טיוטת צו סדר הדין הפלילי בנושא עבירות קנס ומניעת רעש שהוגשה לוועדת הכלכלה וצפויה להיות מאושרת בתקופה הקרובה, מציעה להכפיל את הקנסות על רוכבים אשר נתפסים עם אופנועים רועשים ומערכות פליטה לא תקינות.
מטרת הצו המוצע הוא לייעל את אכיפת מפגעי הרעש באמצעות העלאת סכומי הקנסות. המטרה היא לצמצם את מטרדי הרעש באזורי מגורים אשר התרבו בעת האחרונה בעקבות תופעות חדשות הגורמות לרעש ולפגיעה באיכות חיי הציבור ובריאותו. לפי טיוטת הצו שפורסמה – חשיפה לרעש בעוצמה גבוהה גורמת למחלות לב וכלי דם ולפגיעה באיכות השינה, המובילה לפגיעה במערכת החיסונית, לליקויים קוגניטיביים, עצבנות, פגיעה באיכות השמיעה וטנטון, השמנת יתר ועוד בעיות מטבוליות.
על פי דיווח של המשרד להגנת הסביבה לאחרונה, ישנה עליה בתדירות מפגעי רעש ובתלונות בגינם בשל הזמינות הגוברת של מערכות הגברה הגורמות לרעש וירידה במחירן, וכן התגברות התופעה של גרימת מפגעי רעש מכלי רכב. מפגעי רעש מכלי רכב נגרמים, בין היתר, כתוצאה מהחלפה מכוונת של צינור המפלט בצינור חלול לצורך גרימת רעש חזק, התקנת אביזרים נוספים – לא תקניים – הגורמים לרעש, וכן שינוי בתרבות הנהיגה הכוללת ביתר שאת צפירות שלא לשם מניעת סכנה. בשל תופעות אלו ואחרות העלולות, כאמור, לגרום גם לנזקים בריאותיים, נוצר צורך להגביר את האכיפה ובכך לייצר הרתעה.
סכומי הקנסות הנקובים כיום לא עודכנו משנת 2000, ודומה כי כבר אינם מרתיעים לאור היקף התופעה. לכן, על מנת להגביר את ההרתעה, קיים צורך בהעלאת סכומי הקנסות בגין העבירות הנפוצות, ובפרט גרימת רעש מרכב, הפעלת צופר שאינה דרושה לשם מניעת סכנה, נהיגה ברכב אשר לא מותקן במפלט שלו משתיק קול.
המסמך, שהוגש לוועדת הכלכלה, מפרט את הקנסות המוצעים ומגדיר כי גרימת רעש חזק מרכב מנועי תביא לקנס ליחיד בסך 500 ש"ח, לתאגיד – 1,000 ש"ח, לעבירה חוזרת של יחיד – 1,000 ש"ח, ולעבירה חוזרת של תאגיד – 2,000 ש"ח. עבור נהיגה ברכב שלא מותקן בו מפלט הרכב, משתיק קול או מתקן אחר למניעת רעש הקנס ליחיד יהיה 1,000 ש"ח, לתאגיד – 2,000 ש"ח, לעבירה חוזרת של יחיד – 2,000 ש"ח, ולעבירה חוזרת של תאגיד – 4,000 ש"ח.
טיוטת הצו פתוחה להערות הציבור עד 13 בפברואר 2025, ולאחר מכן צפויה להיות מאושרת בוועדת הכלכלה. זה מצטרף לשורה של צעדים של רשויות מקומיות, שהאחרונה שבהם היא עיריית פתח תקווה, שטוענת שפקחיה יוסמכו להחרים אופנועים מרעישים ולקנוס את הבעלים כשלב הבא שאחרי התקנת מערכות לגילוי רעש מאופנועים.
נסכם כרגיל בכך שאנחנו במערכת פול גז קוראים לרוכבים לגלות אחריות ולהימנע מרכיבה על אופנועים עם מערכות פליטה רועשות, המהוות מטרד תמיד, אבל במיוחד בימים אלו של מלחמה.

קנס לא מספיק. יש צורך לאישור של השינוי באגזוז אחרי.
ובפעם השנייה שייתפס החרמת האופנוע.
אגזוזים פתוחים (ורועשים) זה יצא מהאופנה, התחרויות על כביש 20, 5, 4, 1… זה הכל יצא מהאופנה, כשהתחילו להופיע בישראל מסלולי תחרות יעודיים (לשם מגיעים על גרר, או עם המשתיק). הרוכבים סבלו מהרעש, המורכבות סבלו מהרעש, השכנים סבלו מהרעש, ואז כולם הפסיקו.
קיצר, כל הבלגן בפתח תקווה ועכשיו חקיקה, קול-בי, זה אתה? נעשה לך כבוד, אבל אם ביקשת יפה וזה הוא שסרב, אז אתה בעייתי.
התרשמתי שזה עניין אישי, יש למרעיש כפתור על הכידון, הוא מפעיל את המנוף רק לידך(אם זה אתה).
אני יכול לדבר איתו, אבל אני מודה שאתה מעצבן(זה אתה? או מי שזה לא יהיה, אחד כזה בכל המדינה).
איך אני יודע? אני זה שסידר את מנוף ההפעלה בכידון.