מרשימת הדגמים של ימאהה המותאמים לתקנות יורו 5 ההכרחיות לשנת 2021 נעדרים שני דגמים. אחד מהם התבלט בישראל בשירות משטרת התנועה – ה-XT1200Z סופר טנרה.
הימאהה XT1200Z סופר טנרה, האדוונצ'ר הגדול של ימאהה, מסיים את תפקידו בשורות היצרנית לאחר 10 שנים של ייצור. לשנת 2021 בחרו ימאהה שלא להשקיע בפיתוח והתאמת המנוע לתקנות פליטת המזהמים יורו 5. האדוונצ'ר-תיור הגדול הוצג בשנת 2010 – אחרי תקופה ארוכה של טיזרים עם רוח וסמל ראלי דקאר – והציע מנוע טווין מקבילי בנפח 1,199 סמ"ק עם הספק של 110 כ"ס. בתחילה הוא שווק כמתחרה לב.מ.וו R1200GS ונמכר בישראל בכ-140 אלף ש"ח, אולם במחצית העשור לערך הסופר טנרה הוצע בישראל במחיר אטרקטיבי של 90,000 ש"ח, ובין היתר גויס גם לשימוש הסיירת הארצית של משטרת התנועה.
בשנה שעברה השתעשענו בגרסת טנרה 1000 עם מנוע הטריפל המוצלח של ה-MT-09, שמפיק 119 כ"ס וכ-9.5 קג"מ. מעניין אם בימאהה ילכו לכיוון הזה על מנת למלא את השורות.
גם דגם הספורט תיור של ימאהה – ה-FJR1300 – שהוצג בשנת 2001 עם מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 1,298, לא ימשיך לשנת 2021, מאותה הסיבה של אי-כדאיות ההתאמה לתקנות יורו 5.
על ה FJR אני ממש מצטער.
ברור שהוא ירד, כלי כבד מגושם וחלש יחסית למתחרים.