בסוף השבוע פרסמנו ידיעה על הצעת חוק של ח"כ רם בן-ברק (יש עתיד), ח"כ רם שפע (העבודה) וח"כ אופיר סופר (הציונות הדתית), להגביל נהיגה ורכיבת שטח לאופנועים, טרקטורונים ורכבי שטח לדרכים ייעודיות בלבד. את ההגדרה ל'דרך' יקבע שר התחבורה. כעת מבהיר ח"כ בן-ברק בשיחה עם פול גז, כי הצעת החוק תחודד כך שתתמקד בפורעים בלבד, אשר הורסים שדות חקלאיים ושמורות טבע.
הצעת החוק, אשר אמורה הייתה לעלות הבוקר לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה, עוררה הדים רבים בקרב קהילות רוכבי ונהגי השטח, שכן היא אמורפית מאוד, ובפרשנות הרחבה שלה הופכת עשרות אלפי משתמשי דרך לגיטימיים לפורעי חוק בן לילה.
בשיחה שקיימנו במערכת פול גז עם ח"כ בן-ברק, אחד משלושת הח"כים החתומים על הצעת החוק, הוא מבהיר כי הצעת החוק לא תגביל נסיעה על כל דרך מכל סוג שהיא, כולל שבילי אופניים וסינגלים, וכי היא מיועדת להילחם בפורעים אשר רוכבים על שדות חקלאיים ובשמורות טבע לשם ההרס בלבד. ח"כ בן-ברק הדגיש שאפשר יהיה לנסוע על כל הדרכים – כולל על דרך שאינה דרך אבל משמשת דרך לרכב שטח (דוגמת שבילי אופניים וסינגלים).
ח"כ בן-ברק הוסיף שהוא עצמו רוכב שטח, וכי הוא לחלוטין בעד רכיבה ונהיגת שטח, אך הוא נגד הרס שדות חקלאיים. לטענותינו בדבר עמימות הצעת החוק, הבהיר בן-ברק כי הצעת החוק תחודד כך שלא תהיה עמימות, וכי יובהר בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים, גם בהצעת החוק וגם בוועדת השרים לענייני חקיקה, שהיא כנגד פורעים בלבד – כאמור הורסי שדות חקלאיים ושמורות טבע. כל שאר נהגי ורוכבי השטח ימשיכו להיות משתמשים לגיטימיים.
הדיון על החוק, אשר אמור היה להתקיים היום בוועדת השרים לענייני חקיקה, נדחה לעוד שבועיים. עד אז, כאמור, ידאגו שלושת הח"כים החתומים על הצעת החוק לחדד אותה ולהסיר את העמימות כך שלא תוכל להיות פרשנות רחבה.
נמשיך כמובן לעקוב ולעדכן.
אם כך המצב אז אני מסכים איתו , אבל כמו שאני מכיר את המתחולל כאן, יכולים לנצל זאת להעברת מחטף לאיסור כללי . נחיה ונראה!!!