מלפנים ויחיד מאחור, שפעלו בצורה משולבת וגם קיבלו ABS לשנת 2013. הבולמים – מזלג טלסקופי מלפנים וזרוע נגררת מאחור, הכוללת מנוע ויחידת וריאטור המשמשים כמתלה אחורי ומחוברים לשלדה עם צמד בולמים  – ספגו ביקורת על ספוגיות ורכות יתר, שיצרו נענועים במקרה של העמסת ציוד ומשקל רבה על הקטנוע.

נקודת החוזק הייתה המחיר המבוקש, שבתחילת העשור הקודם עמד על 36 אלף ש"ח ואפשר הצלחה יחסית במכירות לעומת מתחריו. בשנת 2019 הוצג דור חדש עם עיצוב חדש לגמרי עם התייחסות אלקטרונית בדמות בקרת אחיזה, תאורת LED היקפית, מערכת התנעה ללא מפתח ולוח שעונים חדש. השלדה תוכננה מחדש והפחיתה כ-20%  במשקל לעומת קודמתה. המנוע קיבל עדכונים במערכת היניקה, בראש המנוע וגם מערכת פליטה חדשה עם קצת יותר כוח ומומנט למספרים. הוא היה מעט זול יותר מקודמו.

כאן גרסתה-600 של 2016
כאן גרסתה-600 של 2014

בשנת 2014 הצטרפה גרסת 600 סמ"ק, שכבר נכנסה בעל כורחה לקטגורית המקסי-סקוטר. 565 סמ"ק, 41 כוחות סוס, 4.5 קג"מ, 234 ק"ג – וכל זה הושתל בגדול בגוף של ה-400 במחיר של 46 אלף ש"ח. בשנתיים הראשונות הוא נמכר שני רק לטימקס של ימאהה, שבכלל יום אחד יעשו עליו ועדת חקירה ממלכתית. במבחן שערכנו לו אי-שם לפני 10 שנים סיכמנו כי "המקסים 600 הוא פצצה של קטנוע שמצליח להעלים את כל המגרעות הידועות של סינגלים גדולים ולהשאיר רק את היתרונות שלהם. יחד עם זה הוא גם מספק התנהגות כביש מצוינת, נוחות טובה מאוד, ומקנח באיכות חלקים והרכבה גבוהה. מה שלא קפץ לגובה הוא המחיר שנשאר סביר ועומד על קצת פחות מ-47 אלף שקל על הכביש, כולל ABS, תא מטען גדול, ועוד שלל פינוקים. פצצה של קטנוע כבר אמרנו? חוץ מזה המקסים 600 הוא קטנוע עם אופי תיורי ברור, ובתור שכזה הוא גם אחד הקטנועים היותר מהנים לרכיבה. כן, כולל כאלה שיקרים ממנו בעשרות אלפי שקלים".

כמה מאות יחידות של ה-400 ו-600 של הסאן יאנג מקסים נמכרו במהלך השנים, וחלקן הגדול נמצאות איתנו בערים השונות ומציגות רמת אמינות גבוהה. השם המשיך לשמש את ה-MAXSYM TL500, שהיה מקסי סקוטר ספורטיבי ראשון ומוצלח של סאן-יאנג בתחילת העשור הנוכחי עם מנוע טווין.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

SCOOTER SFIDA SR4_Studio_9

ווג: ה-SR4 מקבל מערכת רדאר אחורית ל-2025

הווג SR4 - קטנוע בנפח 350 סמ"ק החולק את הפלטפורמה של הב.מ.וו C 400 GT - יגיע לישראל עם מערכת התראת רדאר אחורית; המחיר: 38 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן