המונקי של הונדה הוא כלי אייקוני עם מסורת ארוכה. מאז 1961 ועד היום, המיניבייק של הונדה מיוצר בגרסאות שונות, אבל תמיד באותו הקונספט של מיניבייק קטן עם מנוע קטן וחסכוני, עיצוב מגניב ושפע אפשרויות קסטומיזציה. הוא התחיל עם מנוע ה-49 סמ"ק מקורר האוויר שהגיע במקור מהקאב, ועם השנים גדל בנפחו עד ל-110 ו-125 סמ"ק. גם הגלגלים גדלו – מ-"5 קטנטנים, דרך "8 ו-"10, ועד "12 כיום. את הפריצה הגדולה שלו בעולם עשה המונקי בסוף שנות ה-70, אז הפך לפופולרי מאוד, ואפילו לפריט אופנתי.

כעת, לשנת 2018, בהונדה מחדשים את המונקי ומשחררים דגם חדש לחלוטין. המנוע בנפח 125 סמ"ק נלקח מה-MSX125, מקורר אוויר ומפיק כ-9.5 כ"ס ו-1.1 קג"מ, הוא כמובן מוזרק דלק, ותצרוכת הדלק שלו עומדת על-פי הונדה על 67 ק"מ/ל'. עם נפח מיכל דלק של 5.6 ליטר, טווח הרכיבה התאורטי עומד על יותר מ-350 ק"מ. הגיר רגיל והוא בעל 4 מהירויות.
בהונדה השקיעו בגרסה החדשה במכלולי השלדה ובאלקטרוניקה. כך למשל יש מזלג הפוך מלפנים וצמד בולמים מאחור, יש גלגלי "12, יש מערכת בלימה הכוללת דיסק מלפנים ומאחור, וכן מערכת ABS מתקדמת הפועלת עם מערכת אינרציה IMU שמונעת התרוממות הגלגל האחורי תחת בלימה ופנסי LED היקפיים.
גובה המושב עומד על 755 מ"מ נמוכים, בסיס הגלגלים הקצרצר עומד על 1,155 מ"מ, והמשקל הכולל עומד על 107 קלילים.
טרם נקבע מחיר למונקי החדש של 2018, ורגע לפני הגלריה של הדגם החדש – קבלו את נקודות הציון החשובות של ההונדה מונקי לאורך השנים:
1961 – המונקי הראשון; גלגלי "5, מתלים קשיחים, כידון מתקפל מנוע 49 סמ"ק שמפיק 4.2 כ"ס

1963 – המונקי הראשון לאירופה ולארה"ב

1967 – המונקי הראשון לשוק היפני – עם מושב מתקפל

1970 – פרונט מתפרק אפשר להכניס את המונקי לתא מטען של מכונית פרטית

1978 – מראה חדש של אופנוע קסטום עם מיכל דלק 'טיפה'

1984 – מהדורה מוגבלת בזהב

1987 – מונקי R עם שלדת קורות ובלם דיסק קדמי

1991 – מונקי 'באחה' עם צמד פנסים קדמיים ועיצוב שטח

2004 – רפליקת CB750F לכבוד הניצחון של פרדי ספנסר במרוץ הדייטונה 100

2009 – הזרקת דלק ומנוע חדש עם היסט בצילינדר

2017 – מהדורה מיוחדת לכבוד 50 שנות מונקי ביפן

בגלריה: המונקי החדש של 2018
רועש ומעצבן
חח
בובה של אופנוע. אופנוע של 7 אלף ש"ח? כי במחיר הזה הוא להיט בחו"ל. בישראל MSX נמכר קרוב ל 20 אלף ש"ח, זה הזוי!!! בובה של כלי עירוני, אבל התמחור המקורטל בישראל הורס את השוק שלהם, והורס את ענף האופנועים. מי שרוצה "קטנוע עירוני זול" קונה בישראל אופניים חשמליים עלובים, ומסוכנים. הישראלי חובב האופנועים בישראל במקום לקבל GP הוא מקבל ג'ירו איטליה. אמרתי, מצב ענף האופנועים בישראל הוא על הפנים!!!
צודק במיליון אחוז ,אבל מה שהיה הוא שיהיה !!!כלום לא עומד להשתנות כאן, זה עם שאוהב לסבול!
val, התגובה המטומטמת שלך אופיינית למקלדנים של ה-BDS. מדינת ישראל היא ארץ זבת חלב ודבש, וכיף לחיות כאן!!!
בנושא אופנועים, הכן יש מקום לרפורמה שתוציא מהמשוואה את ההתערבות הגסה של חברות הביטוח החזירות בענף האופנועים, ובמלחמה שלהם לגמד את הענף, זאת כדי שלא נקנה ביטוח חובה ממנו יש למסכנים החזירים "הפסדים". ויש פירמה אחת בענף, לצורך העניין "הבוגדים" שעוזרת לתאגיד הביטוח ונקראת מטרו-זבלטו. יש שם אחד קוראים אותו גדי אבירם שעשה את הונו מהקומבינה המסריחה עם חברות הביטוח. מניסיון, כל כלב מגיע יומו, גם בישראל. כבר היום רואים את הניצנים, מי לפני חמש שנים היה חולם לקנות אופנוע איכותי בנפח 250 סמ"ק, מהניילונים, תמורת פחות מ 20 אלף ש"ח, ויש עוד שלל דוגמאות לירידת מחירים במאות אחוזים, גם במטרו-זבלטו. עכשיו אנחנו ממתינים לרפורמה דומה בביטוח החובה, ואז נשתווה לחו"ל, ונאמר אמן!!!
תגיד אתה דפוק טרמינלי או רק עושה את עצמך????. אמא שלך מהbds .מצדיקים את תגובתך וגם יש לך טענות ???? תגובה מטומטמת ,ישראל ארץ זבת חלב ודבש ורק ענף האופנועים דורש רפורמה? האמנם? זכותך המלאה לחשוב כך. המשך לטמון ראשך בחול, אבל אל תזכיר לי מילה על האירגון האנטישמיוהעיקר שהתגובות שלך חכמות ולא מטומטמות !!! זה אתר לאופנועים לא אתר לענייני טראש פוליטי ולכן אעצור כאן ולא אמשיך איתך את הדיון.
הדגם הראשון הכי מעניין בתור פתרון תחבורתי, כלכך אקטואלי גם היום. שום דבר לא השתנה במשך 50 שנה….