משרד התחבורה ממשיך לקדם מהלך שלפיו בעלי רישיון נהיגה B לרכב פרטי יוכלו לרכוב על קטנועים חשמליים עירוניים בעלי מהירות מקסימליים של 45 קמ"ש (Moped), וכן על קטנועים תלת-גלגליים. ההכרזה על השימוע בעניין יצאה אתמול, לקראת אישור המהלך בתקופה הקרובה, וזאת לאחר עיכוב של כשנתיים.
בחודש יולי 2020 פרסמנו כי במשרד התחבורה בוחנים את האפשרות לאפשר לבעלי רישיון נהיגה לרכב פרטי (B) לרכוב על קטנועים מקטגוריית הרישוי L1e-b (קטנועים חשמליים קטנים עם מהירות מקסימלית של 45 קמ"ש [Moped]), וכן מקטגוריית הרישוי L5e (קטנועים תלת-גלגליים בעלי דוושת בלם) – כפיח שמקובל ברוב המכריע של מדינות האיחוד האירופאי. כעת מודיעים במשרד התחבורה על שימוע לקבלת מידע, לקראת אישור דרגות הרישוי גם בישראל – כפי שמקובל במדינות אירופה.
כעת המהלך מקבל תאוצה, כשבמשרד התחבורה הכריזו אתמול (ב') על שימוע לקראת אישור המהלך בתקופה הקרובה. משך השימוע נקבע על חודש, ובזמן הזה יוכלו במשרד התחבורה לקבל תגובות והערות על המהלך. בסיום תקופת השימוע, אם לא יקרה משהו יוצא דופן, המהלך יאושר.
המשמעות היא שנהגי רכב פרטי בעלי רישיון B יוכלו לרכוב – ללא הוצאת רישיון ייעודי – על קטנועים חשמליים עירוניים קטנים שבהם המהירות המקסימלית מוגבלת ל-45 קמ"ש, וכן על קטנועים תלת-גלגליים המותאמים לקטגוריה L5e ומציעים דוושת בלם ברגל ימין. ההיתר יינתן באופן גורף לבעלי רישיון נהיגה B, כשיידרשו שנות ותק או גיל מינימום.
נציין כי הקטנועים העירוניים החשמליים מקטגוריה L1e-b אמורים להיות תחליף לקורקינט או לאופניים חשמליים, והיתרון שבאישור מהלך שכזה, ככל שמשתמשי דרך אכן יעברו מקורקינטים ומאופניים לקטנועים חשמליים, הוא שליטה טובה יותר ורגולציה על השוק הפרוץ הזה – כולל ביטוח חובה וטסט שנתי לכלי התחבורה. בנוסף, זהו מהלך חשוב שעשוי להכניס רוכבים חדשים לתחום הדו-גלגלי ולהוריד מעט מהעומסים על הכבישים – בעיקר בערים הגדולות.
נמשיך לעדכן.
מי משלם ביטוח?עם הכסף של הביטוח אני עושה טרייד לכלי חדש כל 12 חודשים.
חולי נפש ביטוח של 1000-2000$!
התלת גלגלי עם שליטה של דו גלגלי ויותר קשה כי הם כבדים בטירוף
בוא נגיד שבתור קטנוע ראשון לבחורה,תלת גלגלי לא מתאים.
סוף סוף משהו עובד כמו שצריך: האופניים החשמליים לסוגייהם.
אם יהיה מי שיעבור מהם לקטנוע חשמלי מוגבל וכבד שלא נכנס לאוטובוס ולרכבת?
לדעתי לא. ציבור שלם שתפס את הקטע של האופניים והקורקינטים החשמליים לא יוותר על כלי התחבורה היעיל הזה. יעיל? סופר יעיל! יעיל בטרוף!!!
לגבי קטנועי התלת, הם יותר מסוכנים מקטנועים רגילים, בעיית הבטיחות הנובעת מהחלקה בגשם(שאין בישראל), שולית ביחס למשקל הכבד שמאריך את מרחק הבלימה, והכידון הכבד שמכביד על ההיגוי, שני גלגלים שמקשים על בריחה ממכשול על הכביש, ובסוף כשיש תאונה הרוכב על תלת נזרק לכביש בדיוק כמו בכל אופנוע אחר: בלי קלוב מתכת שמגן, בלי כריות אוויר, בלי חגורות בטיחות. התלת יותר מסוכן. יש מבין?
נו עבר כבר חודש, ואני לא רואה שום עדכון בתשקורת
גם לא תראה
הם עיקרו את התקנות מכל תוכן
הם מכניסים לקטגוריה הזו רק תלת אופנוע חשמליים, ויהיה מותר ליסוע בהם רק בשטח עירוני. משמע לא תוכל תרכב על הארלי דיווידסון טרייגלייד אם אין לך רישיון A.
גם כשהם עושים שינויים, הם מוטי אג'נדות פרוגרסיביות מגוחכות והשינויים שלהם רק לרעה
אני בדקתי את הנושא בעבר לגבי הארלי דוידסון טריגלייד. לפי הגדרות משרד התחבורה רכב עם 3 גלגלים – אופנוע מוגדר באמצעות הניראות ומשקלו. משקלו של הטרייגלייד גבוה יותר ולכן מבחינה משפטית לדעתי הלא מלומדת אינו מוגדר אופנוע כלל.
מה עוד שהכלי מבחינת רכיבה, וזה לא מנסיון רק מצפייה באתרים השונים אינו מתנהג כאופנוע כלל, מבחינת נהיגה, פניויות וכדומה.
צריך לאתגר את משרד התחבורה משפטית כי כרגע מבחינת החוק זה לא ממש אופנוע " בתקנות התעבורה, רכב מנועי הנע על שלושה גלגלים ואשר צויין ברישיונו כתלת-אופנוע או תלת-קטנוע ובלבד שמשקלו העצמי אינו עולה על 400 ק"ג. משקלו של ה- Tri Glide Ultra הוא 546 ק"ג- ואינו עונה להגדרת החוק כאופנוע. רק צריך מישהו שיעשה עם המידע הזה משהו. שיהיה לי כסף לקנות כזה אני אנסה.
עד אז בהצלחה