בימאהה מציגים את הגרסה החמישית של הטנרה 700 הסופר-פופולרי – גרסת האקספלור, המיועדת לתיור ארוך טווח ומקבלת מתלים מקוצרי מהלך וכן אבזור ייעודי לרכיבת תיור.
הטנרה 700 הפך לסיפור הצלחה עולמי יוצא דופן, ובימאהה מנצלים את העובדה וסוחטים את הלימון עד הסוף. אחרי הגרסה הרגילה, גרסת הוורלד רייד, גרסת הוורלד ראלי וגרסת האקסטרים, כעת מציגים בימאהה את גרסת האקספלור – הלוקחת את קונספט הטנרה לכיוון תיור ארוך טווח. נציין שבתחילת השנה כבר חשפו בימאהה את גרסת האקסטרים ואת גרסת האקספלור, אולן הן יועדו למספר שווקים מצומצם. כעת צמד הדגמים מיועדים לכל השוק האירופאי.
כדי להתאים את הטנרה לרכיבת כביש-תיור בולמי הקאיאבה קוצרו ב-20 מ"מ, כך שכעת מהלכי הגלגלים עומדים על 190 מ"מ מלפנים ו-180 מ"מ מאחור במקום 210 מ"מ ו-200 מ"מ בהתאמה. קיצור מהלכי המתלים מוריד את גובה המושב ב-15 מ"מ ל-860 מ"מ, כך שיהיה קל יותר להגיע לקרקע עם רגל בטוחה. בנוסף, הבולמים מקבלים קפיצים בעלי קבוע קפיץ גדול יותר על-מנת להגביר את היציבות ברכיבת כביש.
משקף הרוח חדש, הוא גבוה יותר ורחב יותר, ובעל שטח גדול יותר ב-50% מהמקורי. יש גם תושבות מתכת לארגזי צד, שעליהם ניתן להתקין בתוספת תשלום ארגזים רכים או קשיחים, וכן קוויקשיפטר להעלאת הילוכים (לטנרה 700 מצערות מכאניות ולא חשמליות, ולכן לא ניתן ליישם בליפר להורדת הילוכים אלא רק קוויקשיפטר להעלאת הילוכים).
הטנרה 700 אקספלור צפוי להגיע לאירופה, ובכל זה לישראל, ברבעון הראשון של שנת 2024, בצביעה השחורה שבתמונות. מחיר טרם נקבע.