בדוקאטי חושפים גרסה שלישית לדזרט X – גרסת דיסקאברי, המיועדת לטיולים ומקבלת אבזור רב מקטלוג החלקים וכן צביעה חדשה.
אחרי ההצלחה של הדזרט X, האדוונצ'ר הראשון אי-פעם של דוקאטי עם גלגלי "21 ו-"18, ואחרי הדזרט X ראלי הקרבי לשטח, בדוקאטי משחררים גרסה שלישית – דזרט X דיסקאברי, שלוקחת את הדזרט X הרגיל ומאבזרת אותו לטיולים.
הדזרט X דיסקאברי מקבל שורה של תוספות מקטלוג החלקים של דוקאטי, כשכאן הן מגיעות כבר מהמפעל. כך למשל יש סט מגנים מלא הכולל מגן מנוע מוגדל, מגני שלדה ומגן משאבת מים, מגני ידיים ומגן רדיאטור, ויש תוספות כמו מגן רוח מוגדל, ידיות מחוממות ורגלית אמצע. הדזרט X דיסקאברי מקבל גם את תוספת הניווט Turn-by-Turn למסך ה-TFT. פרט לאלו יש צביעה חדשה באדום-שחור-לבן.
בלב הדוקאטי דזרט X מנוע ה-L טווין טסטהסטרטה 11° בגרסתו האחרונה, שמוכר מדגמי ה-950 של דוקאטי (מונסטר, מולטיסטראדה, היפרמוטארד, פניגאלה וסטריטפייטר). 937 הסמ"ק מספקים כאן 110 כוחות סוס ב-9,250 סל"ד ומומנט של 9.4 קג"מ ב-6,250 סל"ד. יחסי ההעברה כאן קצרים יותר, כאשר רק השישי זהה לזה שמוצע במולטיסטראדה.
לראשונה בדוקאטי יש גלגל 21″ מלפנים ו-18″ מאחור, לטובת ייעוד השטח. בולמי הקאיאבה מספקים בהתאמה מהלך של 230 מ"מ דרך מזלג הפוך בקוטר 46 מ"מ ו-220 מ"מ – מתכווננים במלואם. גובה המושב הוא 875 מ"מ, ומרווח הגחון עומד על 250 מ"מ מכובדים. מערכת הבלימה היא של ברמבו, עם קליפרים מדגם M50 מונובלוק וצמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ, והצמיגים של פירלי מדגם סקורפיון ראלי STR. המשקל המלא עומד על 223 ק"ג, כאשר מיכל הדלק מכיל 21 ליטר, עם אופציה למיכל נוסף בנפח 8 ליטרים בשלדת הזנב, ומתג שמעביר את הדלק למיכל הראשי.
מפרט האלקטרוניקה מלא כנדרש: החל משישה מצבי רכיבה, ארבעה מצבי ניהול מנוע, בקרת אחיזה להטיה בשמונה מצבים, בקרת ווילי, ABS להטיה, בקרת שיוט, קוויקשיפטר לשני הכיוונים, מסך TFT בגודל 5″ שמציע מצב ראלי מיוחד שמספק מערכת ניווט עם חיצים ומרחקים – כמו בספר דרך, ופנסי LED.
בתחילת שנות ה-90 היה לקאג'יבה אופנוע רפליקת פריז-דקאר בשם אלפנט 900, אשר התבסס על אופנועו של אדי אוריולי, שניצח את המרוץ בשנת 1990 ובשנת 1994 על-גבי הקאג'יבה. הדוקאטי דזרט X לוקח את מאפייני עיצוב הרטרו ומעניק פרשנות מודרנית ומרעננת בתוך סגמנט אופנועי האדוונצ'ר.
הדוקאטי דזרט X דיסקאברי מתחיל בייצור בחודש יולי 2024 וצפוי להגיע תוך זמן קצר ארצה. מחיר טרם פורסם, אך להערכתנו הוא יעמוד בין הגרסה הרגילה (130 אלף ש"ח) לבין גרסת הראלי (170 אלף ש"ח) – כלומר סביב 150 אלף ש"ח.