בטריומף מציגים את ה-TF 450-RC – אופנוע המוטוקרוס הראשון של החברה הבריטית, בנפח 450 סמ"ק, שיתמודד בקטגוריה הבכירה מול התחרות הוותיקה מיפן ומאירופה.
בסוף שנת 2023 הציגו בטריומף את ה-TF 250X, אופנוע המוטוקרוס הראשון של החברה, בנפח 250 סמ"ק. ממש לאחרונה גייסו בחברה שתי דמויות בכירות – פול אדמנדסון וג'וני ווקר – שיבנו את התשתית לגרסת האנדורו שצפויה להגיע על-בסיס אותו המוטוקרוס.
מהרגע הראשון השותף העיקרי ורוכב המבחן הראשי של טריומף הוא ריקי קרמייקל – אגדת מוטוקרוס אמריקאית שמחזיק באמתחתו 12 אליפויות סופרקרוס ומוטוקרוס אמריקאיות. לכבודו ולמענו פותחה גרסת 450 סמ"ק חדשה, אשר נכנסת לקטגוריה הבכירה והחשובה – שם גם נמצא הכסף הגדול. המהדורה הראשונה נקראת TF 450-RC, והיא על שמו ונושאת את מספר המרוצים שלו – '4' ועוד חתימות על הפלסטיקה ועל הכידון.
המנוע מתקבע לשבלונה של הקטגוריה ומציע כמובן תצורה של ארבע פעימות בנפח 450 סמ”ק עם הזרקת דלק, גל זיזים עילי יחיד וקירור נוזל. כמו בגרסת ה-250 סמ"ק הבוכנה עצמה עשויה מאלומיניום מחושל, ויש שסתומים מטיטניום קל משקל המאפשרים עבודה בסל"ד גבוה. יש ציפוי DLC לזרועות הנדנד ולחלקים הנעים להפחתת החיכוך שיוצר חום ובזבוז אנרגיה, וכיסויי צד ממגנזיום קל משקל. יחס הדחיסה עומד על 13.1:1 וההספק על כ-62 כ"ס
למערכת ניהול המנוע אופציה למספר מפות המשנות את אופי המנוע, לצד שליטה על פרמטרים שונים באמצעות אפליקציה ייעודית ('MX Tune Pro app'), שמשפיעים על בקרת האחיזה, בקרת הזינוק והקוויקשיפטר, שפועל על הילוכים 2 עד 5. ניתן לשלוט עליהם גם באמצעות מתגים גדולים על חלקו השמאלי של הכידון מתוצרת ODI.
השלדה, משולשי ההיגוי והזרוע האחורית של האופנוע עשויים אלומיניום. מערכת המתלים מתוצרת קאיאבה AOS (ר"ת Air-Oil Separation System) מורכבת ממזלג הפוך בקוטר 48 מ”מ עם מהלך גלגל של 310 מ"מ, יחד עם בולם אחורי שמספק מהלך גלגל של 305 מ”מ. שני הצדדים מאפשרים כיוון מלא, כולל אופטימיזציה של שיכוך כיווץ איטי ומהיר בבולם האחורי. מערכת הבלימה מתוצרת ברמבו עם דיסק יחיד בקוטר 260 מ”מ וקליפר כפול בוכנות מלפנים, ודיסק בקוטר 220 מ”מ וקליפר בעל בוכנה אחת מאחור. בנוסף יש כסטנדרט חישוקי D.I.D מאלומיניום הנועלים צמיגי דאנלופ ג'יאומקס MX34 ומגן דיסק קדמי.
הממדים זהים לגרסת ה-250 סמ"ק עם בסיס הגלגלים של 1,492 מ"מ, גובה המושב 960 מ"מ, מיכל דלק המכיל 7 ליטרים, כשהמשקל המלא עומד על 108.6 ק"ג (4 ק"ג יותר מגרסת ה-250).
ה-TF 450-RC של טריומף יגיע לשווקים השונים בקרוב וייכנס גם לענפי המוטוקרוס והסופרקרוס בארצות הברית ובאירופה בעונת 2025. להערכתנו יציגו בטריומף בשנתיים הקרובות גרסאות אנדורו המבוססת על ה-250 ו-450 סמ"ק, ואולי גם גרסאות סופרמוטו. מחירו בארצות הברית יהיה סביב 11 אלף דולרים , שזה קצת יותר מהמתחרים היפנים וסביב מחירם של המתחרים האירופאים.