סופרבייק חשמלי טכנולוגי, רדיקלי וקיצוני מקימקו הטייוואנית? מסתבר שכן! החברה הטייוואנית חושפת במילאנו את ה-SuperNEX – סופרבייק חשמלי עם מכלולי קצה, עיצוב רדיקלי וטכנולוגיה מתקדמת, שיותר מכל מסמל את העתיד של קימקו, שמסתערת על הקידמה.
ה-SuperNEX הוא כאמור אופנוע קונספט ולא דגם מוכן לייצור, אבל הוא נראה כמעט אפוי לגמרי. גם אם הוא לא ירד לייצור בסופו של דבר, הוא מציג את העובדה שבקימקו עובדים חזק מאוד על כלים חשמליים, ופוזלים גם לעבר עולם האופנועים ולא רק קטנועים. עם הטכנולוגיה החשמלית, האפשרות הזו פתוחה בפני כל מי שיספיק לקפוץ על הרכבת הדוהרת בזמן, שכן בשלב מאוחר יותר עלול להיפתח פער שיצריך משאבים רבים כדי לסגור אותו. קימקו מוכיחה שהיא שם בזמן הנכון.

אז מה יש בו, ב-SuperNEX? ובכן, שלדת קורות אלומיניום בשרנית עם בולמי איכות של אוהלינס ובלמי ברמבו נושכים. החישוקים בקוטר "17, ועליהם מולבשים צמיגי כביש ספורטיביים. עד כאן אין משהו חדש פרט לעובדה שקימקו מראה שהיא רצינית מאוד ביחס לביצועי אופנועי הספורט החשמליים שלה.
הבשורות הגדולות נמצאות מתחת למעטה הפלסטיק. יש כאמור מנוע חשמלי, שככל הנראה מקביל למנוע בעירה פנימית בנפח 600 סמ"ק, אם כי בקימקו לא משחררים פרטים טכניים על ההספק, על המומנט, על קיבול הסוללה, על זמן הטעינה או על טווח הרכיבה. מה שכן, בקימקו מספרים שהמהירות הסופית עומדת על כ-250 קמ"ש, ושמגיעים למהירות הזו תוך פחות מ-11 שניות. מ-0 ל-100 הוא יאיץ ב-2.9 שניות, ול-200 קמ"ש הוא יגיע תוך 7.5 שניות. מכובד מאוד.
ה-SuperNEX מצויד בתיבת הילוכים בת 6 מהירויות, כשהעברת ההילוכים היא אלקטרונית ולא מכאנית, ויש גם קלאץ' מחליק.
עניין מרכזי ב-SuperNEX הוא חבילת האלקטרוניקה והבקרות, שבקימקו נותנים לה את השם KymcoFEP (ר"ת Full Engagement Performance), והיא כוללת בקרת אחיזה, בקרת זינוק, ABS מתקדם, בקרת עלייה של הגלגל האחורי בבלימה וכמה מצבי ניהול מנוע. כל אלו מתאפשרים על ידי יחידת מדידת אינרציה IMU. המשמעות היא שבקימקו מתקדמים לחזית הטכנולוגיה האלקטרונית של האופנועים, וזה מאוד מעניין – במיוחד כשמדובר באופנוע חשמלי.
אגב, כדי לספק את הצורך הבסיסי של האופנוענים – סאונד – בקימקו התקינו ב-SuperNEX "מנוע אקוסטי אקטיבי", או במילים פשוטות יותר – רמקול שישמיע סאונד של מנוע כדי לספק גם את חוש השמיעה של הרוכבים.
נציין שוב שה-SuperNEX לא הולך לרדת לייצור בזמן הקרוב, אבל הוא בהחלט מסמל את הכיוון של קימקו – להתייצב בחזית הטכנולוגיה המודרנית של עולם האופנועים, במקביל למאסות הקטנועים העממיים שהיא מייצרת.
קימקו עלו על הגל
לא נראה לי שמנוע חשמלי זקוק ל-6 הילוכים. עקומת ההספק שלהם מאוד רחבה
BRAMMO usa
קיימים משנת 2002 בערך
ב2015 בערך הם הפסיקו לייצר או שהיתה נפילה
האופנועים עם גיר רגיל
ולא הנעה ישירה ורציפה
מערכת נוזל קירור
https://m.facebook.com/BrammoPower/
איפה נרשמים לקנייה? וואו.