באפריליה חשפו בתערוכת מילאנו את אחד הכלים החשובים עבורם בתקופה האחרונה – ה-RS660. זהו אופנוע ספורט בנפח בינוני המיועד בעיקר לשימוש כביש, שיחד עם הטואונו 660 (ואולי אף טוארג 660) עשוי להחזיר את החברה למכירות נאות ולהכרה בעולם האופנועים. מעט לפני החשיפה הרשמית של גרסת הייצור – הנה סרטון שלו בפעולה:
בתערוכת מילאנו האחרונה חשפו אפריליה את דגם ספורט חדש בנפח בינוני – ה-RS660. המנוע הוא הלכה למעשה בלוק הצילינדרים הקדמי של ה-RSV4 – כלומר 2 מתוך 4 הצילינדרים של ה-V4 של אפריליה, אולם הנפח הוגדל לסביב 650 סמ"ק. המנוע החדש מפיק כ-100 כ"ס, והוא צפוי להיות גמיש למדי עם טווח מומנט יעיל רחב שמתאים לשימוש יומיומי. המנוע בעל סדר הצתה של 270-450 מעלות, ויש 4 שסתומים לצילינדר.
השלדה עשויה מאלומיניום, כשהמנוע משמש כגורם נושא עומס מרכזי. מלפנים יש מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ של קאיאבה, מתכוונן כמובן, ומאחור יש בולם פרוגרסיבי, גם הוא מתכוונן, המחובר ללא מערכת לינקים לזרוע אלומיניום א-סימטרית יפהפייה. המשקל היבש, אגב, עומד על 169 ק"ג סבירים.
מערכות האלקטרוניקה של ה-RS660 מתקדמות למדי, כשיש מצערות חשמליות ויחידת מדידת אינרציה IMU ב-6 צירים, מה שאומר מערכת ABS להטיה, בקרת אחיזה מתקדמת, בקרת ווילי ובקרת זינוק, וכן קוויקשיפטר ל-2 הכיוונים ו-5 מצבי ניהול מנוע ואופנוע. עוד בגזרת האלקטרוניקה – פנסי LED היקפיים ומסך TFT צבעוני ומודרני. העיצוב בקורלציה מלאה ל-RSV4, והוא יותר מקורץ גם ל-RS250 הדו-פעימתי המיתולוגי.
כאמור, על-בסיס אותה הפלטפורמה צפויים אפריליה לחשוף גם את הטואונו 660, דגם הנייקד הקרבי וכן גדם אדוונצ'ר עם שם נוסטלגי – טוארג 660. האפריליה RS660 צפוי לצאת במהלך חודש אוקטובר 2020, ולהגיע לישראל מעט אחרי.
מבקש לפינת הנוסטלגיה: קג'יבה פרצ'יה, אלאזורה 350 + 650. מוטו מוריני דארט.
תודה.