דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: פיג'ו ויוה סיטי – קטנוע אלגנט
Peugeot_Vivacity_50_1

נוסטלגיה: פיג'ו ויוה סיטי – קטנוע אלגנט

בפיג'ו תמיד שאפו לשפת עיצוב אלגנטית ברכבים שלהם - שפה שהגיעה גם אל הוויוה סיטי 50 של תחילת שנות ה-2000, שנמכר בישראל בהמשך גם עם מנוע 125 סמ"ק

הקטע של מחלקת הרכב בפיג'ו היה תמיד להיראות אלגנטיים – ראו את ה-405, 406, 605 וכך הלאה, קטע שלא דילג על מחלקת הקטנועים של היצרנית, כמו במקרה של הוויוה סיטי 50.

בקטנועים היא מבינה. חברת פיג'ו החלה לייצר אופנועים דווקא לפני 127 שנים – בשנת 1898 – מה שהופך אותה ליצרנית האופנועים הוותיקה ביותר. הצורך האזרחי בתחבורה זולה גרם לחברה מסוף מלחמת העולם השנייה להתמקד בייצור קטנועים. אפילו ניסיון בתחום האופניים החשמליים היה להם, כשכבר בשנת 1951 הציגו אופניים חשמליים שיכלו להגיע עד ל-30 קמ"ש. בשנת 1968 השיקו בפיג'ו את 'משפחת ה-100', כאשר אחד מהקטנועים היה ה-103 מתחילת שנות ה-70 שהיה Moped באנגלית – הלחם של Motorcycle ו-Pedals – טוסטוס של פעם עם פדלים עם מנוע דו-פעימתי בנפח של 50 או 70 סמ"ק.

358_peugeot-vivacity-50

אז ביססנו שהם מבינים בקטנועים, וברור שגם ברכבים. קו העיצוב הנקי והאלגנטי שאפיין את הרכבים, בא לידי ביטוי בוויוה סיטי (VivaCity). זה הוצג בשנת 1998 עם מנוע דו-פעימתי מקורר אוויר בנפח 49.1 סמ"ק. לקרבורטור היה משנק (צ'וק) אוטומטי, התמסורת הייתה רציפה (וריאטור), והיה מתנע חשמלי עם רגלית הנעה לגיבוי. נתוני המנוע היו מצחיקים עם מעט פחות מ-5 כוחות סוס, שהצליחו, בירידה ארוכה, להביא את הכלי למהירות מרבית של 75 קמ"ש על השעון.

לטובת שיכוך המהמורות ברחובות העיר מלפנים היה מזלג קדמי הפוך, החישוקים היו בקוטר 12″ עם צמיגים במידות 120/70 מלפנים ו-130/70 מאחור, שהגביהו את גובה המושב ל-790 מ"מ. בשלב מסוים נמכרה בישראל גם גרסה עם חישוקי 10″ שנועדה להוריד קצת במחיר ולהוסיף קצת בזריזות. כדי להגיע לעצירה מלאה הוויוה סיטי הסתייע בבלם דיסק קדמי בקוטר 190 מ"מ ובלם תוף מאחור, וזה לפני שביססו ABS כסטנדרט.

העיצוב היה יפה, נקי ממדבקות ועם קווי עיצוב מעוגלים. פנס חזית הגדול הגיע עם פנסי איתות שצמודים אליו וכמובן סמל האריה של פיג'ו שבולט מרחוק. לוח השעונים היה פשוט וקל לקריאה ותא האחסון מתחת למושב הצליח למצוא מקום לקסדה מלאה ומעיל רכיבה.

הפיג'ו ויוה סיטי 50 זכה לפופולריות רבה באירופה ונחשב לקטנוע-אלגנט (בניגוד לטוסטוס כמו הפיג'ו פוקס 50 לדוגמה), ונמכר יפה גם בישראל במחיר של כ-10,000 ש"ח לתקופה מסוימת. לאחר תום עידן הקטנועי הדו-פעימתיים הוא הגיע גם עם מנוע ארבע פעימות בנפח 125 סמ"ק, שהוציא ממנו את השובבות והמגניבות המסוימת שהייתה לו.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

royal-enfield-classic-650-1920x1080-4

חדש בארץ: רויאל אנפילד קלאסיק 650

ברויאל אנפילד מודיעים על הגעתו לישראל של דגם הקלאסיק עם מנוע ה-650 סמ"ק המוכר מהפלטפורמה; המחיר 48 אלף ש"ח

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן