דף הבית / מגזין / נוסטלגיה: סוזוקי GSX1100F – ספורט-תיור של שנות ה-80
Suzuki GSX 1100F 88 3

נוסטלגיה: סוזוקי GSX1100F – ספורט-תיור של שנות ה-80

ה-GSX1100F היה אופנוע ספורט-תיור של סוזוקי בשנות ה-80 - עם מנוע של ה-R1100 הספורטיבי ומשקף קדמי חשמלי

בסוף שנות ה-80 הציגה סוזוקי אופנוע ספורט-תיור הנושא את מנועו האימתני של דגם ההיפרספורט ומכוון למרחקים ארוכים במהירות וברוגע.

סוזוקי GSX1100F דגם 1989
סוזוקי GSX1100F דגם 1989

בסוף שנת 1987 הציגה סוזוקי דגם ספורט-תיור המתפאר בכך שמנועו, ארבעה צילינדרים בשורה בנפח 1,127 סמ"ק, נלקח מה-GSX-R1100 הספורטיבי והמאיים. בדגם זה המנוע הפיק 136 כ"ס ב-10,000 סל"ד, כ-11 קג"מ ב-7,000 סל"ד, והמהירות המרבית עמדה על סביב 250 קמ"ש. מספרים מעט נמוכים מאותו מנוע של ה-R שהפיק 142 כ"ס, וזאת בזכות קרבורטורים של מיקוני עם קוטר קטן יותר ורכיבי מנוע שונים וזולים יותר. זאת על-מנת לשרת את ייעודו לכביש הארוך והפתוח ולא למסלול המפותל. ל-F היו חמישה הילוכים לעומת שישה ב-R.

למרות ההתפארות באח המהיר והקרבי, המכלולים והארגונומיה שירתו את ייעודו התיורי. בדומה לאח הקטן – ה-GSX-600F – גם פה היה מזלג טלסקופי עם כיול רך, חישוקי 16″, משקל יבש של 245 ק"ג, פיירינג שמנמן, רגלית אמצע, כידון גבוה ומושב ארוך שהיו הרכיבים העיקריים בתפריט. משקף מתכוונן חשמלית היה חידוש אדיר בשנות ה-80, אבל הוא סבל מכשלים ובעיות אמינות רבות. אחת הבעיות העיקריות שלו היתה ההשוואה ל-R1100, משום שבוחנים רבים ציפו שידע גם להשכיב ולא רק להיות נוח בקו ישר, וכתוצאה מכך הביקורות התמקדו בהתנהגות.

שנה לאחר מכן דגם עדכני יותר שכבר שיפר במעט את הבולמים הרכים, הגיע עם זרוע אחורית מעט ארוכה יותר, חידד את זווית ההיגוי ועדכן את הגרפיקה. בארצות הברית הדגם נמכר תחת השם קטאנה 1100. הסוזוקי GSX1100F הגיע לארץ בשנת 1988, ובטח יש עוד מספר אקזמפלרים שמורים, אך פה ובעולם לא זכה להצלחה, בטח לעומת מתחריו בעולם כמו הקוואסאקי ZZR1100 וההונדה CBR1000. סוזוקי הפסיקו את ייצורו בשנת 1994.

כאן בגרסת 1992
כאן בגרסת 1992
עוד אחת של 1988 - עפ ארגזי צד
וכאן גרסת 1988 – עם ארגזי צד

אודות אסי ארנסון

אסי ארנסון
רוכב שטח וכביש, מאמן כושר ושיקום במקצועו, חולה על ספורט מוטורי מכל הסוגים - בעיקר של דו-גלגלי על כל סוגיו

עשוי לעניין אותך

Ducati-Multistrada-V4S-Test-002

דוקאטי: חוזרים למספרי המכירות של לפני הקורונה

בדוקאטי מצליחים להתאושש ממשבר הקורונה ומציגים בתחילת 2021 נתוני מכירות גבוהים משמעותית מהרבעון הראשון של 2020 וגם של 2019 החזקה

תגובה אחת

  1. Avatar

    היו לי 3 כאלה, ברצף.
    היה בזמנו אופנוע התיור האולטימטיבי, מבחינת נוחות הרכיבה לטווח ארוך, ללא מתחרים משום יצרן אחר.
    מעולם לא השוו אותו ל R 1100 משום שמדובר היה בשתי קטגוריות שונות לחלוטין זו מזו וגם לא ל ZZR 1100 (ששניים כמותו קניתי לאחר תקופת הסוזוקי 1100), שהיה דור אחר לחלוטין, ולמעשה החליף כשהגיע, להרבה רוכבים את הסוזוקי.
    שיווקית ה 1100F הצליח מאד גם בארץ וגם בחו"ל.
    דגם J סבל משילדה לא מספיק קשיחה, מה שהתבטא ברעידות מעל 170-180, אך פגם זה תוקן לחלוטין בדגם K, שבו הוסיפו רכיב אלכסוני לשילדה.
    הבעייה היחידה עם ה F 1100 הייתה שהמראות היו קרובות מדי זו לזו ולכן, מי שלא מצא דרך לההרחיקן זו מזו, ראה בהן בעיקר את הכתפיים שלו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Single Sign On provided by vBSSO