חיזוק יתר במפעל של אחד מרכיבי המנוע גורם להוצאת הודעה על הפסקת רכיבה מיידית על הקוואסאקי ZX-6R.
בתחילת העשור הוכרז על הפסקת השיווק של ה-ZX-6R באירופה לאור תקנות זיהום האוויר היקרות, כאשר בארצות הברית עדיין ניתן היה לרכוש אותו. לקראת שנת 2023 החליטו בקוואסאקי ליישר קו עם תקנות יורו 5 לפליטת מזהמים ולהחזיר את ה-ZX-6R לאולמות התצוגה, וזה, כאמור, לאחר הפסקת ייצור של 3 שנים בגלל אותן תקנות שדרשו השקעה כספית גדולה שלא הוצדקה לאור נתוני המכירות באירופה. הוא אף הגיע לישראל ונמכר כיום במחיר של 92 אלף ש"ח. המנוע הנוכחי הוא בנפח 636 סמ"ק עם 123 כ"ס ב-13,000 סל"ד.
חיזוק יתר של אחד המיסבים בגל הארכובה עלול בתיאורה לגרום לאיבוד שמן, שחיקת יתר של המנוע, איבוד כוח, ובתרחיש הגרוע ביותר – לדימום מנוע בזמן רכיבה. בארצות הברית יצאה קריאה לבעלי ה-ZX-6R משנתונים 2023 ומעלה – כ-18,000 כלים במספר – לעצור רכיבה לגמרי, ולסוכנים להפסיק את המכירה באופן מיידי.
היבואן הגרמני מתכוון לפרסם קריאת שירות מטעמו לקוואסאקי ZX-6R, שסביר להניח תוביל לריקולים נוספים לאופנועים שנמכרו באירופה. אין עדיין מידע לגבי האופנועים שנמכרו בישראל, נעדכן ברגע שנקבל את תשובת היבואן.
הפעם האחרונה שרכבנו על השד הירוק הייתה בשנת 2019; צפו במבחן: