1. דורסודורו הוא רובע בעיר ונציה שבאיטליה
זהו אחד מתוך שישה רובעים, והגבוה ביניהם. מקור השם הוא 'רכס קשה', בשל גובהו של האזור. גם האפריליה דורסודורו גבוה, אז הנה הקשר.
2. הדורסודורו חוגג בימים אלו 10 שנים
ב-2008 יצא הדורסודורו 750 הראשון. הפלטפורמה המכאנית – כולל השלדה, המנוע, הגלגלים, הבלמים והאלקטרוניקה – נלקחה מהשיבר 750, והדורסודורו קיבל מתלים ארוכי מהלך ועבודת גוף חדשה לחלוטין על מנת להתאים אותו לסגמנט ההיפרמוטו.
3. הדורסודורו הגיע ארצה ב-2009 יחד עם מותג אפריליה
בשנת 2009 החלה עופר-אבניר, יבואנית מותגי פיאג'ו לישראל, לייבא גם את מותג אפריליה. הדורסודורו 750 הגיע גם הוא ונמכר לא רע.
4. הוא היה האופנוע הראשון בישראל עם מצערת חשמלית
מכירים את הטרנד הנוכחי של מצערות חשמליות? אז אל תתפסו אותנו במילה, אבל הדורסודורו 750 היה האופנוע הראשון שהגיע ארצה עם מצערות חשמליות, ואם לא הראשון אז לגמרי אחד מהראשונים. בגרסאות הראשונות היו כבלי מצערת שהפעילו חיישן מצב מצערת שישב בתוך השלדה – מאחורי צוואר ההיגוי בצד שמאל, וזאת על מנת לשמור על התחושה של כבלי המצערת בזמן תפעול המצערת. בדגמים האחרונים באפריליה ירדו מהקטע, וכעת הדורסודורו מגיע עם חיישן מצב מצערת ישירות על הידית, וללא כבלים מכאניים.
5. הדורסודורו 900 הוא בעצם 750 מוגדל
בגלל תקנות יורו 4, באפריליה היו צריכים להחליט מה לעשות עם גרסת ה-750 – שאינה עומדת בתקנות הדרקוניות. ההחלטה התקבלה על הגדלה ל-900 סמ"ק ושמירה על הספק של 95 כ"ס (כדי לאפשר להגביל לרישיון A1). יחד עם המצערות החשמליות והממיר הקטליטי שבמערכת הפליטה – כעת הדורסודורו עומד בתקנות. הגדלת נפח המנוע, אגב, התבצעה על ידי הארכת מהלך הבוכנות מ-56.4 מ"מ ל-67.4 מ"מ, כלומר ב-11 מ"מ.
6. הייתה גם גרסת 1200
בשנת 2010 באפריליה שחררו גם גרסת 1200 לדורסודורו, עם מנוע חדש (שמאוכלס כיום בקאפונורד). את המנוע הבשרני והמגניב הזה בחרנו כאחד מעשרת המנועים שאנחנו יותר אוהבים. הדורסודורו 1200 נגנז לפני כשנה וחצי, בעיקר בשל כמות מכירות נמוכה מדי.
7. העיצוב לא השתנה
מאז 2008 ועד היום – 2018, העיצוב של הדורסודורו לא השתנה במאום, למעט סכמות צביעה. לטעמנו הוא עדיין אחד האופנועים היפים שמסתובבים על הכבישים, במיוחד בגרסת האדום-אפור-שחור החדשה של ה-a של אפריליה על מיכל הדלק. תעיד על כך כמות השיחות האקראיות שמנהלים איתנו ברמזורים על עיצוב האופנוע.
8. יש לו מנוע וי-טווין בזווית 90 מעלות
מנוע וי-טווין בזווית 90 מעלות מזוהה מאוד עם אפריליה, והוא הולך אחורנית עד המילה 1000. בגרסת ה-900 הוא בשרני מאוד, שופע מומנט מסל"ד אפס, והוא מהנה במיוחד. הדבר היחיד שחסר למנוע הזה בגרסת 2018 הוא מערכת פליטה משוחררת שתיתן תגובת מנוע חדה יותר ובעיקר תשחרר את הסאונד הנפלא של המנוע הזה. כבר נחנקנו מהיורו 4 הזה!
9. לדורסודורו יש שלדה היברידית
שלדה היברידית אומר שלדה משולבת. החלק הקדמי של השלדה הראשית עשוי ממסבך משולשי פלדה (שבגרסת 2018 מגיעה בצבע אדום איטלקי לוהט), וחלקה התחתון עשוי מפלטות אלומיניום. באפריליה טוענים שהמבנה הזה מאפשר קשיחות מבנית גבוהה יחד עם האלסטיות הנדרשת לפידבק טוב לרוכב. אנחנו זורמים על ההסבר.
10. יש לו יופי של אלקטרוניקה
אפריליה תמיד הייתה מהמובילות בהטמעת מערכות אלקטרוניקה באופנועים שלה, וגם הדורסודורו מציע חבילה לא רעה. יש לו כאמור מצערות חשמליות עם 3 מצבי ניהול מנוע (ספורט, תיור וגשם), יש לו מערכת ABS ומערכת בקרת אחיזה ב-3 רמות התערבות – שתיהן ניתנות לניתוק, ויש לו מסך TFT צבעוני ומשוכלל שמשנה תאורה בין יום ללילה. לא רע בכלל לאופנוע שנמצא על גבול אופנועי התקציב ועולה 69 אלף ש"ח על הכביש.
ואחרון – הוא נמצא אצלנו במבחן ארוך טווח
זה אומר שבתקופה הקרובה נספר לכם את כל מה שאתם רוצים לדעת על ההתנהלות בחיי היום-יום עם האופנוע המגניב והסקסי הזה – האפריליה דורסודורו 900.
11) המיכל דלק שלו מספק טווח רכיבה של אופנוע חשמלי! לפחות לא צריך שעות על מנת לטעון אותו ,אבל עדיין לא נעים במיוחד בנסיעות ארוכות.
אופנוע מדהים!
מאוהב במכונה הזאת