דוקאטי מחדשת את ההיפרמוטארד. בדיוק 3 שנים אחרי שההיפרמוטארד 821 שודרג ל-939 וקיבל את מנוע הטסטהסטרטה 937 סמ"ק, ההיפר משתדרג שוב ומשנה את שמו להיפרמוטארד 950. בדוקאטי מאמינים בקונספט ההיפרמוטו הגדול לכביש הציבורי, וממשיכים לפתח את סדרת ההיפרמוטארד.
ההיפרמוטארד 950 הוא שדרוג ומתיחת פנים ל-939, ולמעשה הוא ממשיך את האבולוציה של הדגם ולא עושה מהפכות. המנוע הוא אותו טסטהסטרטה 11 מעלות בנפח 937 סמ"ק, רק שההספק טיפס במעט ל-114 כ"ס. המומנט המרבי עומד על 9.8 קג"מ ב-7,250 סל"ד, כש-80% מהם מתקבלים כבר ב-3,000 סל"ד. המנוע כמובן עם מצערות חשמליות ו-4 מצבי ניהול מנוע. במקביל, המשקל הכללי של ההיפרמוטארד 950 ירד ב-4 ק"ג ל-200 ק"ג רטובים ומוכנים לרכיבה (198 ק"ג בגרסת ה-SP הקרבית). הורדת המשקל, אגב, בזכות מנוע קל יותר ב-1.5 ק"ג, וכן חישוקים, בולמים קדמיים שלדת זנב ודיסקים קדמיים קלים יותר.
השינויים המרכזיים נמצאים בראש ובראשונה בארגונומיה, כשגובה המושב אמנם נשאר 870 מ"מ, אולם בדוקאטי הצרו משמעותית את המושב ואת צדי האופנוע, וכעת גם רוכבים פחות גבוהים יוכלו להסתדר עם ההיפרמוטארד.
פרט לכך ההיפרמוטארד קיבל תוספות רבות. כמו בכל ליין האופנועים של דוקאטי, גם כאן יש מערכת ABS להטיה, אבל גם בקרת הדריפט, שמאפשרת החלקה מבוקרת של הגלגל האחורי בתאוצה והוצגה לראשונה בדוקאטי פניגאלה V4, הותקנה בהיפרמוטארד החדש. בכל זאת, היפרמוטו. השליטה בכך, אגב, מתאפשרת על-ידי יחידת מדידת האינרציה של בוש IMU ב-6 צירים, וכך גם על בקרת האחיזה ועל בקרת הווילי, שהם חלק מחבילת האלקטרוניקה. מה עוד? ובכן, יש קוויקשיפטר ל-2 הכיוונים (סטנדרט ב-SP, תוספת ברגיל), יש צג TFT צבעוני שהגיע מהפניגאלה V4, ויש פנסי LED היקפיים.
גרסת ה-SP הקרבית מקבלת חישוקים קלים יותר של מרקזיני, בולמי אוהלינס איכותיים בעלי מהלך ארוך יותר (15 מ"מ מלפנים ו-25 מ"מ מאחור) שמוסיפים עוד 3 מעלות של זווית הטיה, צביעה מיוחדת, חלקי קרבון כמו כנפיים, צמיגי פירלי דיאבלו סופרקורסה SP (לעומת דיאבלו רוסו 3 בגרסה הרגילה), וגובה מושב של 890 מ"מ.