קבוצת המרוצים 'Crescent Yamaha' מציעה ברישוי כביש את רפליקת JR65 של ה-YZF-R1 – לכבודו של שש פעמים אלוף הסופרבייק העולמי, ג'ונתן ראי.
כבר פרסמנו שה-YZF-R1 של ימאהה – שרק חגג 25 שנה בשנה שעברה – מסיים את דרכו באירופה בסוף השנה הנוכחית והולך באותה הדרך בה הלך אחיו הקטן, ה-YZF-R6, אשר משנת 2021 קיבל רישוי למסלול בלבד, ללא תקינת כביש.
המשמעות של הידיעה היא כי בימאהה לא ימכרו יותר את ה-R1 ברישוי כביש אלא אך ורק לשימוש במסלול עם רישוי ספורטיבי ('רישיון אפור' בישראל). את הצעד המקדים ראינו עם גרסאות ה-GYTR, חטיבת המרוצים של ימאהה (ר"ת Genuine Yamaha Technology Racing) של YZF-R1 שנקראות GYTR ו-GYTR Pro – צמד אופנועי R1 מוכנים למסלול, כשהאחד במפרט של רוכבי הובי והשני במפרט הקרוב לזה של אופנוע הסופרבייק של ימאהה.
רגע לפני הסוף מציגים בקבוצת המרוצים הרשמית של של ימאהה, שמריצה באליפות הסופרבייק העולמית את שש פעמים אלוף העולם ג'ונתן ראי, את רפליקת JR – לכבוד הצטרפותו של ראי לקבוצה. זאת על אף שהעונה הזאת היא קטסטרופלית במונחים של אלוף העבר, ויש עוד הרבה עבודה שצריך לעשות עם האופנוע על-מנת לחזור להיות תחרותי.
בכל מקרה, רפליקת ראי תתבסס על גרסת הכביש החוקית, שתקבל מערכת פליטה של אקרפוביץ', חישוקי Marchesini מאלומיניום עם צמיגי פירלי דיאבלו סופרקורסה SP, בולמים משופרים עם אוהלינס TTX מאחור וקארטריג' של NIX מלפנים, וכן משכך היגוי מתכוונן. מעבר לכך, מערכת הבלימה שודרגה עם משאבה של ברמבו שמגיעה מאופנועי המרוץ וצינורות בלימה מפלדה שזורה מתוצרת Hel Performance. גלגלי השיניים הם של Gandini עם שרשרת של DID ועוד דיגומים מקטלוג GYTR, שנועדו לשפר את ההגנה, להוריד במשקל ולשפר את המראה.
הימאהה 'YZF-R1 'JR Replica יוצע בשתי גרפיקות – אחת של גרסת המרוץ והשנייה של גרסת מבחני החורף – ב-65 יחידות ממוספרות וחתומות על-ידי ג'ונתן ראי עצמו. המחיר המבוקש הוא 30 אלף אירו, עם אופציה לקיט בלמים למסלול ב-2,000 אירו נוספים וסטנדים ממותגים ב-700 אירו. להזמנות – כאן.