למסלול בלה מאן יש שם של מכונית מרוץ – בוגאטי, אבל הוא מסלול של אופנועים, ואחד המאתגרים בסדרה. מסלול מהיר מאוד הכולל מספר אזורי בלימה שבהם האומץ והרצון של הרוכבים נבחנים שוב ושוב במשך 28 הקפות. מעל לכל אלה, בקצה הישורת נחה לה הפנייה הראשונה, שהיא המהירה בסדרה כולה. מהירות הפנייה של אופנועי ה-GP נעה סביב ה-300 קמ"ש, כשהאופנועים מתפתלים כנחש תחת העומס הרב על המתלים והבולמים. עצמו עיניים ונסו לדמיין את תחושותיו של רוכב מרוצים על אופנוע שאינו יציב במהירות שכזאת.
מישלין, שצמיגיה נבחנים תחת זכוכית מגדלת מאז המבחן בוולנסיה, מייצרת למסלול בלה מאן צמיגים בתרכובות ומבנים חדשים. חורחה לורנזו מסייע לסתום את הגולל על סימני השאלה סביב צמיגיה של מישלין כשהוא מנפץ את שיא המסלול האבסולוטי וקובע הקפת פול פוזישן של 1:31.975 דקות.

באימונים לקראת המרוץ לורנזו, מרקז ויאנונה מציגים קצב מהיר. דובי מעט איטי מהם. רוסי, בניגוד מוחלט לחרז, מתקשה באימונים ובדירוג. מבין קבוצות הלוויין, צמד רוכבי טק-3 – פול אספרגרו וברדלי סמית', מדרגים 4 ו-6 בהתאמה. רוכבי סוזוקי מדרגים בינוני, כשווינאלס מזנק שמיני ואלייש אספרגרו, שנאלץ לעבור את מקצה הדירוג Q1, מזנק 12.
שיעור בהלכות מרוצים מאת חורחה לורנזו
לורנזו מזנק היטב, נכנס ראשון לפנייה הראשונה, ובתום ההקפה מחזיק פער של חצי שנייה מדובי. בהמשך הוא מקיף את לה מאן בקצב ממוצע של 1:33.7 להקפה עד להקפה ה-26, אז הוא מאט מעט את קצב המרוץ וחוצה את קו הסיום 10 שניות לפני רוסי במקום השני.

דובי ויאנונה מזנקים היטב, ובתחילת המרוץ יהיו שני רוכבי קבוצת המפעל של דוקאטי עסוקים במרדף אחרי לורנזו. בהקפה השביעית ליאנונה שוב קופץ המניאק והוא מתרסק בפנייה 8. רוסי, שבתחילת המרוץ נאבק עם קראטשלאו, סמית' ואלייש, מצליח לסגור את הפער על מרקז ודובי. באמצע המרוץ רוסי עוקף את מרקז לשלישי ומיד בהקפה הבאה את דובי לשני. שתי הקפות לאחר מכן, בכניסה לפנייה 7, כשדובי ומרקז במרדף אחרי רוסי, הם מאבדים כבריקוד את הקדמי בתזמון מושלם בלואו-סייד. מרקז עוד חוזר לרכב ומשיג 3 נקודות אליפות יקרות מפז כשהוא מסיים במקום ה-13 והאחרון.
וינאלס, שמדרג בינוני ומזנק בינוני, מוצא קצב, נעזר בהתרסקויות של יאנונה, דובי ומרקז, ומתקדם למקום השלישי. פדרוסה, שמצליח להתדרדר עד למקום ה-11, מתקדם במהלך המרוץ על מנת לסיים רביעי מבלי לאיים על פודיום של וינאלס. לווינאלס זהו הפודיום הראשון ב-MotoGP ולסוזוקי זהו פודיום בכורה מאז לוריס קאפירוסי בברנו 2010.

אליפות של טעויות, או נכון יותר לומר אליפות של הרוכב שיטעה פחות. נכון למרוץ החמישי ב-2016 שלושת רוכבי החוד- לורנזו, רוסי ומרקז – מתרסקים במרוץ אחד. לורנזו מתרסק בארגנטינה ופורש, רוסי מתרסק באוסטין ופורש, ומרקז מתרסק בלה מאן ומצליח להציל 3 נקודות אליפות יקרות, אבל רק שלוש.
אז אחרי חמישה מרוצים הפער בין לורנזו שמוביל את הטבלה ובין רוסי שמדורג שלישי עומד על 12 נקודות, ובתווך ממוקם לו מרקז. במוג'לו בעוד שבועיים ה-MotoGP ירתח מחדש.

טבלת האליפות לאחר הסבב החמישי
- חורחה לורנזו, ימאהה, 90 נק'
- מארק מרקז, הונדה, 85 נק'
- ולנטינו רוסי, ימאהה, 78 נק'
- דני פדרוסה, הונדה, 53 נק'
- מאבריק וינאלס, סוזוקי, 49 נק'
שיפור זמני ההקפה ביחס לשנה קודמת לא מעיד בהכרח על שיפור בצמיגים. יש עוד הרבה משתנים. לעומת זאת הרבה רוכבים מדווחים שהצמיגים של מישלן בעיתיים ואין תחושה מתי הם עומדים לאבד אחיזה. הנפילות הרבות תומכות בכך