כתב: Takis Maniatis, bikeit.gr; תרגום: אסי ארנסון.
- יתרונות: יכולות כביש ושטח, מנוע מרשים, נוחות גבוהה, אבזור מקורי
- חסרונות: מחיר (בחו"ל), משקל, ויברציות בסל"ד שיוט
- שורה תחתונה: סוזוקי יוצאים מהתרדמת העמוקה ומציגים אדוונצ'ר עם יכולות דואליות גבוהות
- מחיר: טרם פורסם בישראל
- מתחרים: אפריליה טוארג 660, הונדה XL750 טרנסאלפ, הוסקוורנה נורדן 901, ימאהה טנרה 700, ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר S
- נתונים טכניים: מנוע טווין מקבילי, 776 סמ"ק, 84.3 כ"ס (62KW) ב-8,500 סל"ד, 7.9 קג"מ ב-6,800 סל"ד, קירור נוזל, 6 הילוכים, מזלג הפוך של שוואה בקוטר 43 מ"מ, מהלך 220 מ"מ, זרוע אלומיניום עם בולם שוואה יחיד, מהלך גלגל 220 מ"מ, צמד דיסקים של ניסין בקוטר 310 מ"מ עם קליפרים 4 בוכנות, דיסק אחורי ניסין בקוטר 260 מ"מ עם קליפר צף בוכנה בודדת, בסיס גלגלים 1,570 מ"מ, גובה מושב 855 מ"מ, מרווח גחון 220 מ"מ, משקל מלא 230 ק"ג, מיכל דלק 20 ל', צמיגים דאנלופ טריילמקס במידות 150/70-17, 90/90-21
- אלקטרוניקה ובקרות: מצערות חשמליות, שלושה מצבי רכיבה, בקרת אחיזה מתכווננת עם מצב שטח, ABS להטיה עם מצב שטח, קוויקשיפטר, מסך TFT בגודל 5″, פנסי LED, שקע USB לטעינה
בתערוכת מילאנו של סוף שנת 2022 הציגו בסוזוקי מחליף מודרני לוויסטרום 650 הוותיק (יחד עם גרסת הנייקד GSX-8S, שהחליפה את ה-SV650), כאשר יישור הקו אל העת המודרנית התבטא בראש ובראשונה עם השלכת מנוע הווי-טווין הוותיק לפח והחלפתו במנוע טווין מקבילי חדש בנפח 776 סמ"ק עם סידור א-סימטרי של 270° בין פיני הארכובה – סידור מוכר מיצרנים נוספים שנותן תחושה של אותו וי-טווין מפעם בגלל תזמון ההצתה. אבל לא מדובר רק על מנוע כאן, אלא על אופנוע חדש לגמרי שתוכנן על דף חלק. האות 'V' לפני ה-'V-Strom' מתייחסת לוורסטיליות (Versatile), כאשר המילה סטרום מתארת זרימה. 'DE' כבר מדבר על 'Dual Explorer', כלומר דו-שימושי, אשר מבטא את יכולות השטח שבסוזוקי רוצים לייחצן. הגענו עד לסרדיניה בשביל לבחון את הטענות וההבטחות של סוזוקי בכביש ובשטח.
מדבקת ' Made in Japan' על מיכל הדלק בן 20 הליטר מציינת כי כל התכנון והביצוע נעשו ביפן. המיכל חדש, כמו-גם שלדת צינורות הפלדה, ולראשונה בוויסטרום גם שלדת זנב פריקה לחלוטין אשר מאשרת להחליף רק את החלק הזה במקרה של נפילה או תאונה.
במציאות, ובניגוד לתמונות, ה-800DE צר וקטן יחסית. המהנדסים מיקמו את המנוע החדש נמוך בתוך השלדה, ובתוך כך אפשרו גובה מושב הגיוני יחסית של 855 מ"מ (עם אופציה לגבוה או נמוך יותר), שמאפשר גם לרוכבים בגובה ממוצע להגיע אל הקרקע בנוחות. אנחנו נדבר הרבה על נוחות, שגם באה לידי ביטוי בזויות חסרות המאמץ של הרגליים כשהן מונחות על הרגליות. אלו מגיעות עם גומי נשלף לטובת אחיזה משופרת עם מגפי שטח.
סיימנו להתרשם גם מהמיקום הנוח של הכידון, התנענו עם מנגנון הנגיעה האחת של סוזוקי (לחיצה אחת קצרה על לחצן ההתנעה, והאלקטרוניקה עושה את כל השאר), העברנו לראשון, והפתעה! אנחנו רגילים לעצלות מסוימת של מנועי הוויסטרום, אך לא כך עם הטווין המקבילי ו-84 כוחות הסוס שלו. הכוח מגיע מלמטה, בסיבובי המנוע היום-יומיים בהם מבלה הרוכב הממוצע. סידור הפינים בגל הארכובה ב-270° מייצר סאונד כוחני ותחושות כמו של וי-טווין קלאסי ולא טווין מקבילי חלבי. רכיבה על המומנט מהנה מאוד ומספקת ביצועים מרשימים הכוללים גם הנפת גלגל קדמי בקלות וגם דריפטים מהנים, לא משפט שאמרנו בהקשר של ויסטרום. אי-פעם.
הכביש המפותל והארוך בו רכבנו בהשקה אפשר משחק רב עם ה-800DE ולנו לגלות שיש כאן אופנוע עם יכולות גבוהות שמאפשר קצב גבוה גם בפיתולים, וזאת למרות החישוק הגדול מלפנים. מערכת הקוויקשיפטר החדשה של סוזוקי הוכיחה את עצמה בכל העלאה או הורדה מהירה של הילוכים, ולא פספסה לרגע. מערכת בקרת האחיזה בהטיה באה להגן על הרוכב במצבים האלה, ועשתה את העבודה בצורה חלקה, כאשר ניתן לכוון את רמות ההתערבות כולל ניתוק מלא. מצבי הרכיבה האלקטרוניים מטפלים בעיקר בתגובה וברגישות המצערת ומאפשרים לכל רוכב להתאים לעצמו את הקצב.
נחזור להתלהבות מהמנוע. היכולות שלו למשוך מסל"ד נמוך לגבוה בנחישות מרשימות מאוד ותרמו לקצב המהיר ולהנאה של הרוכב. 210 הקילוגרמים (ללא דלק) מחולקים נכון על-פני כל האופנוע ולא מכבידים עליו כשרוח הפול גז משתלטת. מהנדסי סוזוקי גם דאגו לשליטה מוחלטת של הרוכב בעזרת תנוחת הרכיבה – הכל מגיע כל כך בקלות וטבעיות.
גם שאר המכלולים מקבלים מאיתנו מחמאות על הכביש – מבולמי השוואה אשר נתנו תחושה שהם מכוילים בדיוק איפה שצריך. הם אפשרו נוחות מקסימלית על-גבי הכבישים השבורים בחלק מהמקומות, לצד הפרוגרסיביות הנדרשת כשהקצב התחמם. יחד עם צמיגי הדאנלופ הם גם אפשרו לאופנוע להיצמד לכביש בפיתולים וסיפקו רגש מעולה לרוכב תוך כדי. בלמי הניסין עשו בדיוק את מה שהם צריכים.
ויש גם שטח, הרי כל הקדימונים מיקמו אותו בעיקר שם. נמשיך גם כאן עם המחמאות של הארגונומיה, שכן המעבר הקל לעמידה על הרגליות והעובדה שזה מרגיש טבעי לחלוטין בהחלט תורם לביטחון בשטח. מערכת ניהול המנוע מציעה את מצב 'G', כלומר GRAVEL או עפר, וזה מעדן את תגובות המנוע ובקרת האחיזה לטובת השליטה על מצע חלק. הבולמים המשיכו להרשים גם כאן, ועם מהלך של 220 מ"מ מלפנים ו-212 מ"מ מאחור אפשרו גם לספוג נחיתות על השבילים המהירים. כמובן שזהו לא אופנוע אנדורו, וההשקה (כמו-גם רוב הרוכשים) התרכזה בשבילים מהירים עם לא מעט אזורים משובשים.
האלמנט היחיד שפגע במסיבה היו הצמיגים, עם העדפה לאספלט, אבל לפחות הם אפשרו החלקות זנב ארוכות ופוטוגניות. לא תופתעו לשמוע שגם כאן המנוע הרשים אותנו. שוב, היכולת להפיק ממנו כוח לאורך כל קשת הסל"ד עוזרת בשטח ומאפשרת את הזרימה בכל תוואי עליו רכבנו. אם כבר ביקורת קטנטנה על המנוע, אז במהלך ההשקה הוא שתה ליטר דלק לכל 18 ק"מ, לא מעט.
לוח השעונים החדש מרשים, קריא ובהחלט עשה את העבודה. תמוה בעינינו שאין אפשרות לבקרת שיוט, אפילו לא כאופציה בתשלום. בצד הביקורת נציין מיקום לא אידיאלי לשקע ה-USB, והמקור הנוסף בחזית ה-800DE, שרוצה להחזיר אותנו אחורה לד"ר ביג (DR BIG). איכשהו הוא נכנס לשדה הראייה של הרוכב וזה עלול להציק בשלב מסוים. חלק מהבוחנים גם ציינו שבשיוט בסל"ד בינוני על הכביש ניתן להרגיש רטט מסוים שעלול להציק.
הסוזוקי ויסטרום 800DE החדש הפתיע אותנו לטובה. בסוזוקי יצרו כאן אופנוע עם יכולות דואליות גבוהות שמתאפשרות בזכות המנוע המרשים, מכלולי השלדה והאלקטרוניקה. הוא מאפשר כיסוי רכיבה ארוכה בכביש ובשטח בנוחות גבוהה ועם היכולת לספק קצב טיול נינוח לצד רכיבה אגרסיבית ומהירה – וכל זה בחבילה אחת. ממש Dual Explorer, בדיוק כמו שסוזוקי הבטיחו.
המחיר באירופה עומד על קצת יותר מ-12 אלף אירו, כאשר מחירו בישראל טרם פורסם. עבודה יפה מסוזוקי!
החלקית זנב? רכיבה אגרסיבית ומהירה? ואחר כך אנחנו מאבדים המון רוכבים.קצת אחריות רוצים לרכוב מהר חפשו מסלול