בהונדה חשפו את האפריקה טווין החדש לשנת 2020 (ראו כאן בקישור). האפריקה טווין, שקיים כבר משנת 1988, זכה להצלחה יפה ברחבי העולם וגם בישראל. בואו נלך אחורה מעל 30 שנה להבין מאיפה הכל התחיל.
1988: רפליקת דקאר

הגרסה הראשונה במניין התחילה כדגם רפליקה לגרסת ראלי הדקאר המוצלחת של הונדה (NXR750). לאפריקה המקורי (XRV650) היה מנוע וי-טווין בנפח 647 סמ"ק עם 52° בין הצילינדרים וקירור נוזל. המנוע הפיק 57 כ"ס ב-8,000 סל"ד וסחב משקל יבש של 185 ק"ג. את האפריקה שיככו מזלג קונבנציונלי של שוואה בקוטר 43 מ"מ עם מהלך של 230 מ"מ מלפנים ו-210 מ"מ מאחור. האופנוע הגיע מאובזר מהיצרן עם רשת לפנסים, מגני מנוע, מיכל דלק ענק בנפח 25 ליטרים, ועם צבעי הקרב של HRC (ר"ת Honda Racing Company). הוא יוצר במשך שנה, אבל בהחלט עשה באז בעולם.
1990 – 2003: דו-שימושי בנפח 750 סמ"ק

עם ייעוד מעט שונה מקודמו, דגם זה התעגל והתרכך על-מנת לקלוע לטעם של כולם – והוא בהחלט הצליח בכך. המנוע ב-XRV750 גדל לנפח 742 סמ"ק והתחזק ל-62 כ"ס ב-7,500 סל"ד. המשקל קפץ ל-207 ק"ג ומיכל הדלק איבד שני ליטרים. העיצוב התרכך והתעגל, גובה המושב ירד ב-20 מ"מ (860 מ"מ לעומת 880 מ"מ) ומהלך המתלה איבד 10 מ"מ.

בשנת 1993 האפריקה שודרג וקיבל שלדה חדשה ותכנון מחודש למיכל הדלק על-מנת להוריד את מרכז הכובד. עוד שדרוג קל בשנת 1996, וזהו. הדגם יוצר עד לשנת 2003 וזכה להצלחה יפה גם בארצנו. למעשה, עדיין תראו יחידות מהשנתונים האלה מטיילים בכביש ובשטח אצלנו. סוס עבודה אמיתי. בהונדה הקפיאו את הדגם לאור אי-יכולתו לעמוד בתחרות מול המתחרים המודרניים.



2016: נעים מאוד, חזרתי

את הדגם הזה אנחנו כבר מכירים. שם הקוד שונה ל-CRF1000L ולווה באינספור ספוילרים וטיזרים המכינים את הקרקע לחזרתו של השם המיתולוגי. עם מנוע טווין מקבילי (עם 270° בין פיני הארכובה) בנפח 998 סמ"ק וקטגוריה שונה לגמרי הנושאת את השם אדוונצ'ר ולא דו-שימושי, בהונדה פתחו חזית חדשה. הונדה התגאו בעובדה שהאדוונצ'ר שלהם נושא יכולות שטח ראויות – וכך היה. המנוע סיפק 95 כ"ס ב-7,500 סל"ד וסחב משקל של 222-208 ק"ג (תלוי בדגם).
עיקר הגאווה הייתה בטכנולוגיה החדשה של הונדה עם מצבי שליטה על המנוע ובלימתו, והאופציה לגיר אוטומטי באופנוע אמיתי (DCT). מזלג השוואה ההפוך בקוטר 45 מ"מ מלפנים הציע מהלך מתלה של 230 מ"מ. המושב הנמוך יותר עם יכולת שינוי גובה ומיכל הדלק הקטן לעומת קודמו הקלו על הרכיבה והשליטה. בהונדה גם יצרו תת-גרסה בשם אדוונצ'ר ספורט, שמאובזרת יותר למרחקים ארוכים.
2020: עוד 100 סמ"ק ועוד טכנולוגיה

לשנת 2020 בהונדה הגדילו את נפח המנוע והוסיפו עוד כוח, שדרגו את המתלים, את הארגונומיה, ומעל לכל את הטכנולוגיה. לכל הפרטים – לחצו כאן. בקרוב בהונדה צפויים לצאת עם דגם נוסף של האפריקה טווין, והפעם בנפח 850 סמ"ק.
אחלה אפריקה..רוכב כבר6שנים על שנתון1999…(מוכרח לציין שהצביעה שציינתם של 1997 היא בכלל הצביעה שלי…והשנתון98 זאת צביעה של מודל2000)…🙂