דף הבית / חדשות / על הנייר: אפריליה טוארג 660 מול ימאהה טנרה 700
Tuareg - Tenere

על הנייר: אפריליה טוארג 660 מול ימאהה טנרה 700

אפריליה שולחים לזירה את הטוארג 660 החדש - אדוונצ'ר קרבי שאמור לקחת לקוחות מימאהה ואפילו ק.ט.מ; לפני שנרכוב עליו נשווה אותם על הנייר

אפריליה חשפו את הטוארג 660 – האדוונצ'ר הבינוני הקרבי והמודרני אשר נכנס אל הזירה כמתחרה ישיר לימאהה טנרה 700, ובצורה עקיפה גם מתחרה לק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R. בואו נראה אם בהשוואה על הנייר האיטלקים בכלל בכיוון.

באפריליה חידשו את שם העבר טוארג – דגם רפליקת דקאר משנות ה-80 – ושידכו אותו לפלטפורמת ה-660 החדשה שמתייחסת לדגמי ה-RS660 והטואונו 660 לכביש (עליהם רכבנו – כאן). הדגם העיקרי שישב בקו המטרות של אפריליה הוא הטנרה 700 של ימאהה, שמאז הצגתו במחצית 2019 זכה להצלחה אדירה בארץ ובחו"ל, עם יכולות הכביש והשטח והשמירה על גישת 'האולד-סקול' שמעדיפה מכניקה על אלקטרוניקה. דגם נוסף שבאפריליה מקווים לנגוס במכירות שלו הוא ה-890 אדוונצ'ר R של ק.ט.מ, שמכוון לקהל מעט אחר, ואם נצפין עוד קצת נגיע לטריומף טייגר 900 ראלי, ב.מ.וו F850GS ואפילו האפריקה טווין 1100 של הונדה, שיקרים משמעותית.

Aprilia Tuareg 660 (2)

מנוע

האפריליה מגיע עם מנוע טווין מקבילי בנפח 660 סמ"ק אשר מפיק 95 כ"ס בגרסאות ה-RS660 והטואונו 660, אולם כאן עם הספק מופחת ל-80 כ"ס כשהמומנט עומד על קצת יותר מ-7 קג"מ. המנוע אמור להיות גמיש יותר ולספק יותר כוח בסל"ד נמוך יותר מאשר בצמד אחיו הספורטיביים. ההתרשמות שלנו מהמנוע שהוא חזק, גמיש, עם תגובת מנוע מעולה וסאונד מעניין. אין סיבה שבגרסה מופחתת ההספק ומעובת המומנט ההתרשמות תהיה שונה.

בבסיס הטנרה 700 נמצא מנוע ה-CP2 המוכר של ימאהה – כלומר הטווין המקבילי בנפח 689 סמ"ק שמגיע מה-MT-07. הוא מפיק כ-74 כ"ס וכמעט 7 קג"מ גמישים. לדעתנו זהו מנוע מצוין, אפילו אחד המנועים הטובים של ימאהה, שכן הוא גמיש, חי ודינמי, מעניין ומודרני.

אם לרגע נכניס לכאן את הק.ט.מ, אז גם הוא טווין מקבילי, אך קפיצת הנפח ל-889 סמ"ק כבר מעלה את המספרים ל-105 כוחות סוס ו-10.2 קג"מ – מספרים משמעותית גבוהים יותר מהצמד למעלה.

שלדה ומכלולים

החישוקים בשני הדגמים מגיעים במידות שטח, כלומר בקוטר "21 מלפנים ו-"18 מאחור, עם צמיגי אדוונצ'ר עליהם – פירלי סקורפיון ראלי STR לשניהם. מערכת המתלים כוללת מזלג הפוך ובולם אחורי יחיד – שניהם מתכווננים, כאשר לאפריליה מהלך גלגל מכובד מאוד של 240 מ"מ לעומת 200 מ"מ מלפנים ו-210 מ"מ מאחור בטנרה 700. מהלך הגלגל, אגב, זהה לזה המוצע בק.ט.מ.

מיכל הדלק בנפח 18 ליטרים לעומת 16 ליטרים בימאהה, כאשר המשקל היבש דומה בשניהם ועומד על 188-187 ק"ג. בסיס הגלגלים באפריליה מעט קצר יותר מהימאהה (1,500 מ"מ לעומת 1,590 מ"מ בימאהה; 1,509 מ"מ בק.ט.מ) וגובה המושב עומד על 860 מ"מ לעומת 875 בימאהה.

2020_YAM_XTZ700SP_EU_SYB_360_005_03

אלקטרוניקה

פה האפריליה מציע עולם אחר לעומת הימאהה, עם אלקטרוניקה מודרנית ומתקדמת בדמות מצערות חשמליות עם 4 מצבי רכיבה, חיישן למדידת אינרציה IMU ב-6 צירים, ומערכות ABS להטיה ובקרת אחיזה והחלקה מתקדמות – כולל מצבי שטח – כל אלה כחלק ממערכת ה-APRC המלאה של אפריליה. בנוסף יש פנסי LED היקפיים, וכן מסך TFT צבעוני ומודרני בגודל 5″ – חבילת אלקטרוניקה שמשתווה לק.ט.מ. הימאהה מגיע עם פנסי LED וכמובן עם ABS, הכולל גם מצב שטח (ניתוק גלגל אחורי), וזהו בערך. מסך LCD וללא בקרות – כל זה לעומת הסופר-אלקטרוניקה של המתחרים.

מחירים וסיכום ביניים

להערכתנו הטוארג 660 יגיע ארצה לקראת סוף שנת 2021, כשהמחיר צפוי להערכתנו להיות סביב 80 אלף ש"ח או אולי מעט יותר. הימאהה נמכר ב-70,000 ש"ח, כשכל שאר המתחרים עוברים את קו 100 אלף השקלים. על הנייר האפריליה מנצח מפני שהוא פשוט מודרני ואלקטרוני יותר, אבל הימאהה הוכיח שהפשטות היחסית שלו, היכולות הדינמיות הגבוהות שלו, השימושיות הרבה והמחיר האטרקטיבי ביחס למתחרים – מדברים יותר אל קהל הרוכבים שגם יורד לשטח, ומספרי המכירות בהתאם.

צפו באפריליה טוארג 660:

צפו בימאהה טנרה 700:

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

OE_Trident660_MY25_12609_ML

טריומף: הטרידנט 660 מתעדכן ל-2025

בטריומף מציגים גרסת מעודכנת של הטרידנט 660 לשנת 2025 - עם יותר אלקטרוניקה, בקרות בטיחות והתאמה לתקנות זיהום אוויר

4 תגובות

  1. Avatar

    מטרו היו חכמים בזמנו כשויתרו על יבוא אפריליה…
    הדבר הנהדר היחיד בטוארג זה שהוא יאתגר את ימאהה לתת שדרוג קליל ל T7
    כיף לראות שסגמנט האדוונצ׳ר דוהר קדימה 👍👍

  2. Avatar

    תגובתך יהירה ונובעת מחוסר הבנה שלא לומר בורות . אתה ניזון משמעות וחצאי אמיתות בקשר לאפריליה אחד האופנועים הטובים והמהנים שהיו לי !!הבעיה של אפריליה זה היבואן שלו ,שדפק את המותג בארץ במו ידיו. גילוי נאות אני בעליו של טנרה ,אופנוע מצוין, אחד הטובים שהיו לי בסגמנט ובתור מחליף אני בהחלט שוקל את האפריליה בכפוף לנסיעת מבחן, אלא אם ימאהה או כל חברה אחרת יוציאו משהו מעניין אחר שימשוך או יתאים לי יותר.

  3. Avatar

    זה אופנוע מאוד מעניין, לצערי בארץ לדעתי לא יוכל להוות תחרות לטנרה – מאמין שעופר אבניר יתמחרו אותו גבוהה (כנהוג אצלם) וההפרש המעשי במחיר אחרי מיקוח/טרייד יהיה גבוהה מידי בנוסף אני מאמין שהטוארג לא יוכל להתחרות במכניקה האמינה והגאונית בפשטותה של הטנרה – המנוע הכי אמין בעולם, פטנט האנטי סקווט וכו׳.
    אלקטרוניקה זה נחמד אבל עדיף שתבוא על אופנוע יפני או גרמני, איטלקים לא חזקים בדברים האלה ובשטח צריך אמינות..

  4. Avatar

    גם לי היה פעם אפריליה…אחלה אופנוע אבל… אז במוסך המרכזי היה רק מכונאי אחד שידע לעבוד על אפריליה.(לא יודע מה המצב היום),גם לא החזיקו את כל חלקי החילוף.
    הבעיה השניה שאין להם שוק…הפסדתי 50% אחרי חצי שנה שניסיתי למכור. האופנועים החדשים שלהם מאד יקרים….צריך כיסים גדולים.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן