מי שצופה במרוצי ה-Moto3 בוודאי שמע שדרנים אנגלים כאלה ואחרים מתארים את המרוץ כ-Freight Train – רכבת משא לדוברי העברית שבינינו. המונח מתאר שרשרת של רוכבים, לעתים מעל עשרה, שרוכבים צמוד זה לזה. התופעה אינה שכיחה במרוצי MotoGP, ו-Freight Train של שמונה רוכבים היא עניין יוצא דופן.
במרוץ האליפות נותרו שני קטרים. מארק מרקז שרוכב על הקטר הכתום של רפסול-הונדה – ה-RCV213V, ואנדראה דוביציוזו שרוכב על הקטר האדום של דוקאטי – ה-GP17. מרקז נוחת בפיליפ איילנד אחרי שחטף מדובי ראש בראש במוטגי, כשהוא כולו מוכוון מטרה. הוא מהיר בכל מקצי האימונים וכובש את עמדת הפול כשהוא מהיר מויניאלס ב-1/3 שנייה. דובי עוד שמר את מרקז קרוב במקצי האימון בשישי, אבל בשבת דובי מאבד את הפסים ומדרג לזינוק במקום ה-11. מה שמדאיג את דוקאטי יותר מכך היא העובדה שאף לא דוקאטי אחד מצליח לדרג למרוץ בעשירייה הראשונה.
מזנקים. דובי שומר על המיקום בזינוק למשך הקפה אחת בודדת, ואז יוצא רחב מאוד כשהוא מפספס לגמרי את הבלימה לפנייה 1, הפנייה על שם דוהאן, ומגלה את עצמו משתרך במקום העשרים. דובי מתקדם לאטו לעבר העשירייה הראשונה, אבל ביציאה מהפנייה האחרונה הצמיג האחורי שלו מסבסב את עצמו לדעת והוא נעקף על הקו על-ידי רדינג ופדרוסה, מסיים במקום ה-13 ולוקח 3 נקודות אליפות בלבד לספאנג.
מרקז מזנק בווילי, אבל מצליח לצלול ראשון לפנייה 1 בשביל לגלות את ג'ק מילר על ההונדה של MARK VDS יוצא ראשון מהפנייה השנייה. מילר עוד ימשיך ויוביל למשך מספר הקפות, כשמארחיו מסדרים הקרונות ובהם מרקז, רוסי, ויניאלס, זרקו, אלייש אספרגרו, קראטשלאו, יאנונה ורינס. ותיקים ורוקי'ז על אופנועי מפעל ואופנועי לוויין עם נציגות לאפריליה וסוזוקי, בנוסף להונדה את ימאהה שתמיד שם. הרכבת תאבד את אלייש והאפריליה בפנייה 1 בחלק השני של המרוץ. למשך הקפות רבות תשעה רוכבים מתכווצים לשנייה ומחצה על המסלול, והמובילים מתחלפים תדיר. אחרי מילר יובילו את המרוץ רוסי, זרקו, ויניאלס ומרקז. עקיפות מרובות בין מרקז, רוסי וזרקו מותירים פסים שחורים של צמיגים על חליפות העור של רוסי ומרקז. גם פיירינג הזנב של מרקז מגיע לקו הסיום שבור.
מבין רוכבי החוד המפתיע הוא רוסי, שלאורך מקצי האימון לא מוצא אחיזה ראויה. רוסי מדרג במקום ה-12 באימונים, מה ששולח אותו למקצה הדירוג המקדים Q1. שם הוא מסיים ראשון ומדרג שביעי במקצה הקובע.
מרקז, שהיה המהיר מכולם באימונים ובדירוג, מחליט שלרכב 3/4 מרוץ בצפיפות זה די והותר, רק שיש לו דרך אחת לזכות באליפויות – לנצח מרוצים. שבע הקפות לתום המרוץ מרקז צולל אל מתחת לויניאלס, אוחז בחוד ופותח מצערת. רוסי משווה את הקצב למשך שתי הקפות, ואז מרקז פותח מבערים ונעלם. מרקז חוצה ראשון את קו הסיום כשהוא 1.8 שניות לפני רוסי.
זרקו, שרוכב על ה-YZR-M1 של קבוצת הלויין טק-3, נתן בראש לרוכבי המפעל של יאמהה במרוצים רבים העונה. הפעם הטריו של ימאהה – רוסי-ויניאלס-זרקו – היו נעולים בטנגו צמוד לאורך הקפות הסיום. רוסי רוכב נפלא בהקפות הסיום כשהוא מגן על הקו ועל המקום השני מפני זרקו. ויניאלס מצליח ממש על קו הסיום לשדוד מזרקו את המקום השלישי והאחרון על הפודיום. מרקז אולי טס קדימה, אבל רוסי, ויניאלס וזרקו חצו את קו הסיום כשבין רוסי בשני לזרקו ברביעי מפרידים 43 אלפיות השנייה!
הפרויקט החדש של ק.ט.מ הולך ומבשיל היטב, כשבמרוץ יבש במסלול מהיר מאוד פול אספרגרו וברדלי סמית' מסיימים תשיעי ועשירי בהתאמה, כשהם איטיים ממרקז רק ב-16 שניות.
דובי, שחתך 5 נקודות אליפות ממרקז במוטגי, מאבד 22 נקודות בפיליפ איילנד. הפער עומד על 33 נקודות, כשניצחון במרוץ מקנה 25 נקודות אליפות. מרקז יכול לסגור את האליפות כבר ביום ראשון הקרוס ב-09:45. מרקז תלוי בעצמו. דובי תלוי במרקז.
לסיום, ברכות לחואן מיר שזכה באליפות ה-Moto3 על ההונדה של קבוצת לאופרד בקלאסה, כשהוא מנצח מרוץ שקוצר בגלל גשם.
תוצאות הסבב ה-16, פיליפ איילנד
- מארק מרקז
- ולנטינו רוסי
- מאבריק ויניאלס
- יוהאן זרקו
- קאל קראטשלאו
טבלת האליפות לאחר הסבב ה-16
- מארק מרקז, הונדה, 269 נק'
- אנדראה דוביציוזו, דוקאטי, 236 נק'
- מאבריק ויניאלס, ימאהה, 219 נק'
- ולנטינו רוסי, ימאהה, 188 נק'
- דני פדרוסה, הונדה, 174 נק'