דף הבית / חדשות / שרקו מעדכנת את מרובעי הפעימות ל-2026
Sherco-4T-2026-10

שרקו מעדכנת את מרובעי הפעימות ל-2026

דגמי האנדורו 4 פעימות של שרקו מקבלים ל-2026 עדכונים קלים בתחום הבלמים, מערכת הפליטה והעיצוב, וזאת שנה אחרי הדור החדש שהוצג ל-2025

לאחר שלשנת הדגם 2025 באופנועי האנדורו השקיעו בשרקו בעיצוב חדש, בשינויים מכאניים פרקטיים כמו תיבת אוויר ומסנן אוויר חדשים עם גישה מהירה למסנן האוויר, בשיפור למנועי ה-250 וה-300 סמ"ק מרובעי הפעימות, וכן בשיפורי עמידות למסבי הגלגלים – הנגיעות בדגמי ה-4 פעימות לשנת 2026 מסתכמים במועט.

שרקו הצרפתית ממשיכה וממשיכה את תהליך הפיתוח ההדרגתי של אופנועי האנדורו. ליין דגמי האנדורו של שרקו כולל 7 נפחים – מהם שלושה דו-פעימתיים (125, 250 ו-300 סמ"ק) ו-4 מרובעי פעימות (250, 300, 450 ו-500 סמ"ק). כל שבעת הדגמים מגיעים בגרסת פקטורי היוקרתית והמאובזרת, כאשר לשנת 2025 בשרקו החזירו לייצור צמד דגמים – SE-R300 ו-SEF-R300 – בגרסאות רייסינג מאובזרות פחות ויקרות פחות.

לפני שנרענן כאן את השינויים הרבים שקיבלו כל קשת הדגמים בשנה שעברה נציין את העדכונים לשנת 2026, שבשלב זה מתמקדים בדגמי הארבע פעימות. בראש ובראשונה יש קיט פלסטיקה כחול חדש עם גרפיקה מעודכנת. יש דיסק בלם אחורי של גלפר, שנטען שהוא חזק וקל יותר משנה שעברה. ראש ההיגוי מקבל טבעת אטימה חדשה, וה-SEF 300 מקבל משתיק אקרפוביץ' חדש.

מה היה בשנה 2025?

השיפורים בשנה שעברה כללו עיצוב חדש לגמרי, כולל גרפיקה חדשה המוטבעת בפלסטיקה וכולל פנס LED חדש. יש גם מסנן אוויר חדש, אשר לטענת שרקו משפר את יעילות זרימת האוויר אל המנוע, ויש בית מסנן אוויר חדש עם גישה מהירה אל המסנן מפאנל הצד – עדכון חשוב ביותר לאופנועי שרקו. גם מגני הידיים חדשים, וכן מגני הטלסקופים – כשאלו מאפשרים מקום רב יותר לצמיג קדמי במידה 90/100.

השלדה חדשה גם היא, כשהיא קלה יותר ב-250 גרם מקודמתה, עם ראש היגוי חדש וקל יותר ועם גאומטריה חדשה לתושבת המנוע התחתונה. גם תושבת הבולם האחורי חדשה, מיוצרת בחישול, ויש נעילת כידון חדשה ומוביל שרשרת חדש ויעיל יותר. גם שלדת הזנב חדשה, עשויה כמובן מאלומיניום, ולטענת שרקו היא מורידה 254 גרמים נוספים. על השלדה מותקנים מגני צד חדשים עם פסי חיכוך למגפי הרוכב, ויש גם 'מחרשה' חדשה עם אחיזת יד טובה יותר להנפת החלק האחורי. יש גם מגן מנוע חדש, עם גישה מהירה יותר לברגים, ויש רגלית צד חדשה.

דגמי ה-4 פעימות של שרקו ל-2026
דגמי ה-4 פעימות של שרקו ל-2026

המשולשים וציר ההיגוי חדשים גם הם, כשהמשולשים מכורסמים מאלומיניום 7075, ציר ההיגוי קל יותר בכ-150 גרם, ויש אטימה טובה יותר למסבי ההיגוי. הכידון ממוקם 5 מ"מ גבוה יותר על המשולשים החדשים. גם לוח השעונים יושב במיקום חדש, נוח יותר לקריאה ומשוכך ב-2 צירים, והחיווט שמאחוריו סודר מחדש בצורה יעילה יותר.

מערכת הקירור חודשה גם היא, עם צמד רדיאטורים חדשים הקלים ב-157 גרמים מהישנים ואשר יעילים יותר בכ-15% לפינוי חום. הגרילים מפלסטיק חדשים גם הם, יש צנרת מסיליקון, יש מיכל עיבוי חדש, קטן וקל יותר, המורכב על שלדת הזנב, ויש מאוורר חדש, קטן וקל יותר, אשר קל יותר להסירו במידת הצורך.

הדיסקים הקדמי והאחורי חדשים בשנה שעברה, של חברת גלפר, ולטענת שרקו הם משפרים את עוצמת הבלימה. מערכת החשמל עברה תכנון מחדש, היא קלה יותר, מסודרת יותר, ויש גישה לשקע הדיאגנוסטיקה בתיבת האוויר.

שרקו SEF 300 דגם 2026
שרקו SEF 300 דגם 2026

פרט לאלו, יש תושבת חדשה למיכל הדלק והפחתת זעזועים, ויש מנגנון לינקים חדש לבולם האחורי – קל יותר, ובעל גישה מהירה יותר לפירוק והרכבה. גם הגישה לדוד הפליטה (גם ב-2 וגם ב-4 פעימות) היא קלה ומהירה יותר.

הדגמים הדו-פעימתיים – SE125, SE250 ו-SE300 – קיבלו ברז דלק חדש, בעל גישה נוחה יותר מבעבר. ה-250 וה-300 מקבלים מערכת פליטה חדשה, אשר מגדילה את מרווח הגחון, וה-250 מקבל גם תיבת הילוכים חדשה, של Nimes הצרפתית, שבה שיפורים ביחסי ההעברה בהילוכים 3 עד 5, שקרובים יותר.

כל ארבעת הדגמים מרובעי הפעימות קיבלן בשנה שעברה מערכת פליטה חדשה מלאה של אקרפוביץ', וכן משאבת דלק חדשה הקלה יותר ב-200 גרם מבעבר. ה-250 וה-300 קיבלו תושבות גלי זיזים חדשות אשר מאפשרות להעלות את מהירות המנוע המקסימלית מ-13,700 ל-14,000 סל"ד. ל-450 וה-500 זרוע אחורית חדשה, קלה יותר ב-360 גרם, אשר אמורה לשפר את נוחות הרכיבה וכן לאפשר אטימה טובה יותר של המסבים. גם הגלגלים חדשים – מלפנים ומאחור, גם החישוקים, גם הנאבות וגם השפיצים – קלים יותר ב-650 גרם מלפנים וב-310 גרם מאחור (משקל בלתי מוקפץ), ולסיום יש חיישן התהפכות חדש.

בנוסף לשינויים הרבים, שרקו מחזירה לייצור כאמור צמד דגמי רייסינג במפרט נמוך יותר – SE-R300 דו-פעימתי ו-SEF-R300 מרובע פעימות. צמד הדגמים מקבלים את השינויים של 2025, אולם המפרט כולל מזלג קאיאבה עם קארטרידג' פתוח במקום הסגור של שאר הדגמים, משולשי היגוי יצוקים, כידון פשוט יותר, דיסקים פשוטים יותר, נורה קדמית הלוגן במקום LED, מערכת פליטה פשוטה יותר (לא של אקרפוביץ'), צמיגי מיטאס, וכן קיט מדבקות רייסינג. בנוסף, דגמי הרייסינג לא מגיעים עם כמה אביזרים המגיעים כסטנדרט על דגמי הפקטורי, כמו מגן מנוע ומאוורר.

Sherco-4T-2026-02

Sherco-4T-2026-06

Sherco-4T-2026-12

Sherco-4T-2026-01

Sherco-4T-2026-03

Sherco-4T-2026-16

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Motoguzzi Griso 4

נוסטלגיה: מוטוגוצי גריסו

השבוע נתקלנו במוטוגוצי גריסו המיוחד של זיו אופנהיים, וזו הזדמנות טובה להיזכר בנייקד המיוחד של מוטוגוצי שיוצר במשך 11 שנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן