דף הבית / חדשות / קוואסאקי מציגה: נינג'ה e-1 ו-Z e-1 חשמליים
Kawasaki Ninja Z e-1 (1)

קוואסאקי מציגה: נינג'ה e-1 ו-Z e-1 חשמליים

בקוואסאקי מציגים שני אופנועים חשמליים בגרסאות ספורט ונייקד - נינג'ה e-1 ו-Z e-1 - עם מנועים חשמליים המקבילים לקטגוריית 125 סמ"ק

בקוואסאקי מתחילים את מהפכת המנועים החשמליים של החברה עם גרסאות חשמליות לנינג'ה הספורטיבי וה-Z הנייקד. 

בקוואסאקי מתחילים את מהפכת החשמול המלא של אופנועיה עם צמד כלים חשמליים על פלטפורמת ה-125 סמ"ק – הנינג'ה וה-Z. בעבר פרסמנו שבקוואסאקי מתכוונים להעביר את כלל דגמי החברה להנעה חליפית שאינה בעירה פנימית עד לשנת 2035. המשמעות היא שבשנים הקרובות נראה הצגה שיטתית של דגמים חדשים אשר לא יונעו באמצעות מנועי בנזין כפי שאנו מכירים. בכוונת קוואסאקי להציג בשנים הקרובות 10 דגמים עם הנעה היברידית או חשמלית, כאשר כבר חשפנו את ה-EV Endeavor – נינג'ה חשמלי המגיע עם ארבעה הילוכים לחידוד החוויה הספורטיבית והמוכרת.

כעת מציגים בקוואסאקי את הנינג'ה e-1 ואת ה-Z e-1 – הנינג'ה הספורטיבי וה-Z הנייקד – אשר יושבים על פלטפורמה זהה של ה-Z125 והנינג'ה 125. המנוע החשמלי מפיק הספק מקסימלי של 12 כ"ס (9 קילוואט), הספק נומינלי של 6.8 כ"ס (5 קילוואט) ומומנט של 4.12 קג"מ, מה שמאפשר מהירות מרבית – מוגבלת אלקטרונית – של 99 קמ"ש.

קוואסאקי נינג'ה e-1
קוואסאקי נינג'ה e-1

בקוואסאקי רוצים לשמור על משקל כללי נמוך, וזו אחת הסיבות לכך שצמד הסוללות מסוג ליתיום-יון קטנות יחסית ומספקות טווח רכיבה מקסימלי של 72 ק"מ בלבד. צמד הסוללות הנשלפות בעלות קיבול כולל של 3kWh ושוקלות ביחד 23 ק"ג. זמן הטעינה המשוער עומד על כ-4 שעות ל-100% (בקוואסאקי לא סיפקו נתון מדויק). הסוללות יושבות מתחת למיכל הדלק המדומה וניתנות לשליפה בנפרד, מה שמאפשר לקחת רק אחת לכיתה בביה"ס ולטעון אותה במהלך הלימודים.

יש שני מצבי רכיבה לבחירת הרוכב, 'כביש' עם מהירות מרבית של 88 קמ"ש ו'אקו', המגביל את מהירות האופנועים ל-64 קמ"ש. מצב 'בוסט' מאפשר כ-15 שניות של הספק מקסימלי, לטובת עקיפה למשל, ואת המהירות המרבית המוצהרת.

מבחינת שאר הנתונים הטכניים, לשני הכלים חישוקי 17″ עם צמיגים במידות 100/80 מלפנים ו-130/70 מאחור. בסיס הגלגלים עומד על 1,370 מ"מ וגובה המושב על 785 מ"מ. השלדה עשויה מפלדה, ומכלוליה פשוטים למדי, בהתאם לסגמנט, ומקבילים למונעי הבנזין הירוקים. כך למשל יש בולמים קדמיים בקוטר 41 מ"מ ובולם אחורי עם כיוון עומס קפיץ. מערכת ABS מגיעה כסטנדרט כמובן, ויש דיסק יחיד בכל אחד משני הגלגלים. בנוסף יש מסך TFT עם קישורית לסלולר ותאורת LED היקפית. הנינג'ה e-1 שוקל 140 ק"ג, בעוד ה-Z e-1 הנייקד שוקל 5 ק"ג פחות.

קוואסאקי Z e-1
קוואסאקי Z e-1

צמד האופנועים החשמליים של קוואסאקי, ה-Z e-1 והנינג'ה e-1, צפויים להגיע לאירופה לקראת סוף השנה הנוכחית ולהוות צמד כלים אורבניים חשמליים לדור הצעיר שרק מתחיל את צעדיו בעולם הדו-גלגלי. בקוואסאקי מציעים 4 שנות אחריות על כל המכלולים בכדי לאפשר שקט נפשי לרוכשים.

לא ברור בשלב זה אם הם יגיעו גם לישראל, ואנחנו סקפטיים לגבי זה, כאשר הנהירה לרכבים חשמליים והפופולריות ההולכת וגדלה שלהם לא מתורגמת ולא מתקרבת לכך בתחום הדו-גלגלי, בטח ובטח בישראל.

Kawasaki Ninja Z e-1 (3)

Kawasaki Ninja Z e-1 (6)

 

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

TF450RC_MY25__RSP4001

טריומף חושפת את ה-TF 450-RC – מוטוקרוס 450 סמ"ק

בטריומף מציגים לראשונה אופנוע מוטוקרוס בנפח 450 סמ"ק בשם TF 450-RC במהדורה לכבודו של אלוף מוטוקרוס האגדי ריקי קרמייקל; גרסת אנדורו צפויה בהמשך

תגובה אחת

  1. Avatar
    קול-בי קריינות ודיבוב

    מדהים! כל עוד העולם לא יעבור למימן בעתיד וכל החשמליים ילכו לפח, אני אתכם, בנפחים גדולים יותר.
    לגבי רעש/ריח למוטרדים, בתוכנה אפשר לעשות הכל! כל יום צליל מנוע/אגזוז אחרים.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן