דף הבית / חדשות / דוקאטי חושפת את הדיאבל V4 החדש
MY23_Ducati_DiavelV4 _140__UC450499_Mid

דוקאטי חושפת את הדיאבל V4 החדש

בדוקאטי מציגים את הדיאבל V4 - אופנוע חדש לגמרי שמחליף את מנוע ה-V2 הקודם ומספק לפאוור קרוזר 168 כוחות סוס, ארבעה מפלטים ופחות משקל

בדוקאטי מציגים דור חדש לגמרי של הדיאבל, שכעת מגיע עם מנוע V4 חזק, יותר כוח, עוד אלקטרוניקה ופחות 13 ק"ג במשקל.

אתמול (ו') הוצג דור חדש לגמרי של הדוקאטי דיאבל, שמחליף את מנוע הטסטהסטרטה L2 בנפח 1,262 סמ"ק שהורכב בדור הקודם במנוע הגרנטוריזמו V4 שנלקח מהמולטיסטראדה V4. נפח המנוע עומד על 1,158 סמ"ק, והוא מספק 168 כ"ס ו-12.8 קג"מ ב-7,500 סל"ד. כל זה מאפשר תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש בפחות מ-3 שניות. על-מנת לשפר את צריכת הדלק ולהפחית מזיהום האוויר מתנתקים שני הצילינדרים האחוריים בעת עמידה, וגם במהירויות נמוכות ובעומסי שיוט נמוכים, החל מההילוך השני. בדוקאטי מדגישים שהמנוע נדרש לטיפול גדול רק כל 60,000 ק"מ. המנוע החדש גם שוקל 5 ק"ג פחות מאשר ה-V2 הקודם. סימן ההיכר של הדור החדש הוא מערכת הפליטה בת ארבעת המפלטים. בדוקאטי מציעים גם מערכת חליפית מטיטניום, שמיועדת למסלול, מפחיתה 11 ק"ג מהמשקל ומעלה את ההספק ל-180 כ"ס.

דוקאטי דיאבל V4 - חדש ל-2023
דוקאטי דיאבל V4 – חדש ל-2023

לאכלוס המנוע החדש התקינו בדוקאטי גם שלדה חדשה וזרוע אחורית חד-צידית, חדשה גם כן. בסיס הגלגלים התקצר ב-7 מ"מ ל-1,593 מ"מ וגובה המושב עלה ב-10 מ"מ ל-790 מ"מ. מיקום הרגליות והכידון התקרב לרוכב, על מנת לשפר את השליטה בשינויי כיוון. הבולמים מכניים-הידראוליים בשלב זה, כאשר המזלג הקדמי ההפוך התרחב ב-2 מ"מ לקוטר של 50 מ"מ. מהלך הבולם האחורי עלה בעוד 15 מ"מ לעומת הדור הקודם. הדיאבל V4 מגיע עם חישוקי 17″ וצמיגים במידות 120/70 מלפנים ו-240/45 מאחור. מערכת הבלימה של ברמבו השתדרגה עם דיסקים מלפנים שגדלו ב-10 מ"מ ל-330 מ"מ עם קליפרים מסוג Stylema. יחד עם הפחתת המשקל מהמנוע, שאר הרכיבים עברו דיאטה נוספת של עוד 8 ק"ג, כאשר הדיאבל V4 החדש שוקל 223 ק"ג, ויש עוד 20 ליטרים של דלק שמחכים למילוי במיכל החדש (3 ליטרים נוספים לעומת הדור הקודם).

לדוקאטי דיאבל V4 יש מסך TFT חדש בגודל 5″, עם קישורית לסלולר דרך אפליקציה ייעודית של דוקאטי ומערכת ניווט מובנית. המנוע מציע שלושה מצבי כוח וארבעה מצבי רכיבה: ספורט, תיור, עיר וגשם. יש חיישן IMU למדידת אינרציה ב-6 צירים עם ABS להטיה, בקרת ווילי, בקרת אחיזה להטיה מסוג Evo 2, בקרת זינוק, קוויקשיפטר, בקרת שיוט ופנסי LED היקפיים, שמאחור מקבלים עיצוב של נקודות.

הדוקאטי דיאבל V4 החדש צפוי להגיע לאירופה ולישראל בתחילת שנת 2023, כאשר המחירים באירופה מתחילים ב-27 אלף יורו, שמהווים התייקרות לעומת הדיאבל 1260 הקודם.

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

BMW Motorrad Helmet GS Rallye Carbon (2)

ב.מ.וו מציגה קסדת אדוונצ'ר עם דיבורית מובנית

בב.מ.וו מציגים את קסדת ה-GS ראלי קרבון - קסדת אדוונצ'ר טכנולוגית וממותגת עם מערכת תקשורת מובנית שיותר ממרמזת על עתיד הקסדות

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן