מנוע הווי-טווין הגדול של ק.ט.מ בנפח 1,290 סמ"ק, שמשרת פלטפורמת כלים רחבה, צפוי לגדול בשנה הבאה ל-1,390 סמ"ק.
מנוע ה-LC8 הגדול של ק.ט.מ איתנו כבר מ-2015, והוא משרת קשת דגמים רחבה. מנוע הווי-טווין עם 75° בין הצילינדרים מספק 1,301 סמ"ק ומנעד הספקים שמתחילים ב-160 כ"ס בסופר אדוונצ'ר, ממשיך ל-173 כ"ס בסופר דיוק GT, ומגיע לשיאו עם 180 כ"ס בסופר דיוק RR הקרבי. ולא נשכח להזכיר את 14 הקג"מ הבשרניים.
אז מה אתם אומרים לגבי המספרים האלה עם 100 סמ"ק נוספים? לסוכנים של ק.ט.מ בארצות הברית ובארצות נבחרות באירופה נפתח מק"ט חדש למנוע של 1390 סופר דיוק מודל 2024, ומה שמעניין בנוסף הוא המחיר הנדרש עבורו העומד על כ-9,000 אירו. בשלב זה אין תגובה ואין מידע על הנפח האמיתי של המנוע (כאמור, שם הדגם 1290 מגיע עם נפח של 1,301 סמ"ק) – שצפוי להיות גבוה יתר מ-1,400 סמ"ק. המידע צפוי להיחשף לקראת סוף השנה הנוכחית או בתחילת שנת 2024.
הגדלת הנפח הקרובה תתקיים בסוף חודש ספטמבר, בו יציגו בב.מ.וו את ה-R1300GS החדש שישמש כדור חדש לגמרי של הדגם הוותיק (42 שנים ל-R-GS), עם מנוע גדול יותר בנפחו ולפחות 15-10 כ"ס נוספים, וכן שלדה חדשה, אלקטרוניקת קצה ועיצוב מחודש. המנוע יגיע גם לסדרת דגמים הכוללת את ה-R1300R, R1300RS ו-R1300RT. מעניין אם יש קשר בין הגדלת הנפח של הגרמנים לתגובה של האוסטרים.
KTM, BossHoss edition.