דף הבית / חדשות / חדש בארץ: ימאהה טנרה 700 דגם 2025
2025_YAM_XTZ700_EU_DPBMC_ACT_002_03_preview

חדש בארץ: ימאהה טנרה 700 דגם 2025

הימאהה טנרה 700 עודכן לשנת 2025 בתחום הבולמים והאלקטרוניקה, קיבל מתיחת פנים קלה, וכעת הוא מגיע לישראל בשתי גרסאות ועוד אחת מונמכת; המחירים: החל מ-75 אלף ש"ח

מטרו מוטור, יבואנית אופנועי וקטנועי ימאהה לישראל, מודיעה על הגעתו ארצה של הטנרה 700 המעודכן לשנת 2025.

הימאהה טנרה 700 הוצג בשנת 2019 וזכה להצלחה גדולה בישראל ובעולם עם עשרות אלפי יחידות שנמכרו מאז – מאות רבות מהן בישראל. לשנת 2023 הוצגו עדכונים שכללו את החלפתו של צג ה-LCD ב-TFT חדש ומודרני בגודל 5″. הרוכב יכול לבחור בין הקרנת מסך 'אקספולרר' עם שעון הסל"ד שבולט יותר, לבין תצוגת 'כביש' (Street) קונבנציונלית. דרך המסך ישנה קישורית מלאה לסלולר דרך אפליקציה ייעודית. בדומה לוורלד רייד, מערכת ה-ABS שודרגה לשלושה מצבים: מלא על שני הגלגלים, רק על הגלגל הקדמי (ללא האחורי) או ניתוק מלא. ידית הבלם הקדמי הגיעה בעיצוב חדש. בנוסף, שקע USB חדש, מאותתי LED חדשים, וקוויקשיפיטר להחלפת הילוכים ללא סגירת המצערת וללא שימוש במצמד – שהוצע כמערכת אופציונאלית.

ימאהה טנרה 700 מעודכן ל-2025
ימאהה טנרה 700 מעודכן ל-2025

עד לשנת 2025 בימאהה הציעו למעשה חמש גרסאות של הטנרה 700 הכוללות גם את גרסת הוורלד רייד, גרסת הוורלד ראלי, גרסת האקסטרים וגרסת האקספלור. בעתיד הקרוב יציעו בימאה גם גרסה עם הגיר אוטומטי המוכר שתכלול תיבה קונבנציונלית שבה התפעול הוא חשמלי-אלקטרוני, מה שאומר שאין ידית קלאץ' ורגלית הילוכים, אלא כפתורים להעלאה ולהורדת הילוכים על בית המתגים. במצב ידני הרוכב יוכל להעביר את ההילוכים על-ידי לחיצה על כפתורי העברת ההילוכים, ובמצב אוטומט המערכת עצמה תחליף הילוכים לפי מצב ניהול המנוע ומצב המצערת.

אחד השינויים לדור החדש הוא סדר בגרסאות והצגה של שתיים בלבד. בשתי הגרסאות מנוע ה-CP2 עודכן לעמידה בתקנות יורו 5+, כאשר הן שומרות על נתוני ההספק של 74 כ"ס ו-7 קג"מ. לראשונה יש מצערות חשמליות ושני מצבי רכיבה: אקספלורר לשיוט נינוח וספורט עם תגובת מצערת חזקה יותר. הטנרה 2025 כולל מערכת בקרת אחיזה (TCS) לכביש, ומערכת ABS עם שלושה מצבים – ABS לשני הגלגלים, רק קדמי, ומצב ללא ABS כלל, לרכיבת שטח ללא בקרות.

וגם גרסת ראלי קרבית לשטח
וגם גרסת ראלי קרבית לשטח

מערכת המתלים של קאיאבה שודרגה בהידראוליקה, כאשר המזלג הקדמי בקוטר 43 מ"מ עם אפשרויות כיוונון מלא (עומס קפיץ ושיכוכים), והבולם אחורי חדש עם לינקג’ פרוגרסיבי ויכולות כיול מלאה. לשנת 2025 יש עיצוב חזית מחודש הכולל 4 יחידות תאורת LED ומשקף רוח מוגדל. מיכל הדלק בנפח 16 ליטרים (ועדיין מאלומיניום) עוצב מחדש והוסט קדימה ולמטה לטובת הנמכת מרכז הכובד והעברת משקל קדימה. חיפויי הצד עודכנו ואמורים לספק אחיזה טובה ונוחה יותר. לגרסה הרגילה גם אופציה להנמכה ב-15 מ"מ, עם גובה מושב של 860 מ"מ.

במקום גרסת האקסטרים מגיעה גרסת ראלי עם מהלכי גלגל ארוכים יותר ב-20 מ"מ ביחס לטנרה המקורי, כשמהלך הגלגל מלפנים עומד על 230 מ"מ ומאחור 220 מ"מ. הבולמים מתכווננים במלואם בשני הצדדים, כאשר הפרונט מצופה בציפוי המפחית חיכוך, ובשני הצדדים יש הידראוליקה איכותית יותר מאשר במקור. הבולמים הארוכים יותר מעלים את מרווח הגחון ל-255 מ"מ. גרסה זו מגיעה עם מושב ראלי ייעודי בעל שכבת ריפוד משודרגת ומבנה המאפשר שליטה גבוהה יותר בזמן עמידה, מגני מנוע מאלומיניום בעובי 4 מ"מ, כנף קדמית מוגבהת, חישוקים מוזהבים וצבע ייחודי בהשראת דגמי הדקאר של ימאהה משנות ה-80.

המחירים:

  • ימאהה טנרה 700 (רגיל ומונמך): 74,985 ש"ח
  • ימאהה טנרה 700 ראלי: 83,985 ש"ח

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Motoguzzi Griso 4

נוסטלגיה: מוטוגוצי גריסו

השבוע נתקלנו במוטוגוצי גריסו המיוחד של זיו אופנהיים, וזו הזדמנות טובה להיזכר בנייקד המיוחד של מוטוגוצי שיוצר במשך 11 שנים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן