בשורה מצוינת לרוכבים על אופנועים וקטנועים מעל 50 סמ"ק שסבלו עד היום מלוחית רישוי גדולה ולא בטיחותית: החל מחודש יוני הקרוב לוחית הרישוי לאופנועים וקטנועים מעל 50 סמ"ק תקטן במידותיה למידות של לוחית עד 50 סמ"ק.
נכון להיום מידות לוחית הרישוי לאופנועים מעל 50 סמ"ק עומדות על 22.5 ס"מ רוחב ו-21.5 ס"מ גובה, וגודל הספרות 7 ס"מ גובה על 3 ס"מ רוחב. כעת, אחרי מחקר של המדען הראשי במשרד התחבורה, ד"ר שי סופר, שכלל התאמה למידות לוחיות הרישוי האירופאיות, נקבע כי לוחית הרישוי החדשה לאופנועים תהיה ברוחב 17.5 ס"מ ובגובה 16.5 ס"מ, כשגובה הספרות יעמוד על 4 ס"מ. למעשה מדובר על לוחית הרישוי הנוכחית לכלים בנפח עד 50 סמ"ק. בסך הכל מדובר על הקטנה של כ-40%, משטח של 484 סמ"ר לכ-288 סמ"ר.
מהלך זה, מעבר לאסתטיקה שבלוחית קטנה יותר מהמפרש הקיים כיום, משפרת את בטיחות האופנוע בכך שהלוחית החדה תבלוט פחות לצדדים, תייצר פחות גרר ועל-ידי כך בין היתר תאפשר תצרוכת דלק נמוכה יותר, והיא אף בעלת סיכויים פחותים יותר להתנתקות מהאופנוע.
לוחית הרישוי החדשה לאופנועים תחליף את הלוחית הנוכחית החל מחודש יוני הקרוב, בהליך מדורג.
המדען הראשי במשרד התחבורה, ד"ר שי סופר, אמר לפול גז: "בעשורים האחרונים נצפה גידול בשימוש ברכב הדו-גלגלי הממונע בעולם ובישראל, בעיקר באזורים המטרופוליניים. בשנים האחרונות ניכרות תרומתם של משרד התחבורה ושל הממשלה לעידוד התחבורה הדו-גלגלית, כחלק ממתן הפתרונות התחבורתיים. תרומה זו ניתן לראות באישור שימוש של דו-גלגלי בנתיבי תחבורה ציבורית, בתמיכת המשרד בהפחתת מסי קנייה, ובעבודה מאומצת על מערכת קודי דגם, שאמורה להיכנס בקרוב לשימוש תוך מתן הטבות במיסוי לכלים המצוידים במערכות בטיחות ועידוד השימוש בכלים בטוחים.
בימים אלה מתבצעת ביחידתי (המדען הראשי) עבודת מחקר מקיפה לבחינת תרומה תחבורתית וסביבתית של מעבר לנסיעה ברכב דו-גלגלי (אופנועים). כחלק מעבודה זו ולאור הניסיון האירופאי, ביקש המשרד לערוך את גיליון התיקונים בתקן 5327, על מנת לאחד את לוחיות הרישוי לאופנועים ללוחית אחת אחידה בהתאם לסעיף 1.4.4 בתקן.
לוחית זו מקטינה את מקדם הגרר של האופנוע ומשפיעה על התנגדות האוויר, היציבות הדינמית וצריכת הדלק, והיא מותאמת להתקן היצרנים ונוטה פחות להיפגע, להתקפל ולהתנתק מהאופנוע, ולפיכך תורמת לבטיחות הרוכב".
עדכון, 4.6.18: נכון לעכשיו משרד התחבורה והמדען הראשי סיימו את העבודה על התקן החדש, שכבר נשלח לאישור מכון התקנים. ברגע שמנכ"ל מכון התקנים יחתום על התיקון לתקן, תעבור הנחיה למכוני הרישוי להחליף לוחית לכל דו-גלגלי בנפח של מעל 50 סמ"ק שיגיע לטסט שנתי. כך או כך, המהלך ייצא לדרך ברגע שהתקן החדש ייחתם על-ידי מנכ"ל מכון התקנים – כבר בימים / שבועות הקרובים.
ממש צריך להיות עם תואר ד״ר בשביל להבין שהשטות הזאת חסרת פרופורציות. בכל קנה מידה. מגיע לנו
פצצה
איזה עצבים..לא מזמן החלפתי לוחית ב90 שקל
ועוד הוספתי לה פלטה שהיא לא תשבר
והיא עדיין נשברה
נקווה שהמחיר של אלה יהיה נמוך יותר לפחות
עשיתם. לי. את. היום.
סוף סוף נפסיק לסוע עם פלאקט חסר פרופורציה מאחורי הכלי.
מרוב שהיה גדול היה מתקפל אחורה ברכיבה מהירה והופך להיות לא תקני.
גם חותך את הרגל פה ושם..
שלום ולא להתראות לך לוחית רישוי מבחילה.
איזו בדיחה.
היה צריך מחקר בשביל להשוות לתקן של אירופה, כדי לוודא ששם לא עושים מערב פרוע ולוחית כזאת קטנה זו סכנה לציבור.
כיפאק היי למדען הראשי של משרד התחבורה.
בטח בזבז על זה חצי שנה במקום לבדוק איך מכריחים את כל קבלני הצבע במדינה לסמן כבישים ומעברי חציה בצבע לא מחליק.
בניגוד לנאמר לעיל, אין כל הנחיה שכזו מאת משרד התחבורה.
https://www.facebook.com/TestCarIsrael/posts/178621716141529
מה המקור לכתבה?
חפרתי בכל הרשת ולא מצאתי שום אזכור לזה..
אמצע יוני כבר…לא נראה שזה מגיע.
בינתיים אנשים כבר התחילו לחטוף דוחות כי הם מבחינתם כבר עברו ללוחיות מוקטנות (בגלל הכתבה).
יש עדכון בנושא?
האם אפשר לקבל את המקור לידיעה. במכוני הטסטים עדיין לא קיבלו את זה ולא ניתן עדיין להחליף את הפוסטר מדיה הזה על האופנוע
האם יש חדש בנושא? נראה שנושא החתימה והאישור הסופי מתעכבים ולא נקבל לוחיות קטנות
נתתם להבין כי אפשר להחליף לוחיות אפילו במקומות מסוימים שעושים לוחיות אפילו אישרו
אבל לא דובים ולא חורשת עצים 500 שח זה המחיר ללוחית קטנה(דוח)