דף הבית / חדשות / ק.ט.מ חושפת פרירייד E חשמלי חדש
2025 KTM FREERIDE E-3

ק.ט.מ חושפת פרירייד E חשמלי חדש

עשור אחרי הצגת הפרירייד E המקורי, בק.ט.מ חושפים ל-2025 פרירייד E חשמלי חדש ומשודרג כפלייבייק אנדורו בעל טווח של עד 3 שעות רכיבה; ייתכן שיגיע לארץ

עשור אחרי הצגתו של הפרירייד E החשמלי הראשון ושבע שנים אחרי הצגתו של הדור השני והמשופר, בק.ט.מ חושפים פרירייד E חשמלי חדש לחלוטין שמשתפר בנתוניו בכל מכלול, כשייתכן שיגיע לישראל.

בק.ט.מ ממשיכים בפיתוח כלים חשמליים, כשהפרירייד E, שכאמור הוצג לראשונה לפני עשור בדיוק, מהווה נכון להיום את האופנוע הבכיר בליין החשמליים של היצרנית האוסטרית, כשמתחתיו יש את אופנועי המוטוקרוס הקטנים לילדים, שגם הם חודשו ל-2025. קונספט הפרירייד הוא מעין פלייבייק לאנדורו הובי לא תחרותי, עם עבירות גבוהה ומומנט רב. הפרירייד 350 מרובע הפעימות והפרירייד 250R הדו-פעימתי לא ממש תפסו מסחרית, אולם בק.ט.מ ממשיכים לפתח את הפלטפורמה כשדה הניסויים לכלים החשמליים שלהם.

ק.ט.מ פרירייד E דגם 2025
ק.ט.מ פרירייד E דגם 2025

הפרירייד E החדש של 2025 משתפר כמעט בכל מקום: המנוע חדש, והוא מפיק הספק נומינלי של 11 קילוואט והספק מקסימלי של 19.2 קילוואט (26 כ"ס) – כ-1.5 קילוואט יותר מהמנוע הקודם. המומנט המקסימלי עומד על 37Nm (כ-3.77 קג"מ), שהם 5Nm פחות מנתוני המנוע הקודם. יש 3 מצבי מנוע כמו בעבר – אקו, נורמל וספורט, ויש 3 מצבי התאוששות לסוללה (טעינה בבלימה) – בינוני, גבוה וכבוי לגמרי. המנוע כולל בקרת אחיזה, ויש כמובן חיישן התהפכות שמדומם את הבקר במקרה של נפילה.

הסוללה הנשלפת היא מסוג ליתיום-יון, שוקלת 29 ק"ג, ומספקת 5.5 קילוואט שעה – כ-1.5kWh יותר מהסוללה הקודמת – שלטענת ק.ט.מ מגדיל את טווח הרכיבה בכ-20%. בנוסף, הסוללה כאמור נשלפת, כך שניתן להחליף סוללה ולהמשיך לרכוב. לסוללה יש כ-1,000 מחזורי טעינה לפני שיעילותה יורדת לכ-80% (כ-700 מחזורים בסוללה הקודמת), כשזמן הרכיבה המוערך הוא בין שעתיים לשלוש. טעינה במטען ביתי בהספק של 660 וואט לוקחת כ-8 שעות, כשטעינה מ-20% עד 80% סוללה לוקחת כ-5-4 שעות.

ייתכן שיגיע לישראל
ייתכן שיגיע לישראל

שלדת הכרומולי של הפרירייד E החדש חדשה לגמרי, כשהיא ארוכה במעט כדי לייצר יותר יציבות כיוונית. זה עדיין אופנוע קטן מאופנוע אנדורו, כשהמשקל המלא עומד על 112 ק"ג וגובה המושב 910 מ"מ. הבולמים חדשים גם הם, כשמלפנים מותקן מזלג הפול של WP מסוג XACT בקוטר 43 מ"מ, עם בולם אחד שבו יש תא אוויר במקום קפיץ, ושבו ניתן לכוון את 'עומס הקפיץ' בעזרת משאבה המגיעה עם האופנוע, כמו באופנועי המוטוקרוס של ק.ט.מ, וברגל השנייה יש את המערכת ההידראולית הכוללת כיווני שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה. מאחור יש בולם PDS חדש שמספק מהלך גלגל של 250 מ"מ וכולל קליקרים לכיוון שיכוך כיווץ ושיכוך החזרה. החישוקים כמובן מאלומיניום, מצופים אנודייז שחור, והצמיגים הם של מישלין מדגם אנדורו מדיום. מערכת הבלמים של BRAKETEC, והיא כוללת דיסק קדמי בקוטר 260 מ"מ ואחורי בקוטר 240 מ"מ.

העיצוב חדש לחלוטין, והוא נשען על דגמי המוטוקרוס והאנדורו של ק.ט.מ.

הק.ט.מ פרירייד E של 2025 מגיע עם תקינת כביש מלאה, וייתכן מאוד שהוא יגיע ארצה – ברישוי צהוב (בשלב זה עדיין לא ברור). כמובן שנעדכן.

מני לטנביכלר מדגמן את הפרירייד E של 2025
מני לטנביכלר מדגמן את הפרירייד E של 2025

2025 KTM FREERIDE E

2025 KTM FREERIDE E-7

2025 KTM FREERIDE E-2

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

SPYDER RT-LIMITED (1) copy

חדש בארץ: קאן-אם ספיידר ורייקר

עופר-אבניר משיקה לראשונה בישראל את דגמי הפנאי המיוחדים עם שלושה גלגלים של קאן-אם - ספיידר ורייקר; המחירים החל מ-110 אלף ש"ח לרייקר ועד 300 אלף ש"ח לספיידר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן