קבלו פרט טריוויה למשחקים חברתיים: לדוקאטי היה קטנוע, שמו היה קרוזר (Cruiser) והוא יוצר במשך שנתיים בשנות ה-50.
משנות ה-40 כבישי איטליה ואירופה הוצפו בווספות ולמברטות איטלקיות. לקח עד שנת 1952 עד בתערוכת מילאנו הציגו בדוקאטי את הקטנוע הראשון של החברה. שמו היה קרוזר, והוא יוצר בשיתוף פעולה עם סדנת ג'יה, שהתמחתה בעיצוב מכוניות אקזוטיות. כדי להיות שונים ומיוחדים – הדרך של דוקאטי מאז ומעולם – הם בחרו בתצורת מנוע ייחודית לזמנו. בעוד כולם כולל כולם יישמו מנועי שתי פעימות בקטנועים שלהם – כי זה זול לייצור ולאחזקה וגם כי זה קל וחזק יחסית לנפח – בדוקאטי בחרו להכפיל את הפעימות ולהציג מנוע ארבע פעימות. בקטנוע.
בדוקאטי בחרו להתקין מנוע מקורר אוויר בנפח 175 סמ"ק ומערכת הילוכים אוטומטית – עוד חריג לאותה התקופה. דבר נוסף – טריוויאלי היום, חדשני בשנות ה-50 – התנעה חשמלית באמצעות סיבוב של מפתח. הקרוזר הפיק כ-8 כוחות סוס, המשקל מלא עמד על 175 ק"ג, והמהירות המרבית כ-85 קמ"ש. החישוקים היו בקוטר 10″, הבולם הקדמי היה חד-צידי, האחורי חובר לזרוע האחורית ולשלדה עם צמד בולמים, והבלמים היו מסוג תוף. ההינע הסופי היה דרך גל-הינע, היו לו רגלית אמצע וצד, וגלגל חליפי שהסתתר מתחת למעטפת האלומיניום, שנפתחה הצידה על ציר.
לדוקאטי לא היה סיכוי מלכתחילה כי הקונספט של הקטנועים באותה התקופה היה לספק תחבורה זולה לעולם קשה יום מבחינה כלכלית. הדוקאטי קרוזר היה יקר מדי, גדול מדי, ולא קשור בעליל לדוקאטי. בנוסף, הוא היה חריג מדי. בדוקאטי הצליחו לייצר סביב 1,200 יחידות, אבל לא הצליחו למכור את כולם.
בשנת 1954, פחות משנתיים אחרי הצגתו של הקרוזר, בדוקאטי הורידו את השלטר על הפרויקט. לפני מספר שנים נמכר בארצות הברית אקזמפלר ששרד במחיר של 29 אלף דולר.