דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: הונדה CB600F הורנט – צרעה נוסטלגית
Honda CB600F Hornet 1998

נוסטלגיה: הונדה CB600F הורנט – צרעה נוסטלגית

בהונדה מחזירים לתודעה את השם 'הורנט' עם נייקד בעל מנוע טווין מקבילי; זו ההזדמנות להזכיר את ההורנט המקורי והאייקוני עם מנוע הארבע בשורה משנת 1998

ההונדה הורנט המקורי הוצג בשנת 1998 כגרסת נייקד עם המנוע של ה-CBR600F, ומהר מאוד התברר כאופנוע חוליגנים אמין, זול וכיף.

השבוע הציגו בהונדה את ה-CB750 הורנט, שמחזיר את את הצרעה לאולמות התצוגה של הונדה – 10 שנים לאחר שהסתיים הייצור. מה שכן, למעט הנפח הגדול יותר, יש כאן שני צילינדרים פחות מאשר ההוא שכולם מתגעגעים אליו. בשנת 2022 נמצא מנוע טווין מקבילי בנפח של 755 סמ"ק וסידור א-סימטרי של 270° בין פיני הארכובה – למען תחושה של וי-טווין בגלל תזמון ההצתה. ההספק המוצהר עומד על 92 כ"ס ב-9,500 סל"ד והמומנט המקסימלי 7.6 קג"מ ב-7,250 סל"ד. עוד נמצא חישוק 17″ אחורי עם צמיג במידה צנועה של 160/60, ועוד נחזור גם לזה.

ההורנט המשודרג של שנת 2000 עם חישוק "17 קדמי
ההורנט המשודרג של שנת 2000 עם חישוק "17 קדמי

בשעות שלאחר החשיפה התמלאו הפורומים והצ'אטים השונים במרירות וביקורת על חילול השם, וננצל את ההזדמנות לחזור למקור מלפני 24 שנים (בתמונה בראש הידיעה). בהונדה חשבו אז על פשטות וחסכון, הורידו מהמדף את השלדה של ה-CB250F והכניסו לתוכה את המנוע המוכר, המוצלח והאמין של ה-CBR600F – אבל עם פחות סוסים ופחות סיבובים. ארבעת הצילינדרים בשורה עם 599 סמ"ק, גל-זיזים עילי כפול ו-16 שסתומים, שונמכו ל-97 כוחות סוס ב-12,000 סל"ד צורחים ו-6.8 קג"מ ב-10,000 סל"ד. ארבעה קרבורטורים מכוונים ורוכב אחד מתכופף אפשרו לראות כמעט 230 קמ"ש על השעון האנלוגי.

שלדת הפלדה חוזקה עם מזלג טלסקופי בקוטר 41 מ"מ ללא אפשרויות כיוונון ובבולם אחורי פשוט עם כיוון עומס קפיץ. הבלמים התבססו על צמד דיסקים קדמי בקוטר 296 מ"מ וקליפרים עם שתי בוכנות של ניסין, ודיסק יחיד מאחור בקוטר 220 מ"מ. החישוקים בגרסת המקור היו בקוטר 16″ מלפנים עם צמיג במידת 130/70, ו-17″ מאחור עם צמיג במידת 180/55 – רחב יותר מה-750 של ימינו.

בהונדה יצרו להיט אוניברסלי שמדבר לכל קשת רמות הרוכבים. המתחילים מצאו אופנוע קל לרכיבה, לא מאיים ואמין מאוד. חזירי הגז התחילו עם אגזוז חליפי ופתוח, שדאג להעיר את כל השכונה בעיר או את כל החיות בכבישי ההרים, ולמדו להביא במזוודות שיפורי מנוע ובולמים 'מקצועיים' יותר. רוכבי המסלול מצאו פלטפורמה מעולה שיכולה להגיע לכל שיא שירצו, וזה רק תלוי בכמות המזומנים בחשבונם. כולם גילו אופנוע שיכול לשרוד בקו האדום לאורך עשרות ומאות אלפי ק"מ, עם איכות הונדאית קלאסית. ההתנהגות הייתה אחד האסים של ההורנט עם תחושת שליטה אבסולוטית וכיף גדול בפיתולים, שהוגבלו בשלב מסוים בגלל הבולמים הפשוטים.

הדור הראשון הלך ושודרג עם השנים כמו חישוק 17″ קדמי בשנת 2000 ועדכוני מנוע שיישרו קו עם תקנות זיהום האוויר שנכנסו לפעולה. בשנת 2005 ההורנט קיבל מזלג הפוך מה-CBR600RR ובולם אחורי משודרג. שנת 2007 כבר חשפה את הדור השני ששודרג עוד יותר, למשל עם מנועו של ה-CBR600RR, והוא משך עד לשנת 2013 – אז הוחלף על-ידי ה-CB650F וה-CB650R.

ההונדה CB600F הורנט היה נייקד בינוני פשוט יחסית, שצבר קהל גדול שהעריץ אותו – כל רוכב מהסיבה שלו. עד היום ניתן למצוא בלוחות המשומשים כלים בעלי מספר ידיים לא הגיוני וקילומטראז' אסטרונומי, שיתנו תחושה וחוויה של כלי כמעט חדש, לצד כאלה שהתחילו עם 'רק' שיפור אחד ועדיין לא סיימו, לצד נבלות שמעולם לא החליפו שמן. כל אחד ימצא את מה שהוא מחפש ויגלה אופנוע שמספק הרבה יותר ממה שמשלמים עליו – וזה סוד הקסם שלו. מעניין אם נכתוב את אותם המילים גם על ההורנט המודרני של 2023 בעוד 24 שנים…

כאן כבר גרסת 2006 עם המזלג ההפוך - גם לעורך פול גז היה כזה
כאן כבר גרסת 2006 עם המזלג ההפוך – גם לעורך פול גז היה כזה
ההורנט של 2007 - אופנוע חדש עם מנוע ה-CBR600RR
ההורנט של 2007 – אופנוע חדש עם מנוע ה-CBR600RR
ההורנט של 2007 - אופנוע חדש עם מנוע ה-CBR600RR
וכאן אחרי מתיחת פנים – רגע לפני הפסקת הייצור

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

P90531549_highRes

חדשים בארץ: ב.מ.וו R 12 בשתי גרסאות

בב.מ.וו מודיעים על הגעתם לישראל של ה-R 12 nineT ושל ה-R 12 - צמד אופנועים חדשים בסגנון רודסטר קלאסי עם אין-סוף אפשרויות קאסטומיזציה; המחירים: החל מ-123 אלף ש"ח

תגובה אחת

  1. Avatar

    כמו שנכתב: "אופנוע מהשאריות של הארוחה מאתמול"
    היה גם דומה לו CB900F שהזכיר כבר אופנוע אמיתי.

Single Sign On provided by vBSSO
דילוג לתוכן