הסטארק וארג מתיימר לתת מענה חשמלי לעולם השטח – בין אם זה במסלול המוטוקרוס או באנדורו – עם הבטחה לביצועים טובים יותר מדגמי ה-450 סמ"ק החזקים.
חברת סטארק הספרדית מציגה את הווארג (VARG – שועל חזק בשבדית) – מוטוקרוס חשמלי שנועד להקדים את העתיד ומבטיח ביצועים טובים יותר מדגמי המוטוקרוס המובילים בשוק. סטארק פיתחו את הדגם בשיתוף פעולה עם סבסטיאן טורטלי הצרפתי וג'וש היל האמריקאי – שני רוכבי מוטוקרוס ותיקים ומעוטרים.
המנוע, ששוקל 9 ק"ג ועטוף בכיסוי קרבון, מבטיח לספק 80 כוחות סוס בגלגל האחורי ומומנט מוצהר של 95.6 קג"מ. למעשה, נתון ההספק הגבוה מגיע כתוספת מחיר של 1,000$, כשנתון ההספק הסטנדרטי הוא 60 כ"ס. את המנוע ניתן לכוון ב-100 פרמטרים שונים, החל מעקומת הכוח, דרך בלימת מנוע, בקרת אחיזה, ועד אפקט גלגל התנופה. החברה מצהירה שניתן לכוון את המנוע לקבלת ביצועים כמו 125 סמ"ק שתי פעימות וכלה ב-650 סמ"ק ארבע פעימות – כל זה דרך אפליקציה בסלולר. הבולמים של קאיאבה מספקים מהלך גלגל של 310 מ"מ, ויש בלמים של ברמבו. בסטארק מציעים אפשרות בחירה של גלגל 19″ לטובת מוטוקרוס או 18″ לטובת אנדורו, ואף מכיילים את הבולמים במפעל לפי הצהרת המשקל וסגנון הרכיבה של הרוכש.
החלק המעניין כאן הוא הסוללה, עם משקל כולל של 32 ק"ג וקיבול של 6 קילוואט-שעה. הסוללה יכולה להספיק ל-35 דקות של רכיבת מוטוקרוס אינטנסיבית או עד שש שעות של אנדורו קל ושקט. זמן הטעינה הוא בין שעה לשעתיים – תלוי במטען.
בסטארק מבטיחים שזמן האספקה יהיה במחצית השנייה של שנת 2022, כאשר המחיר ההתחלתי בארצות הברית עומד על 12,000$ – כ-2,500$ יותר מדגמי ה-450 הנפוצים. הווארג מתיימר לספק התנהגות זהה לדגמים המובילים, עם ביצועים ורסטיליים וטובים יותר והנעה שקטה ונקייה. שאר היצרנים גם עובדים פתרונות חשמל לדגמי השטח, אך נראה שסטארק יקדימו אותם עם הווארג המסקרן. הזמנות ניתן לבצע באתר של סטארק.
צפו בווידאו:
מהוולוג של ג'וש היל – רכיבה לא ערוכה:
היי אסי היקר. שועל חשמלי ללא ספק מזכיר את חברת אלטה שיצא בקול תרועה ולאחר מכן קרס בשקט חרישי. בואו ונראה מה יהיה מבחן התוצאה
אם בחו"ל 12,000 דולר, לא רוצה לחשוב כמה פה :).
נראה טיל אמיתי.