לראשונה בעידן המודרני של ה-GP בוטלו כל המרוצים בסבב בסילברסטון, שנסלל מחדש בפברואר האחרון. ברגע האמת התגלה כי מבנה המסלול והאספלט החדש לא מאפשרים ניקוז ראוי ומהיר מספיק של מים מהמסלול, וכך מי שקבע את ההקפה המהירה ביותר על המסלול המוצף של סילברסטון היה מטאטא כבישים. מראה נלעג משהו במסלול שמשתתף במופע הדו-גלגלי הגדול בתבל.
חלקנו אולי חושבים שרך לבבם של רוכבי ה-GP אבל אימון חופשי 4, על מסלול יבש / רטוב, הוכיח לכולם כמה מסוכן לרכוב בסילברסטון על אספלט מוצף מים. אלכס רינס מתקשה לבלום את ה-GSX-RR על גבי מים עומדים, הסוזוקי חותך את הפנייה וחזור למסלול בדיוק בשביל לפגוש את טיטו ראבט על גבי ה-GP17 של קבוצת ריאלה-אווינטיה, ושולח אותו לבית החולים עם שבר ברגלו.
אירוע דומה בו בוטלו מרוצים באופן גורף אינו זכור בעשורים האחרונים. מאז הוכנסו מרוצים מדגל לדגל ב-2006 אפילו לא עצרו מרוץ בגלל גשם. ב-2008 גשם בשילוב רוח מתחזקת של סופת הוריקן עצרו את מרוץ ה-MotoGP באינדיאנפוליס. ב-2009 גשם מדברי בלוסאיל שבקטאר שלח את רוכבי ה-MotoGP להתחרות ביום שני במקום ביום ראשון.
ביטול הסבב כולו הוא אירוע כל כך נדיר, בוודאי כשבסדרה משתתפים מסלולים כסקסנרינג, ספאנג ופיליפ איילנד, שבהם נערכים מרוצים בגשם כבד, ואנחנו מניחים שבדורנה וב-FIM יחקרו לעומק את שאירע בסילברסטון.
ומדוע מרקז מחייך? בדוקאטי העמידו 4 רוכבים בעשירייה הראשונה על הגריד, כשלראשונה מאז 2006 צמד רוכבי המפעל של דוקאטי מדורגים ראשונים כשלורנזו בעמדת הפול ודובי עשירית ומחצה אחריו. מכיוון שלא חולקו נקודות בסילברסטון, מרקז מוביל על רוסי ב-59 נקודות, על לורנזו ב-71 נקודות ועל דובי ב-72 נקודות. סילברסטון אינו המסלול האהוב על מרקז, והיה צפוי כי הוא יאבד נקודות למתחריו הישירים.
ניפגש במיזאנו ב-9.9, ערב ראש השנה הבא עלינו לטובה.
טבלת האליפות לאחר הסבב ה-12 (זהה ל-11)
- מארק מרקז, הונדה, 201 נק'
- ולנטינו רוסי, ימאהה, 142 נק'
- חורחה לורנזו, דוקאטי, 130 נק'
- אנדראה דוביציוזו, דוקאטי, 129 נק'
- מאבריק ויניאלס, ימאהה, 113 נק'