האופנוע הסדרתי המהיר ביותר בעולם בשנת 1996, עם מהירות מרבית של 287 קמ"ש, היה ההונדה CBR1000XX סופר בלאקבירד.
במחצית שנות ה-90 הציגה הונדה אופנוע-על, שנועד לכתוש את ה-ZZR1100 של קוואסאקי. כפי שאתם רואים בכותרת, שמו היה ארוך, והוא קוצר על-ידי כולם לבלאקבירד (ציפור שחורה). זהו שמו של מטוס הריגול של לוקהיד, הSR-71 האייקוני, שהוצג בשנת 1966 עם היכולת לתפקד במהירויות של 3.2 מאך וגובה של 85,000 רגל (25.9 ק"מ), וממנו נבנו 32 יחידות במחיר של 34 מיליון דולר לכל יחידה. 12 יחידות, אגב, נגרעו בעקבות תאונות.
נחזור להונדה: מנוע הארבעה צילינדרים היה בנפח 1,137 סמ"ק עם 16 שסתומים, גל-זיזים עילי כפול וקירור נוזל. 164 כ"ס, 12.1 קג"מ ו-223 ק"ג (משקל יבש) הצליחו להביא את ההונדה לשיא של 287.3 קמ"ש – שיא ששרד כשנתיים עד להופעתו של הסוזוקי היאבוסה. המנוע הפגין ביצועים גבוהים מאוד מסל"ד בינוני ומעלה, יחד עם אופי רגוע שמתאים לסגמנט הספורט-תיור ולאוטובאן, שאליו בעיקר נועד הבלאקבירד. עד היום הוא נחשב למנוע אמין ועמיד.
הדגם המקורי אמנם הושק לעיתונאים על מסלול המרוצים פול ריקארד שבצרפת, אך לא היה שום דבר מיוחד במכלולי השלדה והבולמים, שבפירוש לא כוונו לרכיבת מסלול. בהונדה הציעו מערכת בלימה אינטגרלית המפעילה בלחיצה על הבלם הקדמי גם את הבלם האחורי, וזו הייתה נקודת הציון הטכנולוגית-מכנית היחידה.
בשנת 1998 שופרה מערכת הקירור, ובשנת 1999 הוא עבר את השדרוג הגדול ביותר עם החלפת הקרבורטורים במערכת הזרקת דלק, מערכת ראם-אייר שהתווספה, שני ליטרים נוספים למיכל הדלק, וגם שיפורי מתלים. בשנת 2001 קיבל הסופר בלאקבירד מסך LCD. השדרוגים המינימליים באים להראות שהונדה יצרה חבילה שלמה וטובה שלא נדרשה ליותר מדי תחלופות ושינויים. קהל הלקוחות שמר על נאמנות והכיר ביכולות של הבלאקבירד. יצרני אפטרמרקט יצרו לא מעט פתרונות שדרוג בדמות השתלת טורבו למנוע למספרים של 220 כ"ס ומעלה, וכמובן שיפורי מכלולים שנדרשו עם זה.
הייצור פסק בשנת 2007, כשבהונדה מעולם לא הציגו מחליף אמיתי לבלאקבירד. בעולם הדגם נחשב ככלי אמין, מוצלח ומבוקש, גם כיום. לישראל הוא הגיע, אם כי ביחידות בודדות.