דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: סוזוקי TS250X
1987or_TS250X_blk_790

נוסטלגיה: סוזוקי TS250X

הסוזוקי TS250X היה אחד מאופנועי האנדורו המקצועיים הראשונים בישראל של שנות ה-80, עם מנוע שתי פעימות צווחני מקורר נוזל

סוזוקי הציגו בשנת 1984 דגם קרוס מקצועי עם מנוע שתי פעימות בנפח 250 סמ"ק. לימים הוא היה אחד מדגמי האנדורו המובילים בישראל.

על ימי השפל האופנועניים בשנות ה-80 בישראל כבר כתבנו, אז לא מפתיע להסתכל לאחור ולהיזכר שדגם קרוס (אנדורו של פעם) עם 30 כ"ס היה אחד מאופנועי השטח המקצועיים לתקופה מסוימת. לסוזוקי היה דגם בשם TS250 עם קירור אוויר, שייצורו פסק בשנת 1981. מחליפו הרשמי היה הסוזוקי DR250, דגם ארבע פעימות חביב שעוד נכתוב עליו (עם מנוע שהורכב גם ב-GN250 קאסטום). בשנת 1984 חזרו סוזוקי לשם (בשוקים מסוימים הוא נקרא גם RH250X) ולקחו את מנוע השתי פעימות מקורר הנוזל מדגם המוטוקרוס, ה-RM250. ב-TS ההספק הופחת ל-31 כוחות סוס ב-7,500 סיבובים לדקה ו-3.2 קג"מ ב-6,500 סל"ד. משקלו היבש של דגם הקרוס היה 111 ק"ג.

הבולמים היו פשוטים יחסית עם מזלג טלסקופי מלפנים בעל מהלך של 250 מ"מ ומערכת ה-FULL FLOATER מאחור עם מהלך של 266 מ"מ. מידות הגלגלים היו 21″ מלפנים ו-17″ מאחור, ומערכת הבלימה כללה דיסק בודד וקטן מלפנים ומערכת תוף מאחור. עוד נתונים: גובה המושב היה 850 מ"מ, היו חמישה הילוכים, התנעה רגלית, מיכל דלק בנפח 12 ל', מצבר של 6V ולוח שעונים ללא מד סל"ד.

בהיעדר אופציות נוספות (למעט ההוסקוורנה WR250 שנחשב למקצועי ויקר יותר והגיע לישראל רק ב-1988), ה-TS250X היה השלב הטבעי הבא לבוגרי ה-TS50X/W הרבים, אם כי הוא לא היה נפוץ כפי שניתן לחשוב. השימוש בזמנו כלל לא מעט שעות כביש ורכיבות שטח מזדמנות, וזה פחות התאים לאופנוע דו-פעימתי שחובב טורים גבוהים. היו גם בעיות התחממות, והבולמים היו טובים, אך לא יותר מזה. הוא בהחלט היה אופנוע שטח טוב, יחסית לאין-תחרות באותם הימים, כל עוד הרוכב הכיר את מגבלות הכלי. ייצורו פסק בשנת 1989, כאשר מחליפו הטבעי היה ה-DR350S מרובע הפעימות, שהגיע בשנת 1990 וגרם לכולם לשכוח את מי שכיכב בראש רשימת דגמי השטח המקצועיים בישראל.

לאותן שנים ה-TS250X בהחלט היה כלי מקצועי שסיפק את הצליל והריח הנכונים לעולם האנדורו של שנות ה-80. עדיין יש כלי אספנות מדוגמים ומשופצים שמסתובבים מדי פעם בשטחי ישראל. אחד הפריטים שהכי מחזיר אותנו אחורה הוא רגליות המורכב על הזרוע האחורית. רגלי המורכב היו עולות ויורדות יחד עם הזרוע – הכי הרגשה של פעם.

סוזוקי TS250X - כאן דגם 1986
סוזוקי TS250X – כאן דגם 1986

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

19-rsv4_

חדש בארץ: ה-RSV4 של אפריליה

ה-RSV4 החדש נחת בישראל עם 217 כ"ס, מכלולי שלדה מושדרגים, מערכות אלקטרוניקה מתקדמות ופיירינג אווירודינמי הכולל כנפונים; המחיר: 150 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO