שוק אופנועי האנדורו – שאחריו אנחנו עוקבים צמוד כבר 5 שנים – מתייצב ומציג נתוני מכירות דומים לאלו של שנת 2019. במחצית הראשונה של 2020 נמכרו בישראל 562 אופנועי אנדורו וטריאל מקצועיים, זאת לעומת 545 כלים בתקופה המקבילה ב-2019 ו-639 כלים במחצית הראשונה של 2018. המשמעות היא שאחרי העליות המסיביות במכירות של כל העשור האחרון – שוק האנדורו מתייצב על מספר של כ-1,300 אופנועים בשנה.
שוק האנדורו הישראלי חווה בעשור האחרון פריחה חסרת תקדים. באמצע העשור הקודם נמכרו בישראל כ-80 אופנועי אנדורו מקצועיים – של ק.ט.מ ושל ימאהה – רובם ככולם למתחרי אליפות ישראל באנדורו. מאז הלך השוק הזה והתפתח לכיוון ההובי, כשהקהל העיקרי של רוכבי האנדורו הפך להיות דווקא רוכבים בני 30, 40 ו-50 שגילו את התחביב הזה ונכנסו לתחום. התוצאה הייתה גדילה של עשרות אחוזים בכל שנה, עד ל-2017 שבה נמכרו 1,255 אופנועי אנדורו מקצועיים. בשנת 2018 נרשמה התמתנות בגרף העלייה, ומספר אופנועי האנדורו שנמכרו עמד על 1,326 – שנת השיא של כל הזמנים באופנועי אנדורו מקצועיים. שנה לאחר מכן, ב-2019, נרשמה ירידה לראשונה בעשור, כשנמכרו 1,231 אופנועי אנדורו.
המותג הנמכר ביותר במחצית הראשונה של 2020 – ובפער עצום – הוא ק.ט.מ, עם 276 אופנועי אנדורו לעומת 203 בתקופה המקבילה אשתקד ו-240 בתקופה המקבילה ב-2018, כלומר ק.ט.מ לבדה מחזיקה בכ-49% משוק האנדורו הישראלי ב-2020. מדגם אחד בודד – ק.ט.מ 250EXC TPI – נמכרו בתקופה זו כ-120 כלים – יותר מכל האופנועים של כל מותג אחר. במקום השני הוסקוורנה עם 100 אופנועי אנדורו, כשהכלי הנמכר ביותר של הוסקוורנה בתקופה זו הוא ה-TE300i עם 38 יחידות. במקום השלישי במותגים – בטא, שמכרה בתקופה זו 91 אופנועי אנדורו, מהם 22 יחידות של ה-300RR הדו-פעימתי. נציין כי המותגים ק.ט.מ ו-TM Racing חוו עלייה במכירות, אפילו עלייה משמעותית, ואילו בכל שאר המותגים נרשמו ירידות במספרי המכירות.
אופנוע האנדורו הנמכר ביותר הוא כאמור הק.ט.מ 250EXC TPI, כשהוא לבדו מחזיק בכ-21% משוק אופנועי האנדורו בישראל. מאחיו הגדול, ה-300EXC TPI, נמכרו בתקופה זו 84 כלים, ובמקום השלישי והרביעי ההוסקוורנה TE300i ו-TE250i עם 38 ו-30 כלים בהתאמה.
בחלוקה בין 2 פעימות ל-4 פעימות, 424 מתוך 562 הכלים שנמכרו, כלומר יותר מ-75%, הם דו-פעימתיים. עלייה מ-70 האחוזים של שנת 2020 ומ-64 האחוזים שאפיינו את שנת 2018 כולה, ונתון מעניין בפני עצמו שמעיד על הכיוון אליו הולכת רכיבת האנדורו בישראל כבר כמה שנים.
טבלת מכירות אופנועי האנדורו המלאה – מחצית ראשונה של 2020
יצרן | דגם | מס' כלים |
---|---|---|
ק.ט.מ | 250EXC TPI / 150EXC TPI* | 142 |
300EXC TPI | 84 | |
250EXC-F | 15 | |
350EXC-F / 450EXC-F* | 32 | |
500EXC-F | 3 | |
סה"כ | 276 | |
הוסקוורנה | TE150i | 15 |
TE250i | 30 | |
TE300i | 38 | |
FE250 | 9 | |
FE350 | 5 | |
FE450 | 2 | |
FE501 | 1 | |
סה"כ | 100 | |
בטא | 125RR | 11 |
200RR | 5 | |
250RR | 15 | |
300RR | 22 | |
קרוסטריינר 250 | 10 | |
קרוסטריינר 300 | 10 | |
350RR | 15 | |
390RR | 3 | |
סה"כ | 91 | |
שרקו | SE-R125 | 2 |
SE-R250 | 9 | |
SE-R300 | 4 | |
SEF-R250 | 4 | |
SEF-R300 | 9 | |
טריאל 300 | 1 | |
סה"כ | 29 | |
TM Racing | EN125 | 2 |
EN250 | 10 | |
EN300 | 14 | |
EN300Fi | 2 | |
סה"כ | 28 | |
ימאהה | WR250F | 14 |
WR450F | 10 | |
סה"כ | 24 | |
הונדה | CRF250RX | 8 |
CRF450RX | 6 | |
סה"כ | 14 | |
סך הכל כללי | 562 |
- ק.ט.מ 150EXC TPI וק.ט.מ 250EXC TPI נרשמים תחת אותו קוד הדגם
- ק.ט.מ 350EXC-F ו-450EXC-F נרשמים תחת אותו קוד הדגם
נתונים משנים קודמות
נתונים מדהימים שאין בשום מקום בעולם.
ישראלים אוהבים טימקסים וישראלים אוהבים אופנועי שטח.