דף הבית / גריד / מדריך טכני: כיוון סאג באופנוע שטח
SAG Tune

מדריך טכני: כיוון סאג באופנוע שטח

כיוון סאג הוא הכיוון החשוב ביותר במתלים כדי שההתנהגות הדינמית של האופנוע תהיה ראויה, במיוחד באופנועי שטח מקצועיים - אנדורו ומוטוקרוס; מדריך וידאו מפורט לכיוון סאג

כיוון סאג הוא הכיוון החשוב ביותר במתלים ובבולמים. כדי לקבל התנהגות דינמית טובה ולנצל את יכולות מערכת המתלים, השלב הראשון הוא כיוון סאג (שקיעה) במתלה האחורי, ורק לאחר מכן מבצעים פיין-טיונינג בשיכוכים עצמם. למעשה, רוב הבעיות בהתנהגות של אופנוע – כל אופנוע – נובעות מכיוון סאג לא נכון, שמיד פוגע בהתנהגות של האופנוע. לכן כיוון סאג זה הדבר הראשון שצריך לעשות לכל אופנוע.

באופנועי כביש התהליך פשוט: הרוכב יושב על האופנוע ואז מכוונים אתעומס הקפיץ כך שהשקיעה תהיה כ-30% ממהלך המתלה. באופנועי שטח מקצועיים – אנדורו ומוטוקרוס – התהליך קצת יותר מורכב, מפני שראשית מכוונים את עומס הקפיץ כך שהשקיעה של המתלה האחורי על המשקל העצמי של האופנוע תהיה כ-10% ממהלך המתלה, ולאחר מכן, כשהרוכב יושב על האופנוע, מקבלים אינדיקציה האם הקפיצים מתאימים לרוכב או שצריך להחליף אותם – מלפנים ומאחור.

במדריך הווידאו הזה אנו מסבירים כיצד לבצע כיוון סאג באופנועי אנדורו ומוטוקרוס, שזה כאמור תהליך קצת יותר מורכב מאשר באופנועי כביש.

צפו במדריך הווידאו: כיוון סאג באופנועי אנדורו ומוטוקרוס:

עריכה: אביעד אברהמי

אודות אביעד אברהמי

אביעד אברהמי
בן 47, רוכב על אופנועים 31 שנים ברציפות, חולה גז מאובחן, ממציא מטבע הלשון 'חזיר גז' ועורך את האתר שבו אתם גולשים כעת.

עשוי לעניין אותך

Indian-Specia-Editions-2025-04

אינדיאן מציגה: שתי מהדורות עילית מיוחדות

אינדיאן מציגה גרסאות מיוחדות של הצ'לנג'ר ושל הפרסוט, שיגיעו לייצור במהדורה מוגבלת עם מנוע ה-112 החדש 1,834 סמ"ק, לצד תוספות וצביעה מיוחדת לעומת הגרסאות ה'רגילות'

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן