דף הבית / חדשות / ימאהה: בקרוב גיר אוטומטי ל-MT-07 ולטנרה 700
Yamaha-MT-07-2021-Test-014

ימאהה: בקרוב גיר אוטומטי ל-MT-07 ולטנרה 700

בימאהה מתכוונים להציג גיר אוטומטי למנוע ה-CP2 שמניע את ה-MT-07, ה-R7 והטנרה 700 - שיבטל את הצורך בידית המצמד וברגלית ההילוכים

פטנט שהוגש לאחרונה חושף תרשימים של יחידה אלקטרונית שתייתר הצורך להחליף הילוכים באופנועים של ימאהה אשר מונעים עם מנועי ה-CP2.

בתקופה האחרונה ראינו את קוואסאקי שהציגו בנינג'ה 7 את האפשרות לתיבת הילוכים אוטומטית וגם את ה-E-Clutch של הונדה, שהוא הקלאץ' החשמלי-אלקטרוני שמתווסף לצמד ה-CBR650R ו-CB650R החדשים של 2024 ומגיע לצד תיבת ה-DCT כפולת המצמדים המוכרת. עכשיו גם ימאהה בעניין, כאשר השלב הראשון, ככל הנראה, יאפשר את האופציה בקשת אופנועי ה-CP2, כלומר הטנרה 700, הטרייסר 700, ה-R7  וה-MT-07 מהדור האחרון.

בימאהה יבחרו בדרך שונה מהונדה שפועלת עם צמד מנועים חשמליים ששולטים בהפרדה ובהצמדה של המצמד ומייתרים את הצורך בשימוש בידית המצמד, גם בעמידה, אבל כן דורשים מהרוכב להחליף את ההילוכים בכוחות עצמו. הגישה דומה למה שהיה להם ב-FJR1300 בשנת 2006 (עם מערכת ה-YCC-S – ר"ת Yamaha Chip Controlled Shifting) ודומה למה שקוואסאקי הציגו, כלומר תיבה בת 6 מהירויות עם מצמד המופעל על-ידי מערכת הידראולית, כאשר התפעול כולו – גם של הקלאץ' וגם של העברת ההילוכים – הוא אלקטרוני, על-ידי מנועים חשמליים לתיבה וסולונואיד שפותח מעבר לחץ שמן לקלאץ'.

אין עדיין פרטים טכניים על המערכת ועל מנגנון התפעול, אולם כנראה שמדובר על תיבה קונבנציונלית שבה התפעול הוא חשמלי-אלקטרוני, מה שאומר שאין ידית קלאץ' ורגלית הילוכים, אלא כפתורים להעלאה ולהורדת הילוכים על בית המתגים. במצב ידני הרוכב יוכל להעביר את ההילוכים על-ידי לחיצה על כפתורי העברת ההילוכים, ובמצב אוטומט המערכת עצמה תחליף הילוכים לפי מצב ניהול המנוע ומצב המצערת.

לא ברור מתי המערכת תוצג, אבל להערכתנו זה יקרה עוד השנה, כאשר האופנועים הראשונים עם המערכת יוצגו במהלך שנת 2025 וככל הנראה יהיו אופנועי הכביש בשלב ראשון – מתוך הרצון של ימאהה לשמר את הטנרה עד כמה שיותר פשוט. נמשיך לעדכן.

גיר אוטומטי שיבטל את הצורך בידית קלאץ' וברגלית הילוכים
גיר אוטומטי שיבטל את הצורך בידית קלאץ' וברגלית הילוכים
המערכת תגיע על MT-07
המערכת תגיע על MT-07
וגם על R7, וייתכן שגם טנרה 700
וגם על R7, וייתכן שגם טנרה 700
יחידת הניהול על השלדה
יחידת הניהול על השלדה

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

RX 300 2T My25 (8)

בטא מציגה את דגמי המוטוקרוס לשנת 2025

בבטא מציגים את דגמי המוטוקרוס של 2025 - ה-RX450 וה-RX300 הדו-פעימתי שמציע השנה יותר כוח ושלדה חדשה

תגובה אחת

  1. Avatar

    אחד באפריל כבר עבר,לא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן