דף הבית / מכונות / רכיבה ראשונה: דוקאטי סקרמבלר אייקון
scrambler001

רכיבה ראשונה: דוקאטי סקרמבלר אייקון

קונספט הסקרמבלר של דוקאטי חוזר למקורות, ועושה את זה בסטייל

  • יתרונות: פשטות, עיצוב, קלות רכיבה
  • חסרונות: נוחות למרחקים ארוכים
  • סיכום: אופנוע במובן הבסיסי של המילה, אבל מגניב טילים!
  • מחיר: 75,900 ש"ח
  • מתחרים: ב.מ.וו R nine T, הארלי דיווידסון ספורטסטר, קוואסאקי W800
  • נתונים טכניים: L-טווין, 803 סמ"ק, 75 כ"ס, 6.93 קג"מ, 6 הילוכים, גובה מושב 790 מ"מ, משקל 186 ק"ג, צמיגים 110/80ZR18, 180/55ZR174
דוקאטי סקרמבלר אייקון (צילום: בני דויטש)
דוקאטי סקרמבלר אייקון (צילום: בני דויטש)

מה זה?

חזרה למקורות, זה מה שזה. בדוקאטי, שבדרך כלל עומדת בחזית הטכנולוגיה הדו-גלגלית, יצאו עם אופנוע שהוא בדיוק ההפך מזה. אופנוע פשוט שכל תכליתו היא לזקק את חוויית הרכיבה. בלב הסקרמבלר שוכן מנוע ה-L-טווין קירור אוויר שנלקח מהמונסטר 796. כל שאר המכלולים – פשוטים ומעוצבים בסגנון הסקרמבלר של פעם, כלומר אופנוע שיודע לעשות הכל, כולל ירידה מאספלט. מיכל הדלק מעוצב בסגנון רטרו, וכך גם המושב הרחב והשטוח. לוח השעונים מינימליסטי, אם כי דיגיטלי, ומכיל מידע בסיסי ועוד קצת. הכידון רחב במיוחד, נשלח אל הרוכב מהמשולש העליון, כשהכל משדר מינמליזם חיובי. בדגם האייקון שנבחן, החישוקים יצוקים, אולם בדגמים המאובזרים יותר מגיעים חישוקי שפיצים אלגנטיים יותר. כל אחד מארבעת דגמי הסקרמבלר מגיע עם ABS כסטנדרט.

אופנוע פשוט, פשוט אופנוע
אופנוע פשוט, פשוט אופנוע (צילום: בני דויטש)

ביצועים

מנוע וי-טווין בנפח 800 סמ"ק הוא חזק בכל קנה מידה, וגם פה בסקרמבלר, אם כי כאן מיתנו את שיא ההספק ביחס למונסטר כדי לקבל עקומת מומנט שטוחה יותר, וזה בדיוק המצב. כבר מ-2,000 סל"ד יש מספיק כוח לדחוף את האופנוע, וזה שימושי ונעים – מתאים לרוח האופנוע. אל תצפו להתפוצצות בסל"ד גבוה כי היא לא תבוא. פשוט רוכבים פה על גלי המומנט. מיגון רוח אין אז זה לא נוח לשייט איתו על מהירויות גבוהות, אבל הסקרמבלר מגיע בקלות ל-160 קמ"ש, ואפילו יותר. השיוט הנינוח הוא על 120-130 קמ"ש, שם הרוח לא באמת מפריעה. המושב אמנם רחב, אבל לא מיועד לרכיבות ארוכות, גם לא למורכב.

 

התמונה של הווילי נהרסה, אבל הייתה אחת... (צילום: אייל פרדר)
התמונה של הווילי נהרסה, אבל הייתה אחת… (צילום: אייל פרדר)

איך זה מרגיש?

בעיקר מגניב. כיף. מרוב אופנועים טכנולוגיים חדים ומדויקים, עמוסי בקרות וטכנולוגיה וממוקדי מטרה, כבר כמעט ושכחנו איך זה לרכב על אופנוע פשוט – טנק דלק, מנוע ושני גלגלים – זה כל מה שצריך כדי ליהנות מרכיבה על אופנוע, אבל כשזה מגיע מדוקאטי ולבסיס הפשוט הזה מתווספות גם יכולות דינמיות טובות וערימות של סטייל – זה כבר קטע. הוא מושך המון מבטים ברחוב, ברמזורים ובבתי הקפה שבהם ישבנו, ואפשר להודות שגם אלו שלא מבינים כלום באופנועים, מאוד אהבו אותו.

אבל זו לא רק פוזה. הבולמים קשיחים למדי, ומאפשרים ללחוץ את האופנוע מעבר למה שהוא משדר שאפשר, וזה מצוין. בכל זאת, דוקאטי. ההיגוי קליל, הרכיבה עליו קלה במיוחד, והשילוב של כל אלו יוצר אופנוע שקל במיוחד לרכב עליו בעיר למשל. צמיגי ה-MT60 של פירלי הם אמנם במידות של אופנועי ספורט, אבל החתך הדו-שימושי מערפל מעט את הפידבק בכביש ולא מעודד חוליגניות. מצד שני, בדיוק בגלל זה מקבלים יכולת שטח סבירה, ובידיים הנכונות הסקרמבלר טס על שבילים ואפילו קופץ קצת מכשולים. מגניב! גם הבלמים מצוינים, ומספיק חזקים כדי לעצור את המכונה הפשוטה הזאת.

הסקרמבלר מחזיר אותנו לחוויה האופנוענית המזוקקת, הטהורה, הפשוטה. כזו שלא דורשת יותר מדי יכולות, אלא פשוט לשבת על המושב, להחזיק את הכידון ולתת גז. והוי, כמה שזה כיף. כיף טהור אפילו. אנטיתזה לאופנועי העל המשוכללים של הדור האחרון.

כמה יופי בתמונה אחת! (צילום: בני דויטש)
כמה יופי בתמונה אחת! (צילום: בני דויטש)

עלויות

הסקרמבלר אייקון, זה שמופיע כאן במבחן, עולה 75,900 ש"ח. זה אמנם לא מעט כסף אבסולוטית, בטח ובטח כשמדובר באופנוע שמשדר מינימליזם, אבל באותה נשימה צריך לזכור שמדובר ביצרן פרימיום, ושלמרות שמדובר באופנוע פשוט עדיין יש פה מכלולים שהם מעל הממוצע בסגמנט. לדוקאטי יש קטלוג חלקים, תוספות ושיפורים עצום לדגמי הסקרמבלר, כך שרוכב שירצה לקסטם את הסקרמבלר שלו יוכל לעשות זאת בקלות ומבלי לפגוע באחריות – הכל עם חלקים ותוספות מקוריים של דוקאטי – כעומק הכיס והדמיון.

דוקאטי סקרמבלר אייקון צהוב (צילום: בני דויטש)
דוקאטי סקרמבלר אייקון צהוב (צילום: בני דויטש)

 

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Triumph-Tiger-Sport-660-Test-005

טריומף: אירוע רכיבות מבחן וימי מכירות מיוחדים

טריומף תקיים אירוע בן יומיים מרוכזים של רכיבות מבחן על כל הדגמים החדשים, כולל תנאי רכישה מיוחדים על כלל הדגמים, באולם התצוגה המרכזי בתל-אביב ב-21-20 במרץ

3 תגובות

  1. Avatar

    לא עשיתם כבר מבחן מלא על הסקרמבלר בגרסה "הרגילה" בימי פולגז?
    מה הטעם לבמן נפרד לכל גרסה נפרדת??

  2. Avatar

    טולי, מזכיר לך שפולגז ז"ל והמבחן ההוא נעלם כלא היה. רוכבים חדשים בכלל לא יודעים על קיומו.
    האמת שאני אשמח אם ווילז יעשו מבחנים חוזרים לכל הכלים בשנתיים שלוש האחרונות שיהיה לנו עם מה לעבוד.
    לגבי הסקרמבלר – מדהים. רוצה כזה למרות שאני לא יודע למה.

  3. Avatar

    מבחן קצת חסר, בטח לעומת המבחן הישן.

    יש כמה דברים שכלל לא עלו בסיקור וחבל.
    א. המושב קשה, מאוד קשה. ייתכן שעם הזמן הוא מתרכך אבל לפחות בנסיעת המבחן שעשיתי עליו החל משלב מסוים הרגשתי כאילו אני יושב על דיקט (ואני לא מגזים)

    ב. לוח השעונים דווקא יפה אבל חסרה בו אינפורמציה חשובה/ אני בכלל לא מדבר על חיווי הילוכים אלא על מד דלק! מי מוציא לוח שעונים בלי מד דלק??? (זה נכון שדיגיטלית הוא אומר לך כמה ק"מ נשאר לך לנסוע, אבל בחייאת…)

    ג. חבל שהמחיר עלה כל כך, במחיר הקודם שלו שהיה סביב השישים וקצת אלף זה היה כלי הגיוני. ב-76,000 זה כבר לא ממש עסקה משתלמת כל כך :(

    למה אגב הייתה כזאת עלייה משמעותית? כששאלתי בסוכנות התשובות היו בעיקר מתחמקות.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן