דף הבית / חדשות / ב.מ.וו חשמלי – עכשיו גם לרישיון נהיגה A2
bmw-cevolution004

ב.מ.וו חשמלי – עכשיו גם לרישיון נהיגה A2

בב.מ.וו מציגים דור חדש של הקטנוע החשמלי - C Evolution, עם סוללה חדשה ועם גרסה המתאימה לרישיון A2 (עד 125 סמ"ק)

בב.מ.וו מאמינים בתחבורה עירונית נקייה, ובמקביל למכוניות עירוניות חשמליות מפתחים בשנים האחרונות גם קטנוע חשמלי – ה-C Evolution – שהוצג לראשונה ב-2012. בתחילה נמכר הקטנוע החשמלי ב-5 מדינות באירופה, ולאחר מכן שיווקו הורחב למדינות אירופאיות נוספות.

כעת, כ-4 שנים לאחר החשיפה הראשונה, בב.מ.וו מציגים את הדור החדש של ה-C Evolution בצמד גרסאות, וכן מרחיבים את השיווק למדינות אירופאיות נוספות, וכן לארה"ב, ליפן, לדרום-קוריאה ולרוסיה. ההצגה הראשונה לקהל – בתערוכת הרכב של פריז.

ה-C Evolution החשמלי דור 2 - מעכשיו גם ברישיון נהיגה A2 עד 125 סמ"ק
ה-C Evolution החשמלי דור 2 – מעכשיו גם ברישיון נהיגה A2 עד 125 סמ"ק

הדור השני של ה-C Evolution מקבל את הסוללה שנמצאת בשימוש המכונית החשמלית של ב.מ.וו – ה-i3, בעלת הקיבול של 94Ah לתא (60Ah לתא בדגם הקודם). לטענת החברה, השימוש בסוללה החדשנית הזו של ב.מ.וו מגדיל את טווח הנסיעה של הקטנוע.

בנוסף, ה-C Evolution הסטנדרטי מגיע כעת עם הספק אפקטיבי גבוה יותר – 19 קילוואט (26 כ"ס), שהם 8 קילוואט (11 כ"ס) יותר מהגרסה הקודמת, כשההספק המקסימלי עומד על 35 קילוואט (כ-48 כ"ס). הגרסה החלשה יותר מותאמת כעת לרישיון נהיגה אירופאי A1 – עד 125 סמ"ק ו-11 קילוואט (אצלנו הקטגוריה הזו נקראת עדיין A2), והיא מפיקה את מקסימום ההספק המותר בקטגוריה – 11 קילוואט (כ-15 כ"ס).

חזק יותר, מודרני יותר; פני העתיד?
חזק יותר, מודרני יותר; פני העתיד?

מבחינת טווחי נסיעה, הגרסה הרגילה תאפשר נסיעה של 160 ק"מ עד לפריקת המצבר, והגרסה המוגבלת תאפשר כ-100 ק"מ של נסיעה. המהירויות המרביות – 129 קמ"ש ו-120 קמ"ש בהתאמה, כשהן מוגבלות אלקטרונית.

פרט לכך הקטנוע מגיע כעת עם כבל טעינה מקורי, דק יותר מבעבר, עם מערכת ABS כסטנדרט, עם פנסי LED, עם לוח שעונים TFT, מספר בקרות ניהול מנוע, וכן בקרת מומנט על הגלגל האחורי. גם סכמת הצביעה עברה רענון, בהתאם לרוח הקטנוע.

בקרוב בארץ? בינתיים לא, אבל עוד לא נאמרה המילה האחרונה.

bmw-cevolution001

bmw-cevolution002

bmw-cevolution003

bmw-cevolution005

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

RR X-PRO 300 2t HD

חדשים בארץ: בטא אנדורו 2025

אופנועי האנדורו לשנת 2025 של בטא הגיעו ארצה וכוללים את הקרוסטריינר שלא השתנה ואת ה-RR X-PRO ...

תגובה אחת

  1. Avatar

    בערך לפני שבוע ימים ראיתי כתבה עליו בח"ול.
    אבל עדיין הם לא כייפים כמו רגילים ויש להם בעיה במחיר ביחס לרגילים.

    וזה לא שאפשר להתעסק איתם, זה תחום שעוד אנחנו לא מכירים לעומק.

    הרעיון שלהם היה טוב גם לפני שנתיים אבל אם אני זוכר נכון הוא לא היה עובר את ה-125 קמ"ש – קצת מבאס.
    היתרון היחידי (בארץ) מתבטא בביטוח.

    נ.ב
    אם הייתי כבר משקיע במשהו אז ב-Mission R/RS וגם בו מוזר לי שהם אמרו שיש לו אפס תחזוקה כי המנוע לא נשבר תחת לחץ בניסויים.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן