אתמול, ב-18.8.20, חגגנו בפול גז נקודת ציון מיוחדת: ביום הזה לפני 18 שנים, ב-18.8.2002, פול גז עלה לרשת בפעם הראשונה.
בחודשים הראשונים בכלל קראו לאתר החדש בולשיטדוטקום, והדומיין היה bullshitdotcom.com. השם הזה נבחר, כמו האתר עצמו, בערב של המון אלכוהול וכפרודיה על טור במגזין 'מוטו' שבו זלזל העורך באתרי האינטרנט שמספקים מידע מהיר וזמין. אבל מהר מאוד המיזם החובבני הזה של כמה חברים הפך למערכת עיתונאית מקצועית לכל דבר ועניין, מגזין שמתעדכן מדי יום ומספק לקהל הגולשים מידע אמין ומקצועי על דו-גלגלי בכל רבדיו.
כמה חודשים אחרי הקמת בולשיטדוטקום, הוחלף שם האתר לפול גז והחל השימוש בדומיין fullgaz.co.il. את השם הזה קיבלנו מדויד מארק ורן ורדי, שני חברים שהפעילו את אתר פול גז – אתר שעסק בתחום האנדורו – לפני הקמת בולשיטדוטקום, ועם הזמן עברו לנהל את פעילותם בפורום אופנועי השטח בתפוז. השם נשאר מיותם והועבר אלינו באהבה.
ברבות השנים, פול גז הפך לאבן שואבת לחובבי דו-גלגלי ומוטוריקה בישראל. העקרונות שהנחו אותנו היו מקצועיות ללא פשרות, כתיבה איכותית וטיפול בנושאים רבים ככל האפשר בתחום הדו-גלגלי, אך יחד עם זאת כתיבה 'בגובה המשקף', כלומר בגובה העיניים, בשפה פשוטה, ברורה ולא מליצית. בנוסף, היה חשוב לנו לשמור על הכיף שבעשייה. בכל זאת, אנחנו עוסקים באופנועים – תחום שכולו כיף ותשוקה. על הקווים המנחים האלה אנחנו מקפידים עד היום – 18 שנים אחרי הקמת האתר, ולשמחתנו הקהל מצביע ברגליים, או יותר נכון במקלדת, ובוחר בנו כספק התוכן הדו-גלגלי המקצועי שלו. אנחנו שמחים להגיד, בלי להצטנע, שמאז ועד היום אנחנו שומרים על המעמד של המגזין הדו-גלגלי הגדול, הנפוץ והמוביל בישראל, ויש אומרים גם המשפיע ביותר.
שני אירועים משמעותיים עברו על פול גז בשנים האלה. הראשון היה ב-2010, אז זנחנו את הפלטפורמה הישנה לאתר, שתוכנתה על-ידי אחד מהחברים ב-2002 ומאז רק הלכה והתרחבה בטלאים ותיקונים, עד לרמה שהיה בלתי אפשרי לעבוד איתה בצורה מודרנית. בשנה הזו עברנו לפלטפורמת וורדפרס, ומאז ועד היום אנחנו איתה. לצערנו, במהלך המעבר איבדנו חומר רב מהעבר, חומר שלא ניתן היה לשחזר.
האירוע השני, שהיה משמעותי וקשה יותר, קרה בתחילת שנת 2015. אז, בשל סכסוכים פנימיים, השתלט עלינו גורם זר שאינו קשור במאום לתחום האופנועים או לעיתונות בכלל, והוא הרים לנו בלם יד, פשוטו כמשמעו. הפעילות כולה נעצרה תוך יום. בהחלטה משותפת הרמנו אתר חדש, מהר ככל האפשר, וחזרנו לפעילות מלאה בזמן שאנחנו משפצים ומשפרים את התשתית תוך כדי תנועה. תוך זמן קצר חזרנו למקום הטבעי לנו מבחינתנו, עם אתר חדש ומודרני, עם תוכן שמתפרסם באופן יומיומי, כמובן מקצועי ואמין, ועם מערכת שמתפקדת באופן מלא. במקרה הזה דווקא הצלחנו להציל חלק מתכני העבר – לפחות את החשובים שביניהם.
גם הפורום החדש, שפעיל כבר חמש וחצי שנים, חזר לפעילות מלאה, ויש בו היום קהל גולשים גדול ומגוון ותכנים מקצועיים, שוב – בעיקר שלכם, הגולשים. עוד יותר משמח לדעת שגם היום ב-2020, כשכולם נמצאים בפייסבוק, בוואטסאפ ובאינסטגרם, יש לא מעט גולשים שמבינים ומעריכים את היתרונות של תכנים ודיונים איכותיים בפורום, ומצביעים במקלדת. כך יוצא שפורום פול גז הוא פורום האופנועים הגדול, המקיף והמקצועי ביותר ברשת הישראלית, עם שפע תתי-פורומים ואלפי גולשים ביום.
פרט למגזין פול גז ולפורום, יש לנו שלושה שיתופי פעולה אסטרטגיים וארוכי טווח עם שתי מדיות רכב מהחשובות בישראל: כבר יותר מ-7 שנים שאנחנו ספקי התוכן הדו-גלגלי של מדור הרכב של ידיעות אחרונות, וכתבות שלנו תוכלו למצוא על בסיס קבוע במדור הרכב שבמוסף 'ממון'. השת"פ השני, שקיים גם כן זמן דומה, הוא עם 'עולם הרכב' של ערוץ הספורט. השת"פ הזה החל עוד בימיהם בגלובס TV, ועם המעבר לאכסניה של ערוץ הספורט שיתוף הפעולה התרחב והתהדק, וכיום אנחנו מספקים חלק נכבד מהתכנים הדו-גלגליים של 'עולם הרכב' – גם בתכנית הטלוויזיה וגם באתר האינטרנט. בשני השת"פים האלה אנחנו מאוד גאים, והם מהווים עבורנו חותמת למקצועיות של פול גז במדיה הישראלית. השת"פ השלישי והלא פחות חשוב הוא עם מחירון האופנועים של לוי יצחק. במסגרת השת"פ הזה אנחנו מספקים תכנים דו-גלגליים לחוברת מחירון האופנועים של לוי יצחק, והמחירון האינטרנטי האינטראקטיבי של לוי יצחק מוטמע אצלנו בפול גז.
והמספרים מדברים בעד עצמם: התנועה באתר פול גז הולכת וגדלה בהדרגה, והיא שוברת שיאים מפעם לפעם. כך למשל, לפני שבועיים בלבד שברנו את שיא כמות הגולשים של כל הזמנים, כשמספר הגולשים הייחודיים באתר עמד על 148,500 בחודש בודד. הנתון הזה הוא בלתי נתפס בעינינו, והוא הוכחה שאנחנו עושים דברים נכון וכי יש קהל רחב ומגוון לתוכן שאנחנו מספקים.
בתקופה שבה הפצת התוכן חשובה לא פחות מהתוכן עצמו, ידענו להיות עם האצבע על הדופק בזמן אמת ולמצוא דרכים חדשות ויצירתיות כדי להגיע לקהל הגולשים הוותיק כמו גם לקהל חדש. אחת הדרכים היותר מוצלחות שפיתחנו היא פלטפורמת הווטסאפ ורשימות התפוצה שלנו. נכון להיום רשומים לרשימות התפוצה של פול גז לא פחות מ-5,500 גולשים שמקבלים את כל התוכן שלנו ישירות לטלפון הנייד ומיד כשהוא מתפרסם. בנוסף לכך יש 1,230 גולשים שרשומים לערוץ הטלגרם שלנו, כ-2,000 גולשים שרשומים לניוזלטר השבועי שלנו, ויש כמובן את עמוד הפייסבוק של פול גז שלו כ-39 אלף עוקבים, את ערוץ היוטיוב שמונה יותר מ-7,000 מנויים, את חשבון האינסטגרם שלנו שמונה כמעט 4,000 עוקבים, וגם את חשבון הטוויטר – שאמנם קטן יחסית אבל הולך ומתפתח. כך שתוכלו למצוא אותנו בכל מקום ובכל רשת חברתית. ואם זה לא מספיק, אז יש לנו גם אפליקציה ייעודית לאנדרואיד (עדיין עובדים על אייפון).
אבל פרט להפצת התוכן, אנחנו גם עם הפנים קדימה בכל מה שקשור לתוכן עצמו. כך למשל, אסי ארנסון, שחזר למערכת לפני כשנתיים אחרי תקופה קצרה, תפס את משבצת עורך החדשות ומספק על בסיס קבוע תוכן מגוון ומעניין. אסי גם קיבל לאחרונה תעודת עיתונאי של לשכת העיתונות הממשלתי, בזכות פעילותו במערכת פול גז.
בנוסף, לקחנו החלטה אסטרטגית שבמסגרתה בכל מבחן דרכים יהיה גם וידאו – בין אם וידאו מושקע בצילום ובעריכה ובין אם וידאו של הסברים מסביב לאופנוע ודיבורים תוך כדי רכיבה. עד עכשיו אנחנו עומדים ביעד, וגם הולכים ומתקדמים, ועברה כבר כמעט שנה מאז ההחלטה הזו. ויש גם דברים נוספים בקנה, כמו למשל הפודקאסט של פול גז, שיעלה לרשת ממש בקרוב ובמסגרתו נשוחח עם דמויות חשובות בעולם האופנועים הישראלי.
אז חגגנו 18 שנות פעילות, אבל אנחנו לא נחים על זרי הדפנה. אנחנו כאן כדי להמשיך – בפול גז – להביא לכם, הגולשים, את התכנים המקצועיים ביותר, בשפה האיכותית והברורה ביותר, ובשאיפה גם בזמן המהיר ביותר – בכל מה שקשור לדו-גלגלי. וכן, אנחנו גם ממשיכים להגיש לכם את התכנים 'בגובה המשקף'. בהזדמנות זו גם נגיד תודה לכם – הגולשים – על כך שאתם ממשיכים לתת לנו את אמונכם וממשיכים לבקר באתר באופן קבוע ולצרוך את התכנים שלנו.
לעוד 18 שנים של פעילות ושל עשייה דו-גלגלית.
אביעד, בשם מערכת פול גז.
ברכות. תמשיכו ככה
אין עליכם. רמת תוכן מדהימה, ללא ספק מקצוענים.