ההונדה דקס המקורי הוצג בשנת 1969, וכעת מציגים בהונדה את הגלגול המודרני שלו עם מנוע ארבע פעימות בנפח 125 סמ"ק ותיבת הילוכים חצי אוטומטית.
הדקס (DAX) של הונדה הוא כלי אייקוני שהוצג לראשונה בשנת 1969 עם עיצוב שמזכיר כלב תחש (ומשולב בלוגו של הונדה). עם מנוע בנפח 50 סמ"ק (ST50) או 70 סמ"ק (ST70), שגדל בשנת 1972 גם ל-90 סמ"ק. המיניבייק שהמשיך להיות מיוצר עם מנוע קטן וחסכוני, עיצוב מגניב ושפע אפשרויות קסטומיזציה יצא מהשוק האירופאי בשנת 1981 והמשיך להימכר רק בארצות הברית וביפן עד לשנת 2003.

כעת מציגים בהונדה גרסה מודרנית של הדקס, שבשלב הראשון יגיע רק לאירופה. כמו אחיו לקטגוריה, המונקי 125, הסופר קאב 125 ו-MSX125 'גרום', הוא מגיע עם מנוע בנפח 125 סמ"ק מקורר אוויר המפיק 9.5 כ"ס ו-1.1 קג"מ, שמביא את הדקס למהירות מרבית של מעט פחות מ-100 קמ"ש. המנוע מוזרק דלק ומותאם לתקנות יורו 5 לפליטת מזהמים, ואליו משודכת תיבת הילוכים חצי אוטומטית בת 4 מהירויות. נדרש להעביר הילוכים ברגל שמאל – כשהילוך הסרק נמצא למטה וכל השאר למעלה – אך ללא צורך בשימוש במצמד.
שלדת המונוקוק כוללת בתוכה את מיכל הדלק בנפח 3.8 ליטרים, שאמורים להספיק לכ-240 ק"מ של רכיבה בין תדלוק לתדלוק. לדקס מזלג הפוך בקוטר 31 מ"מ עם מהלך גלגל של 100 מ"מ, צמד בולמים מאחור הנעים על-פני 120 מ"מ, חישוקי 12″, תאורת LED היקפית ומסך LCD. גובה המושב עומד על 775 מ"מ והמשקל המלא על 107 ק"ג. יש שני דיסקים לבלימה בשני הגלגלים, ומערכת ABS הנדרשת לפי התקנות. ברשימת התוספות בתשלום ניתן למצוא ידיות אחיזה למורכב, סבל אחורי וידיות מחוממות.
ההונדה ST125 דקס יגיע לאירופה בלבד בהמשך השנה, אך לא ברור אם גם לישראל, כאשר מחירים טרם נמסרו. תמיד נחמד שיש עוד דרישה לאופנועים שכאלה, שמזכירים ברוחם את הסוזוקי RV50 של פעם וממשיכים להצליח בעולם.




