במסגרת חגיגות 25 השנים לדוקאטי 916 האייקוני – אופנוע עליו חתום מעצב העל מסימו טמבוריני, מוצג כעת במוזיאון דוקאטי בבורגו פניגאלה שבבולוניה ה-916 הפרטי של טמבוריני.
למעשה, ה-916 שמוצג כעת במוזיאון הוא אחד משלושה אבי-טיפוס שטמבוריני פיתח טרום הייצור הסדרתי ב-1994, והוא מוצג כעת במוזיאון באדיבות ביתו של טמבוריני, סימונה, שכן טמבוריני האב הלך לעולמו בשנת 2014 כשהוא בן 70. נזכיר גם שלכבוד חגיגות 25 השנים ל-916, בדוקאטי שחררו גרסה מיוחדת ומוגבלת של הפניגאלה V4.
בדוקאטי מציינים שה-916 פותח בזמנו כולו בכבישי רימיני ומיזאנו, וכן על מסלול המרוצים של מוג'לו. כך למשל, האופנוע מעולם לא עבר מנהרת רוח לפני הייצור הסדרתי, והפיתוח האווירודינמי נעשה כולו בכבישים ובמסלול. במשך 6 שנים טמבוריני למד כל פרט באופנוע עד שיצא לאוויר העולם וכאמור חולל מהפכה בכל מה שקשור לעיצוב אופנועי ספורט.
אז מה בדיוק יש על ה-916 הפרטי של טמבוריני? ובכן, הוא קרוב מאוד ל-916SP – הקרבי ביותר במשפחת ה-916. החיפוי עשוי כמעט כולו מפיברגלס קל, כאשר הכנף הקדמית, כונסי האוויר, תיבת האוויר, דודי הפליטה ופלטת המספר עשויים מקרבון קליל. בנוסף תמצאו על ה-916 של טמבוריני רכיבי מרוץ כמו גלגלים קלים בעלי 5 חישורים העשויים מסגסוגת מגנזיום וכן זרוע אלומיניום חד-צדית סופר-קלה העשויה אלומיניום. מאותתים ולוח שעונים לא תמצאו על האופנוע, אלא רק מד סל"ד ונורת התראה לחום מנוע.
ה-916 של טמבוריני יעמוד במוזיאון דוקאטי עד 15 בינואר 2020, אז אם אתם בסביבת בולוניה – אנחנו ממליצים לקפוץ ולהתרשם, גם מהאקזמפלר המיוחד אבל בכלל ממוזיאון דוקאטי, שצמוד למפעל דוקאטי.