MV אגוסטה מציגים את הברוטאלה 1000RS, שהוא דגם אחד מתחת ל-RR ומגיע עם בולמים מכניים-הידראוליים ותנוחת רכיבה רגועה יותר.
הברוטאלה 1000RS החדש נכנס כגרסה רגועה וזולה יותר (הכל יחסי, כן?) של ה-1000RR הקיצוני. בולמי האוהלינס הסמי אקטיביים חשמליים מפנים את מקומם למזלג מרזוקי מכני-הידראולי בקוטר 50 מ"מ ובולם אחורי של זקס. משכך ההיגוי האלקטרוני של אוהלינס שקיים ב-RR מגיע לכאן גם. הכידון מוגבה מעט כדי לקבל תנוחת רכיבה זקופה יותר, יש רגליות חדשות, מושב מרופד יותר, חישוקים שונים ומראות גדולות יותר.
המנוע זהה ל-RR, שלאחרונה קיבל יישור קו לתקנות יורו 5 עבור מנוע ה-4 צילינדרים בנפח 1,000 סמ"ק, עם 208 כ"ס ב-13,000 סל"ד ומומנט של 11.8 קג"מ ב-11,000 סל"ד. ציפוי שסתומים חדש לשנה מאפשר עבודת מנוע עם פחות חיכוך ויותר יעילות.
מערכות האלקטרוניקה זהות גם-כן וכוללותת יחידת מדידה אינרציאלית (IMU) ב-6 צירים של קונטיננטל. המערכת כוללת את כל הפיצ'רים המוכרים – מבקרת אחיזה רב-שלבית, בקרת ווילי, בקרת זינוק ומערכת ABS להטיה וקוויקשיפטר כפול. יש מסך TFT בגודל "5.5 ותאורת LED היקפית – גם להטיה. יש חיבור לסלולר ואפשרות להקרין את מסך הניווט וגם לתעד אותו.
באירופה מחיר גרסת ה-RS נמוך בכ-7,000 יורו מגרסת ה-RR הקיצונית, שנמכרה אצלנו (דגם 2020) ב-211,220 ש"ח.