דף הבית / מכונות / מבחני דרכים / טריומף ספיד 400 וסקרמבלר 400X בהשקה מקומית
Triumph TR400 Launch (19)

טריומף ספיד 400 וסקרמבלר 400X בהשקה מקומית

טריומף משיקה בישראל את צמד ה-TR400 - הספיד והסקרמבלר - שמיוצרים בשת"פ עם בג'אג' ההודית ופותחים את טריומף לקהלים חדשים וחשובים; רכבנו על הכלים בהשקה המקומית

צילום: רונן טופלברג

טריומף משיקה בישראל את צמד אופנועי ה-400 סמ"ק החדשים – הספיד 400 והסקרמבלר 400X שהוצגו בעולם לאחרונה. האופנועים האלה חשובים מאוד לטריומף מפני שהם מאפשרים להנגיש את המותג הבריטי לקהלי יעד חדשים שעד היום לא רכבו על טריומף, והם מביאים ערך מוסף של העיצוב הקלאסי של טריומף. הם גם נוסעים לא רע בכלל, ואפילו מפתיעים לטובה.

צמד ה-TR400 החדשים – הספיד 400 והסקרמבלר 400X – הם ככל הנראה מהאופנועים החשובים ביותר של טריומף בעת החדשה. הצמד הזה, שמיוצר בשת"פ עם בג'אג' ההודית, פותח לטריומף קהלי יעד חדשים וחשובים ביותר: רוכבים צעירים בעלי רישיון A1 (באירופה A2) המחפשים כלי זול, אבל דינמי ומעוצב.

צפו בווידאו – טריומף ספיד 400 וסקרמבלר 400 בהשקה מקומית:

עריכה: אביעד אברהמי

טריומף מייצרת אופנועים בסגמנטים רבים ומגוונים – החל מסדרת הבונביל הקלאסית, דרך סדרת הטייגרים האדוונצ'ר הענפה והרחבה, הנייקדים הספורטיביים, סדרת ה-660 החדשה והחשובה, ואפילו מוטוקרוס חדש שמהווה סנונית ראשונה לעידן השטח המקצועי של טריומף – אבל רובם ככולם אופנועים גדולים, טכנולוגיים ויקרים (למעט סדרת ה-660, שהיא סדרת ביניים). צמד ה-TR400 החדשים מנגישים את האופנועים של טריומף גם לקהל יעד צעיר עם הרבה פחות כסף.

אי אפשר להקל ראש במהלך כזה. מספיק להיזכר מה קרה לק.ט.מ בעקבות השת"פ עם אותה חברה הודית בדיוק – בג'אג'. כבר יותר מעשור שהשת"פ הזה קיים, והוא הפך את ק.ט.מ לחברת האופנועים הגדולה באירופה. המכירות הנאות של סדרות ה-125, ה-200 / 250 וה-390 שמיוצרים במפעלי בג'אג' בהודו הגדילו משמעותית את קהל היעד, יצרו הרבה מאוד רוכבים צעירים שנאמנים למותג הכתום, והכניסו מזומנים לפיתוח של דגמים נוספים – כפי שרואים היום היטב עם דגמי הכביש והאדוונצ'ר הבינוניים והגדולים, ושלא לדבר על ההתרחבות למותגים הוסקוורנה וגאס גאס. אין שום סיבה שטריומף לא תזכה לנתח מסוים מאותו קהל יעד חשוב, והצפי היא שהחברה – שגדלה בעקביות בשנים האחרונות וב-2023 דגדגה את 100 אלף האופנועים – תעבור את רף 100 אלף האופנועים גם בזכות צמד ה-TR400.

צמד ה-TR400 החדשים יורכבו במפעלי בג'אג' בהודו – על אותו פס הייצור שעליו מורכבות סדרות ה-125, ה-250 וה-390 של ק.ט.מ. בטריומף ירוויחו את השוקים החדשים באסיה ובאירופה, וכן את הידע והיכולת לפתח ולייצר את האופנועים החדשים. בג'אג' יקבלו לידם את כל הפעילות וההפצה של טריומף בהודו.

טריומף סקרמבלר 400X וספיד 400
טריומף סקרמבלר 400X וספיד 400

הספיד 400 והסקרמבלר 400X חולקים פלטפורמה משותפת. המנוע המשותף לשניהם הוא חלק מסדרת ה-'TR series' אשר מזכירה שלטריומף היו אופנועי סינגל בתחילת המאה הקודמת. מנוע הסינגל בנפח 398 סמ"ק מוזרק דלק, בעל מצערת חשמלית, והוא מספק 40 כ"ס ב-8,000 סל"ד ו-3.8 קג"מ ב-6,500 סל"ד. הגיר בן שישה הילוכים, המצמד מחליק, ויש ומערכת בקרת אחיזה הניתנת לניתוק. מרווחי הטיפולים הם 16,000 ק"מ או שנה. אגב, נתוני קוטר הקדח ומהלך הבוכנה זהים לאלו של הק.ט.מ 390 דיוק (קוטר 89 מ"מ, מהלך 64 מ"מ), כך שלא מן הנמנע שיש חלקים משותפים במנועים של טריומף ושל ק.ט.מ.

הטריומף ספיד 400 מיועד לכביש, ומגיע עם חישוקי 17″ עם צמיגי מצלר ספורטק M9RR, מזלג קדמי הפוך בקוטר 43 מ"מ ומהלכי גלגל קדמי ואחורי של 140 מ"מ, דיסק קדמי בקוטר 300 מ"מ עם קליפר רדיאלי בעל 4 בוכנות, דיסק אחורי בקוטר 230 מ"מ, גובה מושב של 790 מ"מ ומשקל מלא של 170 ק"ג.

הטריומף סקרמבלר 400X מאופיין בגישת הסקרמבלר, כפי שמתבטא בשמו, עם חישוק קדמי של 19″ וצמיגי מצלר קארו סטריט, המזלג עם מהלך גלגל ארוך יותר ב-10 מ"מ מלפנים ו-20 מ"מ מאחור, בסיס הגלגלים ארוך יותר (1,377 מ"מ לעומת 1,418 מ"מ), הכידון רחב וגבוה יותר, גובה המושב עומד על 835 מ"מ, הדיסק הקדמי גדול יותר ב-20 מ"מ (320 מ"מ), ויש מערכת ABS הניתנת לניתוק על הגלגל האחורי. כל זה מתבטא ב-9 ק"ג נוספים למשקל המלא, העומד על 179 ק"ג.

מבחינת אבזור, שני האופנועים מגיעים עם תאורת LED היקפית, שקע USB לטעינה ולוח שעונים המשלב LCD ושעון מהירות אנלוגי, ומגני ידיים יחד עם מגן גחון צנוע בגרסת הסקרמבלר.

אופנועים חשובים לטריומף בריטניה אבל גם לישראל
אופנועים חשובים לטריומף בריטניה אבל גם לישראל

התרשמות רכיבה

במסגרת ההשקה המקומית שערכה אלבר, יבואנית טריומף לישראל, רכבנו על צמד הכלים כשעה ויכולנו להתרשם מהם. השורה התחתונה היא שמדובר בצמד אופנועים טובים, ואפילו איכותיים, שמספקים ביצועים דינמיים נאותים, והם בעלי ערך מוסף חשוב של העיצוב הטריומפי הקלאסי.

תנוחת הרכיבה טובה ונוחה בשניהם. הספיד מעט נמוך יותר, הסקרמבלר גבוה במעט בגלל מהלכי המתלים והגלגל הקדמי הגדול יותר, אולם שניהם אופנועים לא גדולים שמשרים ביטחון, ושניהם בעלי תנוחת רכיבה ניטרלית ונוחה. הכידון של הסקרמבלר גבוה יותר משל הספיד וברגע הראשון זה מעט מוזר, אולם מתרגלים מהר וגם הסקרמבלר נוח מאוד.

מנוע הסינגל בעל פעימות כוח מורגשות, והתחושה הזו הייתה לנו מוכרת מה-390 דיוק של ק.ט.מ ומהסווארטפילן 401 של הוסקוורנה. עיון בדפי הנתונים פתר את הסוגייה: מדובר באותו קוטר קדח ואותו מהלך בוכנה. המנוע הזה מספק מומנט כבר מסל"ד נמוך, והוא מושך בליניאריות עד לסל"ד הגבוה באופן ידידותי ולא מאיים. למעשה, סדרת המנועים החדשה -בדיוק כמו בק.ט.מ ובהוסקוורנה – ידידותית יותר ופחות מתפרצת מסדרת ה-390 הקודמת. גם ניהול המנוע עובד היטב וחלק, וחשוב לציין שמצערת חשמלית זה לא דבר של מה בכך באופנועי תקציב קטני נפח. נציין גם את בקרת האחיזה, שאמנם לא נכנסה לפעולה במהלך הרכיבה, אבל היא בהחלט מבורכת באופנוע שעשוי לבלות חלק ניכר מזמנו במרחב האורבני.

מנוע מהנה והתנהגות דינמית טובה
מנוע מהנה והתנהגות דינמית טובה

ההתנהגות הדינמית טובה ומאוזנת. בזכות גלגלי ה-"17, המתלים הקצרים והקשיחים יותר וגם הגובה הכללי ובסיס הגלגלים, הספיד 400 חד יותר בהיגוי ובשינויי כיוון. הסקרמבלר מעט מעורפל יותר, אבל מצד שני הוא סופג טוב יותר את קפלי האספלט, ויאפשר גם רכיבת שבילים קלה. המזלג ההפוך בשניהם מאפשר קשיחות מבנית גבוהה, שמצידה מאפשרת כניסות חזקות לפניות ועומסים על הפרונט. כיף חיים. בשניהם הרכיבה מהנה מאוד עם התנהגות דינמית צפויה ואינטואיטיבית.

ההתרשמות החיובית ממשיכה גם לתחום איכות הבנייה, החומרים והגימור. זאת שאלה חשובה כשמדובר בכלים מתוצרת המזרח, וכאן עשו בטריומף עבודה טובה, עם כלים מהודקים שנותנים תחושה של איכות. הסדרה הראשונה של צמד ה-TR400 מיוצרת במפעלי טריומף בתאילנד – שם מיוצרים כ-85% מהאופנועים של החברה. בעתיד הקרוב הייצור יעבור למפעלי בג'אג' בהודו, ואם ישכילו בטריומף לשמור על איכות הגימור הטובה של הכלים – צפויה להם הצלחה.

ערך מוסף עיצובי
ערך מוסף עיצובי

סיכום ועלויות

מחיריהם של הספיד 400 והסקרמבלר 400X נקבעו על 37,690 ש"ח ו-39,390 ש"ח בהתאמה. אלו מחירים טובים ואפילו תחרותיים ביחס לסגמנט, הכולל כאמור את ה-390 דיוק והסווארטפילן 401 / ויטפילן 401, אבל גם כלים כמו ימאהה MT-03 ודומיהם. במחיר הזה מקבלים אופנועים טובים ודינמיים, טכנולוגיים עם מצערות חשמליות ובקרת אחיזה, ובעיקר ערך מוסף חשוב בדמות העיצוב הבונבילי הקלאסי של טריומף שעשוי לדבר לרוכבים רבים – גם לא בהכרח צעירים.

צמד ה-TR400 אמורים להגדיל את מספרי המכירות של טריומף בעולם, אבל הם חשובים מאוד גם לשוק הישראלי מפני שאחרי 3 שנות פעילות של טריומף בישראל – הם עשויים להיות הכלים שיאפשרו לרוכב הישראלי להכיר טוב יותר את המותג הבריטי האיכותי, וזו עשויה להיות הפריצה של המותג בישראל.

כך או כך, צמד ה-TR400 הם כלים טובים, מהנים וחשובים, ובהחלט גם יפים ומיוחדים.

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 46, רוכב על אופנועים 30 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

SCOOTER SFIDA SR4_Studio_9

ווג: ה-SR4 מקבל מערכת רדאר אחורית ל-2025

הווג SR4 - קטנוע בנפח 350 סמ"ק החולק את הפלטפורמה של הב.מ.וו C 400 GT - יגיע לישראל עם מערכת התראת רדאר אחורית; המחיר: 38 אלף ש"ח

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן