המותג הוותיק ביואל ממשיך עם הקאמבק הנוכחי, כאשר קבוצת יזמים רכשה את הזכויות לשם המותג והודיעה על תכניות להציג עשרה דגמים שונים עד לשנת 2024; אחד מהדגמים הוא ה-1190 באחה DR שמיועד לחצות את השטח מהר. מאוד מהר.
מותג ביואל עבר כברת דרך בשנים האחרונות. המהנדס המוכשר אריק ביואל, שהמותג ביואל נושא את שמו, עבד בעבר עבור הארלי דיווידסון, פרש ופתח חברה משלו הנושאת את שמו (Buell). ההיסטוריה מראה שהוא נתקל תמיד בקשיים כלכליים – למרות האופנועים האיכותיים שאותם ייצר, שהציגו חשיבה רבה מחוץ לקופסה – ותמיד הגיע בסופו של דבר לפשיטת רגל. הפעם האחרונה הייתה ב-2017, כשנאלץ לסגור (שוב) את EBR (אריק ביואל רייסינג) – שבגלגול האחרון שלה עבדה פחות משנה.
הזכויות למותג המקורי נשארו קבורים אצל הארלי דיווידסון, כאשר התבשרנו בשנה שעברה שביואל חוזרת, אך ללא קשר ליזם ובעל השם המקורי. התכנון של החברה החדשה היה להציג לא פחות מעשרה דגמים שונים בשלוש שנים הקרובות. הדגם הראשון הוא ההאמרהד 1190 – סופרבייק עם 185 כוחות סוס.
במרוץ הסופרקרוס האמריקאי בדייטונה, שהתקיים בשבוע שעבר, הציגו בדוכן ביואל את ה-1190 באחה DR החדש, ללא פרטים מלאים. משמעות ה-DR בשם הוא 'Dune Racer', והוא מיועד להיות אופנוע השטח הסדרתי המהיר ביותר. המנוע זהה להאמרהד – וי-טווין בנפח 1,190 סמ"ק עם 72° בין שני הצילינדרים המפיק כאן 175 כ"ס ב-10,600 סל"ד ו-14 קג"מ ב-8,200 סל"ד.
השלדה מסוג צינורות פלדה, עם בולמי WP משני הצדדים – בלי נתונים מדויקים בשלב זה. בהסתמכות על דגם טיפוס הגבעה, ה-1190 HCR, עליו הבאחה מבוסס, אנו יודעים שגובה המושב עומד על 965 מ"מ, מרווח הגחון על 300 מ"מ, והמשקל היבש עומד על 161 ק"ג. מחיר הבסיס נקבע על 20 אלף דולר, ובשלב זה ניתן לפתוח הזמנה לדגם 2023.
מנוע שוורצנגר על שלדה דני דו ויטו…. WTF???
אחד המכוערים ever…….